Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Najlepszym sposobem uniknięcia przedwczesnego zapchania się filtra DPF jest jego prawidłowa eksploatacja, czyli: musisz pamiętać o jego wypalaniu, a także o oczyszczaniu w ASO, niebagatelizowaniu niepokojących objawów, naprawie uszkodzonych elementów, tankowaniu wysokiej jakości oleju napędowego, uzupełnianiu dodatków z obniżoną zawartością popiołu, regeneracji wtrysków. Dbaj także o kondycję silnika i turbiny. Niedrożny filtr cząstek stałych nie będzie mógł pracować dobrze, więc oznacza to też, że zamiast chronić nasze środowisko, to będzie przyczyniać się do jego zatruwania. Wbrew wszelkim negatywnym opiniom na temat tego podzespołu, nie jest on trudny w eksploatowaniu. Wystarczy stosować się do zasad dotyczących prawidłowego użytkowania auta z tym elementem, a żadne problemy nie wystąpią (przynajmniej od razu). Warto mieć też na uwadze, że prędzej czy później on się zużyje i będzie trzeba go wymienić, ale chodzi o to, żeby maksymalnie wydłużyć jego żywotność (dotyczy to także innych podzespołów).
Dlaczego filtr DPF się zapycha? - Zapchany DPF - przyczyny
Zapchany DPF - przyczyny. Zapychanie się filtra cząstek stałych jest bardzo częste, a wynika to z tego, że kierowca zapomina o dłuższych podróżach, przez co DPF nie ma warunków do wypalenia. Ponadto jego niesprawność może mieć związek z jego mechanicznym uszkodzeniem lub wyeksploatowaniem, dlatego niezwłocznie będzie trzeba go zdiagnozować i w razie konieczności wymienić. Dodatkowo weź pod uwagę usterki innych podzespołów oraz nieumiejętnie przeprowadzone procesy samooczyszczania filtra DPF, które są ciągle przerywane.
Co zrobić z zapchanym filtrem DPF? - Czyszczenie DPF
Z niesprawnego filtra cząstek stałych należy jak najszybciej usunąć nagromadzone zanieczyszczenia, które w zbyt dużej ilość negatywnie wpłynęły na jego wydajność. Oprócz wypalania filtra DPF w trasie, na postoju tudzież w serwisie, powinieneś także pamiętać o czyszczeniu w specjalistycznej maszynie przy pomocy wody pod ciśnieniem. Jest to najlepszy sposób uwolnienia podzespołu od wszelakich zabrudzeń, który dodatkowo jest bezpieczny dla jego monolitu. Mycie hydrodynamiczne jest stosunkowo tanie, bo kosztuje zaledwie kilkaset złotych, natomiast efekty utrzymują się naprawdę długo.
Jakie objawy zapchanego DPF? Jak uniknąć zapchania filtra cząstek stałych? – 5 sposobów – Zapchany DPF — jak wyczyścić?
Aby filtr cząstek stałych był jak najdłużej sprawny, to musi być na bieżąco regenerowany, ale nie tylko… Powinieneś lepiej zaznajomić się z zasadami prawidłowej eksploatacji pojazdu, wyposażonego w filtr DPF lub FAP, ponieważ od stosowania się do nich zależy działanie tego podzespołu. Tak więc Twoim zadaniem jest zwracać większą uwagę na jakość paliwa, stosować oleje i inne dodatki z niską zawartością popiołu, dbać o kondycję silnika, wtryskiwaczy i turbo. Ponadto nie możesz lekceważyć usterek. Jeżeli auto ma wmontowany mokry filtr, to dolewaj płyn katalityczny. Kiedy zauważysz niepokojące objawy, jak na przykład: spadek mocy wraz z osiągami, trudności z utrzymaniem równych obrotów, zwiększone spalanie czy nieustannie zapalające się kontrolki DPF oraz check engine, to rozpocznij wypalanie filtra DPF albo zgłoś się do serwisu, jeśli po jego samooczyszczaniu nadal będą utrzymywać się te symptomy. Może to świadczyć o nagromadzonym wewnątrz DPF popiele, którego usuniesz wyłącznie metodą hydrodynamiczną.
Komentarze