Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeżeli Twój pojazd wyśle Ci sygnał, że czas rozpocząć procedurę wypalania filtra cząstek stałych, to nie pozostaje Ci nic innego, jak kontynuować jazdę z podniesionymi obrotami oraz ze zwiększoną prędkością i utrzymaniem takiego stylu jazdy (bez przerywania) przez kilkanaście minut. Po ukończonym procesie wypalania DPF powinien być udrożniony i zdatny do dalszej pracy. Filtr cząstek stałych musi być czyszczony na bieżąco, aby nie doprowadzić do utraty jego parametrów. Serwisy również mają w swojej ofercie inne metody regeneracji filtra DPF i między innymi mowa o myciu hydrodynamicznym podzespołu, dzięki któremu z wnętrza tego elementu usuwane są sadza wraz z popiołem. Pamiętaj także, że w razie, gdyby filtr DPF po oczyszczeniu nadal wykazywałby niepokojące objawy, to należy zdiagnozować go w serwisie.
Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Kontrolka wypalania DPF
Zazwyczaj, gdy w filtrze cząstek stałych nazbiera się już bardzo dużo zanieczyszczeń, to kierowca otrzymuje informację poprzez wyświetlenie się kontrolki DPF. Jeżeli ona się pojawi, to powinieneś nadal jechać, ale ze zwiększoną prędkością i podniesionymi obrotami (przedział 2500-3500 obr. na minutę). Niestety nie każdy pojazd jest w taką kontrolkę wyposażony, dlatego trzeba w pewnym momencie domyślić się, czego oczekuje od Ciebie Twój samochód.
Wypalanie DPF. Jak przepalić filtr DPF? - Jak wypalić DPF podczas jazdy?
Filtr cząstek stałych może być wypalany na postoju, w trakcie jazdy lub w serwisie. Spośród tych trzech wymienionych metod, najlepszą i najmniej szkodliwą dla silnika jest regeneracja pasywna, czyli oczyszczanie filtra DPF w trasie. Aby skutecznie wypalić zawartość podzespołu, należy dostosować się do kilku wskazówek; przede wszystkim wyjedź na drogę szybkiego ruchu i wtedy rozpocznij cały proces, podnieś także obroty i prędkość jazdy.
Zapchany filtr DPF – jak sobie z tym radzić? - Wypalanie DPF - jakie obroty?
Do wypalania sadzy z filtra cząstek stałych potrzebne jest podwyższenie prędkości oraz obrotów (2500-300 obr./min), a także utrzymanie ich przez dobre kilkanaście minut. Po pewnym czasie ani regeneracja aktywna, ani pasywna już nie wystarczy i koniecznie będzie trzeba się umówić na fachowe czyszczenie filtra DPF w serwisie. Powodem tego jest nagromadzenie się we filtrze nie tylko sadzy, ale również niepalnego popiołu, który powstał wskutek dopalenia zanieczyszczeń, a dobrze wyspecjalizowane serwisy dysponują odpowiednim sprzętem, który obsługiwany jest przez doświadczonych pracowników. Żeby filtr cząstek stałych był całkowicie sprawny, musi być w 100% czysty.
Komentarze