Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wymuszony proces wypalania filtra cząstek stałych polega na przyspieszonej jeździe, podniesieniu obrotów (maksymalnie do 3500 obr./min) i jechaniu ze stałą prędkością przez kilkanaście minut, unikając przy tym gwałtownego hamowania. Ten rodzaj udrażniania zatkanego DPF nazywany jest regeneracją pasywną, czyli po prostu wypalaniem w trasie. Ponadto istnieje jeszcze możliwość dopalania sadzy metodą postojową i chodzi w niej o to, aby podnieść obroty i oczekiwać, aż nowa dawka ON podana przez sterownik silnika, rozgrzeje spaliny do odpowiedniej temperatury, która ułatwi pozbycie się osadów. Podobnie wygląda również wypalanie w trybie serwisowym, choć tutaj procedurę tę wykonuje specjalista, podłączając tester diagnostyczny do sterownika jednostki napędowej. Te dwa ostatnie rodzaje oczyszczające filtr DPF są mało polecane, ponieważ obciążają silnik i grozi jego zatarciem, poprzez utratę właściwości ochronnych.
Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Wypalanie DPF - ile trwa?
Wypalanie filtra cząstek stałych nie jest skomplikowane, jednak bardzo ważne jest dostosowanie się do poszczególnych kroków, dzięki którym dopalenie sadzy będzie łatwe. Tak więc pamiętaj, że kluczowe jest miejsca do wszczęcia procesu samoregeneracji DPF, gdyż możesz ją wykonać na postoju lub naturalnie podczas jazdy. Kluczowe jest podniesienie obrotów wraz z prędkością i czekanie od około 15 do 30 minut, aż osady w całości wypalą się z wnętrza filtra DPF.
Wypalanie DPF w trakcie jazdy samochodem. Jak wypalić DPF? - Jak wypalić DPF podczas jazdy?
Wypalanie filtra DPF podczas jazdy samochodem jest najbardziej zalecane, ponieważ zanieczyszczenia są usuwane z jego wnętrza naturalnie, nie szkodząc przy tym silnikowi. Aby poprawnie dopalić sadzę, musisz pamiętać o podwyższeniu obrotów i zwiększyć nieco prędkość jazdy (nie przekraczając tej dopuszczalnej), bo dzięki temu wzrośnie temperatura spalin, która jest niezbędna do skutecznego wypalenia sadzy.
Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - DPF nie chce się wypalić – co robić?
Najlepszą okazją do wypalenia filtra cząstek stałych jest migająca kontrolka DPF na desce rozdzielczej pojazdu, której celem jest poinformowanie użytkownika samochodu o obowiązkowym wyczyszczeniu podzespołu. Jeżeli Twój DPF nie chce się wypalić, to być może za dużo w nim osadów i nie jest w stanie się oczyścić. Możliwe, że pomoże specjalistyczna regeneracja w maszynie, chyba że kondycja filtra DPF okaże się na tyle zła, że będzie trzeba pomyśleć o jego wymianie.
Komentarze