Jak wypalić mokry DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Pracowania regeneracji DPF/FAP/KAT

 Jak wypalić mokry DPF? Filtr FAP wypala się dokładnie tak samo co filtr cząstek stałych DPF, z tym że w pierwszym przypadku proces samooczyszczania trwa znacznie krócej, gdyż ma to związek z wlewanym do niego płynem katalitycznym, obniżającym temperaturę samozapłonu. Powinieneś więc pamiętać o zwiększeniu prędkości jazdy oraz o podniesieniu obrotów, a także wyjechać za miasto, ponieważ w ten sposób unikniesz niepotrzebnego hamowania i zatrzymywania się. Absolutnie nie możesz przerwać samooczyszczania filtra cząstek stałych, ponieważ niewypalone zanieczyszczenia dadzą się we znaki. Ponadto mógłbyś zaszkodzić także silnikowi. Filtr FAP jest tak samo ważny w pojeździe, jak filtr DPF, dlatego nie wolno się ich pozbywać.

Wypalanie filtra

Jakie objawy zapchanego DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów -Wypalanie DPF

Zapchany filtr cząstek stałych daje bardzo specyficzne symptomy, które pojawiają się również przy usterkach innych podzespołów w samochodzie. Są to między innymi: spadek mocy, zmniejszone osiągi, problemy z utrzymaniem równych obrotów, zwiększone zużycie paliwa, kontrolka DPF i check engine. Tego typu objawy powinny nakłonić kierowcę w pierwszej kolejności do podjęcia się regeneracji DPF tudzież FAP. Jeżeli jesteś w trasie, to po prostu kontynuuj jazdę i kontroluj zachowanie pojazdu. Gdyby samooczyszczanie filtra cząstek stałych nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, należy zgłosić się do serwisu. Aby uniknąć przedwcześnie występujących kłopotów ze sprawnością tego elementu, znajdującego się w układzie wydechowym auta, koniecznie trzeba zadbać o jakość dostarczanego paliwa, stosować dodatki z obniżoną zawartością szkodliwych pierwiastków, które powodują szybsze powstanie popiołu, nie męczyć silnika, nie przyspieszać z niskich obrotów, nie gaś samochodu zaraz po zaparkowaniu, czyść wtryskiwacze i ogólnie dbaj o kondycję innych podzespołów, a wszelkie awarie usuwaj od razu.

Wypalanie DPF – czym jest filtr DPF? Jak wypalić sadzę? - Kontrolka wypalania DPF

Filtr cząstek stałych jest bardzo istotnym podzespołem, ponieważ jego obecność w autach ma na celu chronić nasze środowisko przed toksycznymi związkami chemicznymi, które znajdują się w spalinach. Warunkiem jednak, aby mógł przez długi czas pracować wydajnie, jest jego regeneracja. Oczyszczanie w serwisie oraz samodzielne wypalanie DPF/FAP pozwala utrzymać go w jak najlepszej kondycji. Radzilibyśmy wypalać DPF głównie podczas jazdy, ponieważ jest to najbezpieczniejszy sposób udrażniania tego podzespołu, nie szkodząc przy tym jednostce napędowej. Jeśli nie wiesz, w którym momencie wymusić wypalanie podzespołu, to z pomocą przychodzi kontrolka. Co prawda, nie wszystkie samochody ją posiadają, jednak bez problemu można ją zamontować we własnym zakresie.

Wypalanie sadzy z filtra DPF

Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Czyszczenie DPF

Filtr cząstek stałych FAP różni się od swojego brata (DPF) tym, że pracuje z płynem Eolys. To powoduje, że czas trwania samoregeneracji się znacznie skraca. Dba się o niego podobnie jak o filtr DPF; tak samo należy go oczyszczać i to najlepiej w serwisie metodą hydrodynamiczną, aby usunąć z niego wszelkie złogi sadzy i popiołu. W razie, gdyby zabrakło w zbiorniku płynu katalitycznego, możesz go sam uzupełnić, jednak będziesz musiał się zwrócić do ASO z prośbą o wykasowanie błędów i zaktualizowaniu informacji w komputerze o nowo dolanym płynie. Mokrego filtra cząstek stałych FAP się nie usuwa, chyba że zaobserwuje się trwałe uszkodzenia mechaniczne, to będzie trzeba go wymienić.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie mokrego filtra DPF (filtra cząstek stałych) nie jest dobrym pomysłem i może prowadzić do szeregu negatywnych konsekwencji. Filtry DPF są zaprojektowane do usuwania szkodliwych zanieczyszczeń z wydechu samochodu przy pomocy wysokiej temperatury. Wypalanie mokrego filtra DPF może prowadzić do jego uszkodzenia lub nieprawidłowego działania, ponieważ wilgoć może osłabić strukturę filtra lub powodować jego zapchanie. Zamiast wypalać mokry filtr DPF, lepiej jest skontaktować się z warsztatem samochodowym lub specjalistycznym serwisem DPF, który może pomóc w usunięciu problemów związanych z filtrem i zapewnić prawidłowe działanie układu redukcji emisji zanieczyszczeń. Aby zapobiegać zapychaniu się filtra DPF, należy również unikać nieodpowiedniego stylu jazdy, stosować paliwo o wysokiej jakości i regularnie serwisować samochód oraz kontrolować stan filtra DPF.

Popularne wpisy

19 kwietnia 2021

Filtr DPF 1K0254702KX

Oczyszczony filtr DPF odzyska swoje pierwotne parametry, a Ty nie musisz długo czekać, ponieważ już następnego dnia filtr jest gotowy do ponownego zamontowania ...

11 Grudzień 2020

Zmierzona masa sadzy

Różnica między sadzą, a popiołem. Zmierzona masa sadzy jest to oznaczenie, które zawsze towarzyszy diagnostyce poziomu zapchania naszego filtra DPF. ...