Jak wypalić reaktor katalityczny?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji filtrów FAP
Wypalanie reaktora katalitycznego

Reaktor katalityczny nie jest filtrem cząstek stałych, więc wypalanie nie wchodzi w grę, zwłaszcza że jego praca i tak odbywa się w bardzo wysokiej temperaturze. Gdyby miała ona wzrosnąć bardziej, to groziłoby to uszkodzeniem wkładu, a nawet wybuchem. Jeśli jednak podejmiesz się takich prób, to możesz zaszkodzić swojemu podzespołowi, doprowadzając do trwałych uszkodzeń, przez co wymagana będzie jego wymiana. Katalizator jest drogim elementem, więc lepiej nie przyczyniać się do powstania usterek. Najlepiej od razu zareagować, gdy zauważysz niepokojące objawy, bo często fachowa regeneracja pomaga w przywróceniu parametrów i przedłużeniu jego żywotności.

Czyszczenie katalizatora i DPF — sposoby, koszty — Czyszczenie katalizatora Kretem

Najpopularniejszymi sposobami czyszczenia zarówno filtra cząstek stałych, jak i konwertera katalitycznego są: mycie hydrodynamiczne w specjalistycznej maszynie w ASO oraz zastosowanie preparatów dedykowanych właśnie tym podzespołom. Koszt regeneracji w serwisie wynosi około 500 złotych i jest to najefektywniejsza metoda udrożnienia katalizatora i DPF. Czyszczenie w domowych warunkach może być skuteczne, jeśli nie nagromadziło się w nich dużo zanieczyszczeń, a także jest o wiele tańsze. Nie zalecamy jednak podejmować prób czyszczenia obu elementów Kretem, bo tylko można bardziej pogorszyć sytuację i mechanicznie uszkodzić wkłady oraz wypłukać metale szlachetne, jakie się wewnątrz znajdują.

Reaktor katalityczny (katalizator) - Czyszczenie katalizatora bez demontażu

Konwerter katalityczny jest jednym z elementów układu wydechowego, którego zadaniem jest ograniczenie szkodliwych związków chemicznych (tlenku węglą, azotu oraz węglowodorów) znajdujących się w spalinach emitowanych przez pracującą jednostkę napędową. Zachodzą w nim reakcje utleniające i redukujące, a także utleniająco-redukujące w silnikach benzynowych. Element ten jest podatny na uszkodzenia zwłaszcza mechaniczne, więc staraj się nie najeżdżać na kałuże i nie uderzaj w krawężniki lub inne tego typu podwyższenia. Z czasem może się on zapchać i jest to całkowicie normalne, dlatego warto pomyśleć o skutecznej regeneracji, aby przywrócić mu parametry. Do tego może wykorzystać ogólnodostępny na rynku preparat Liqui Moly, który musisz zaaplikować zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu i nie jest konieczny demontaż podzespołu z układu wydechowego albo od razu umówić się na wizytę w ASO na czyszczenie hydrodynamiczne z demontażem.

 Czyszczenie katalizatora bez demontażu

Filtr cząstek stałych DPF a katalizator — Czyszczenie katalizatora benzyna

Mimo tego, że wiele osób twierdzi, że katalizator i filtr DPF to praktycznie takie same podzespoły, to jest to błędne stwierdzenie. Oba różnią się budową, działaniem i awaryjnością. Reaktora katalitycznego wypalić nie można, a jeśli pojazd jest odpowiednio eksploatowany, to mógłby wytrzymać cały ten okres. Filtr cząstek stałych jest nieco bardziej wymagający, ponieważ jego po pewnym czasie należy oczyścić metodą wypalania oraz raz na jakiś czas w serwisie. Jeżeli okaże się, że wymagane będzie oczyszczenie katalizatora w dieslu czy w benzynie, to mycie hydrodynamiczne jest najlepsze.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marko
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Reaktor katalityczny, zwany także katalizatorem, nie może być wypalany. Jest to podzespołem, który zamontowany jest w układzie wydechowym samochodu i pełni rolę oczyszczania spalin z szkodliwych substancji. Nie można go wypalać, ponieważ w wyniku tego procesu mogłyby zostać uszkodzone elementy katalizatora, a nawet cały układ wydechowy. W przypadku pojawienia się problemów z katalizatorem należy skontaktować się z profesjonalnym serwisem samochodowym, który oceni stan podzespołu i zdecyduje o dalszych działaniach. Może to być naprawa, wymiana lub regeneracja katalizatora.
Olek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja nie mam pojęcia o mechanice, więc wypalenie filtra zleciłam fachowcom w Bosch Service.
Egon
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
<p>Wypalić reaktora się nie da, ale czyszczenie pomaga, więc warto się zdecydować</p>
Ewe7803
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie katalizatora kończy się różnym skutkiem, więc dobrze, że ktoś o tym napisał
Markopolo
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie no jakie wypalanie katalizatora... tylko czyszczenie albo wymiana...

Popularne wpisy

19 kwietnia 2021

Filtr DPF 18307812286

Nowy bądź oczyszczony filtr cząstek stałych w twoim pojeździe spowoduje, że twoja jazda będzie całkowicie bezpieczna dla środowiska i Twojego zdrowia! Nie czekaj, zadzwoń ...