Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Reaktor katalityczny nie jest filtrem cząstek stałych, więc wypalanie nie wchodzi w grę, zwłaszcza że jego praca i tak odbywa się w bardzo wysokiej temperaturze. Gdyby miała ona wzrosnąć bardziej, to groziłoby to uszkodzeniem wkładu, a nawet wybuchem. Jeśli jednak podejmiesz się takich prób, to możesz zaszkodzić swojemu podzespołowi, doprowadzając do trwałych uszkodzeń, przez co wymagana będzie jego wymiana. Katalizator jest drogim elementem, więc lepiej nie przyczyniać się do powstania usterek. Najlepiej od razu zareagować, gdy zauważysz niepokojące objawy, bo często fachowa regeneracja pomaga w przywróceniu parametrów i przedłużeniu jego żywotności.
Czyszczenie katalizatora i DPF — sposoby, koszty — Czyszczenie katalizatora Kretem
Najpopularniejszymi sposobami czyszczenia zarówno filtra cząstek stałych, jak i konwertera katalitycznego są: mycie hydrodynamiczne w specjalistycznej maszynie w ASO oraz zastosowanie preparatów dedykowanych właśnie tym podzespołom. Koszt regeneracji w serwisie wynosi około 500 złotych i jest to najefektywniejsza metoda udrożnienia katalizatora i DPF. Czyszczenie w domowych warunkach może być skuteczne, jeśli nie nagromadziło się w nich dużo zanieczyszczeń, a także jest o wiele tańsze. Nie zalecamy jednak podejmować prób czyszczenia obu elementów Kretem, bo tylko można bardziej pogorszyć sytuację i mechanicznie uszkodzić wkłady oraz wypłukać metale szlachetne, jakie się wewnątrz znajdują.
Reaktor katalityczny (katalizator) - Czyszczenie katalizatora bez demontażu
Konwerter katalityczny jest jednym z elementów układu wydechowego, którego zadaniem jest ograniczenie szkodliwych związków chemicznych (tlenku węglą, azotu oraz węglowodorów) znajdujących się w spalinach emitowanych przez pracującą jednostkę napędową. Zachodzą w nim reakcje utleniające i redukujące, a także utleniająco-redukujące w silnikach benzynowych. Element ten jest podatny na uszkodzenia zwłaszcza mechaniczne, więc staraj się nie najeżdżać na kałuże i nie uderzaj w krawężniki lub inne tego typu podwyższenia. Z czasem może się on zapchać i jest to całkowicie normalne, dlatego warto pomyśleć o skutecznej regeneracji, aby przywrócić mu parametry. Do tego może wykorzystać ogólnodostępny na rynku preparat Liqui Moly, który musisz zaaplikować zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu i nie jest konieczny demontaż podzespołu z układu wydechowego albo od razu umówić się na wizytę w ASO na czyszczenie hydrodynamiczne z demontażem.
Filtr cząstek stałych DPF a katalizator — Czyszczenie katalizatora benzyna
Mimo tego, że wiele osób twierdzi, że katalizator i filtr DPF to praktycznie takie same podzespoły, to jest to błędne stwierdzenie. Oba różnią się budową, działaniem i awaryjnością. Reaktora katalitycznego wypalić nie można, a jeśli pojazd jest odpowiednio eksploatowany, to mógłby wytrzymać cały ten okres. Filtr cząstek stałych jest nieco bardziej wymagający, ponieważ jego po pewnym czasie należy oczyścić metodą wypalania oraz raz na jakiś czas w serwisie. Jeżeli okaże się, że wymagane będzie oczyszczenie katalizatora w dieslu czy w benzynie, to mycie hydrodynamiczne jest najlepsze.
Komentarze