Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak wypalić mokry DPF? Filtr FAP wypala się dokładnie tak samo co filtr cząstek stałych DPF, z tym że w pierwszym przypadku proces samooczyszczania trwa znacznie krócej, gdyż ma to związek z wlewanym do niego płynem katalitycznym, obniżającym temperaturę samozapłonu. Powinieneś więc pamiętać o zwiększeniu prędkości jazdy oraz o podniesieniu obrotów, a także wyjechać za miasto, ponieważ w ten sposób unikniesz niepotrzebnego hamowania i zatrzymywania się. Absolutnie nie możesz przerwać samooczyszczania filtra cząstek stałych, ponieważ niewypalone zanieczyszczenia dadzą się we znaki. Ponadto mógłbyś zaszkodzić także silnikowi. Filtr FAP jest tak samo ważny w pojeździe, jak filtr DPF, dlatego nie wolno się ich pozbywać.
Jakie objawy zapchanego DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów -Wypalanie DPF
Zapchany filtr cząstek stałych daje bardzo specyficzne symptomy, które pojawiają się również przy usterkach innych podzespołów w samochodzie. Są to między innymi: spadek mocy, zmniejszone osiągi, problemy z utrzymaniem równych obrotów, zwiększone zużycie paliwa, kontrolka DPF i check engine. Tego typu objawy powinny nakłonić kierowcę w pierwszej kolejności do podjęcia się regeneracji DPF tudzież FAP. Jeżeli jesteś w trasie, to po prostu kontynuuj jazdę i kontroluj zachowanie pojazdu. Gdyby samooczyszczanie filtra cząstek stałych nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, należy zgłosić się do serwisu. Aby uniknąć przedwcześnie występujących kłopotów ze sprawnością tego elementu, znajdującego się w układzie wydechowym auta, koniecznie trzeba zadbać o jakość dostarczanego paliwa, stosować dodatki z obniżoną zawartością szkodliwych pierwiastków, które powodują szybsze powstanie popiołu, nie męczyć silnika, nie przyspieszać z niskich obrotów, nie gaś samochodu zaraz po zaparkowaniu, czyść wtryskiwacze i ogólnie dbaj o kondycję innych podzespołów, a wszelkie awarie usuwaj od razu.
Wypalanie DPF – czym jest filtr DPF? Jak wypalić sadzę? - Kontrolka wypalania DPF
Filtr cząstek stałych jest bardzo istotnym podzespołem, ponieważ jego obecność w autach ma na celu chronić nasze środowisko przed toksycznymi związkami chemicznymi, które znajdują się w spalinach. Warunkiem jednak, aby mógł przez długi czas pracować wydajnie, jest jego regeneracja. Oczyszczanie w serwisie oraz samodzielne wypalanie DPF/FAP pozwala utrzymać go w jak najlepszej kondycji. Radzilibyśmy wypalać DPF głównie podczas jazdy, ponieważ jest to najbezpieczniejszy sposób udrażniania tego podzespołu, nie szkodząc przy tym jednostce napędowej. Jeśli nie wiesz, w którym momencie wymusić wypalanie podzespołu, to z pomocą przychodzi kontrolka. Co prawda, nie wszystkie samochody ją posiadają, jednak bez problemu można ją zamontować we własnym zakresie.
Filtr cząstek stałych FAP – jak działa? Jak dbać, regenerować i wypalać, w jaki sposób dolewać płyn? Wymieniać czy usuwać FAP? - Czyszczenie DPF
Filtr cząstek stałych FAP różni się od swojego brata (DPF) tym, że pracuje z płynem Eolys. To powoduje, że czas trwania samoregeneracji się znacznie skraca. Dba się o niego podobnie jak o filtr DPF; tak samo należy go oczyszczać i to najlepiej w serwisie metodą hydrodynamiczną, aby usunąć z niego wszelkie złogi sadzy i popiołu. W razie, gdyby zabrakło w zbiorniku płynu katalitycznego, możesz go sam uzupełnić, jednak będziesz musiał się zwrócić do ASO z prośbą o wykasowanie błędów i zaktualizowaniu informacji w komputerze o nowo dolanym płynie. Mokrego filtra cząstek stałych FAP się nie usuwa, chyba że zaobserwuje się trwałe uszkodzenia mechaniczne, to będzie trzeba go wymienić.
Komentarze