Jak zapobiegać krystalizacji AdBlue?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF
Krystalizacja AdBlue

Aby nie dopuścić do krystalizacji AdBlue, należy tankować go w mniejszej ilości i nie wozić go ze sobą w bagażniku. Płyn ten potrafi zamarznąć w temperaturze poniżej - 11 stopni Celsjusza, natomiast jego krystalizacja może doprowadzić do zatkania przewodów, pompki, wtryskiwacza, a także dostania się kryształków do katalizatora SCR. Nietrudno się więc domyślić, że naprawy będą bardzo kosztowne. System AdBlue jest stosowany w pojazdach ciężkich, jak i w niektórych autach osobowych wyposażonych w silnik wysokoprężny. W skład tego płynu wchodzi mocznik oraz w większej ilości woda. Jego zadaniem jest przekształcić trujące tlenki azotu w lotny i nieszkodliwy dla środowiska azot oraz parę wodną.

Krystalizacja płynu AdBlue - AdBlue - wysoka temperatura

Utrzymanie AdBlue w odpowiedniej temperaturze jest kluczowe, ponieważ w przeciwnym razie utraci swoje właściwości. Tak się wydarzy w przypadku jego zamarznięcia, jak i przegrzania. Oczywiście, jeśli już dojdzie do tej krystalizacji płynu, to warto umówić się do serwisu na diagnostykę podzespołów. Im szybciej zareagujesz, tym lepiej dla Ciebie. A co, gdy AdBlue się przegrzeje? Otóż płyn całkowicie zmieni swoje stężenie i będzie trzeba go wymienić.

SCR i AdBlue – co musisz wiedzieć o konwerterze w Dieslach? - Czyszczenie wtryskiwacza AdBlue

Układ SCR jest bardzo skomplikowaną konstrukcją, która montowana jest w pojazdach osobowych tuż za filtrem cząstek stałych. Jego zadaniem jest zredukować emisję trujących tlenków azotu, które są emitowane przez silniki Diesla. W swoim działaniu wykorzystuje płyn AdBlue. Posiadając samochód z wbudowanym układem, należy stosować się do kilku zaleceń, które dotyczą prawidłowej eksploatacji. Zatem musisz pamiętać o uzupełnianiu płynu, o wymianie filtra AdBlue, o ochronie pojazdu przed bardzo niskimi, jak i wysokimi temperaturami oraz o ostrożnym dolewaniu płynu do zbiornika, aby nie wylał się na karoserię tudzież inne metalowe elementy. Jeśli chodzi o czyszczenie wtryskiwacza AdBlue, to należy użyć gorącej wody i sprężonego powietrza.

Czyszczenie wtryskiwacza AdBlue

AdBlue zimą - porady, opinie, zamarzanie, uruchamianie auta - Czym zmyć AdBlue?

Układ SCR pracuje dzięki AdBlue, jednak z racji tego, że jest on wodnym roztworem, to przy niskich temperaturach po prostu zamarza. Pamiętaj, żeby nie tankować płynu do pełna i przechowywać go w odpowiednich warunkach. W zbiorniku nie może zabraknąć AdBlue, ponieważ nie będziesz w stanie uruchomić silnika. Jeżeli niechcący doszłoby do zamarznięcia AdBlue, to włącz samochód i odczekaj chwilę, aż płyn odmarznie. Jednorazowy incydent nie doprowadzi do uszkodzeń żadnego z podzespołów, natomiast jeśli częściej będziesz dopuszczać do takiej sytuacji, to przygotuj się na spore koszty napraw. Jeśli przy uzupełnianiu zbiornika na AdBlue przez przypadek go rozlejesz, to użyj ciepłej wody i gąbki.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
AdBlue to specjalny roztwór wodny stosowany w niektórych samochodach z silnikami Diesla, który może krystalizować podczas przechowywania lub eksploatacji w niskich temperaturach. Aby uniknąć tego problemu, należy przechowywać AdBlue w suchym i chłodnym miejscu, używać AdBlue o odpowiedniej jakości, regularnie uzupełniać zbiornik na AdBlue i pamiętać o ogrzewaniu samochodu podczas jazdy w niskich temperaturach. Jeśli mimo to dojdzie do krystalizacji AdBlue, należy skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą w celu uzyskania pomocy w naprawie układu redukcji emisji tlenków azotu.

Popularne wpisy

7 stycznia 2021

Prawidłowa temperatura katalizatora

Przyjmuje się, iż prawidłowa temperatura katalizatora waha się w granicy 600 – 800 stopni Celsjusza. Taka właśnie wartość pozwala naszemu reaktorowi katalitycznemu na najefektywniejsze redukowanie zanieczyszczeń ze spalin naszego samochodu. ...

13 września 2021

Co jest w środku katalizatora?

Jeżeli chodzi o budowę katalizatora, to możesz spotkać się z katalizatorem ceramicznym i metalowym. Wewnątrz katalizatora znajduje się drogocenny wkład składający się z licznych kanalików, przez co swoim ułożeniem przypomina plaster miodu. ...