Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Od wielu lat zwraca się szczególną uwagę na jakość powietrza, którym oddychamy na co dzień, dlatego też w silnikach diesla (a od niedawna nawet w benzynie GPF) umieszczono specjalny filtr cząstek stałych DPF / FAP, który ma za zadanie zmniejszyć emisję trujących substancji. Pojazdy, które nie zostały wyposażone fabrycznie w ten o to podzespół, na tamte czasy spełniały normy czystości spalin, jednakże zgodnie z aktualnymi normami (EURO VI), wszystkie mają obowiązek nakazu posiadania go w układzie wydechowym. Warto wspomnieć, że pomocnym elementem w obniżeniu emisji spalin będzie także katalizator (układ SCR, konwertery NOX , katalizatory utleniające DOC). Pamiętaj jednak, że sama obecność obu elementów nie wystarczy, należy również zadbać o ich sprawność, więc jest to równoznaczne z tym, że raz na jakiś czas trzeba je regenerować i nie doprowadzać do ich awarii, gdyż koszty będą bardzo wysokie. Wszelkie uszkodzenia mechaniczne prowadzą do przymusowej wymiany, zatem warto mieć na uwadze, że styl eksploatacji i wybór odpowiedniej metody regeneracji jest kluczowe!
Zarówno filtr cząstek stałych, jak i katalizator są drogocennymi elementami układu wydechowego, więc często spotyka się z ich kradzieżą.
1. Przekroczona emisja spalin diesel i przyczyny.
Sprawdź, czy Twój pojazd posiada katalizator oraz filtr cząstek stałych. Następnie zastanów się, kiedy ostatni raz wykonywałeś regenerację podzespołów. Dodatkowo wszelkie uszkodzenia katalizatora i filtra ma wpływ na zbyt dużą emisyjność spalin. Być może nie wymieniałeś już od dłuższego czasu oleju silnikowego, filtru powietrza oraz zaniedbałeś niepokojące sygnały pracy turbosprężarki i układu wtryskowego? Bardzo dużo czynników jest zależne od wydostawania się zbyt dużej ilości spalin do środowiska, dlatego najpierw zacznij od oględzin podzespołów znajdujących się w Twoim pojeździe, aby móc znaleźć przyczynę problemu.
2. Za duża emisja spalin - jak ją zniwelować?
Jest bardzo prosty sposób, jak zwalczyć za dużą emisję spalin do atmosfery. Przede wszystkim:
• pamiętaj o regeneracji filtra cząstek stałych i katalizatora;
• eksploatuj odpowiednio pojazd;
• nie zwlekaj z przeglądami oraz nie ignoruj pierwszych sygnałów mogących świadczyć o awarii poszczególnych elementów;
• wymieniaj filtr powietrza wraz z olejem silnikowym;
• pod żadnym pozorem nie daj się nakłonić na pozbycie się któregoś z podzespołów, co jest po pierwsze: nielegalne, po drugie: stanowi zagrożenie dla zdrowia ludzi oraz środowiska.
3. Jakie wybrać płyny do zmniejszenia emisji spalin.
Aby zwalczyć problem z dużym emitowaniem smogu do atmosfery, można zastosować również specjalistyczny płyn. Jeśli Twój samochód posiada układ SCR, to niezbędne będzie zastosowanie płynu AdBlue, który pozbywa się szkodliwego tlenku azotu ze spalin. Znany na rynku jest także płyn STP, który redukuje spaliny. Decydując się na zakup i samodzielną aplikację tego typu środków, trzeba wcześniej dobrze zaznajomić się z instrukcją obsługi, ponieważ w każdej chwili może dojść do poważnej i niespodziewanej usterki podzespołów.
Za dużo CO w spalinach – czym spowodowane?
Jeżeli podczas przeglądu technicznego okazało się, że w spalinach znajduje się za dużo tlenku węgla, może to wynikać z niedoboru powietrza oraz nieprawidłowego procesu spalania. Jak zareagować? Zdiagnozuj filtr powietrza samodzielnie i jeśli okaże się, że nie jest on zatkany, to najlepiej jak najszybciej udać się do serwisu. Przyczynami tego może być: awaria czujnika temperatury, wadliwa sonda lambda, uszkodzony przepływomierz oraz blokująca się przepustnica powietrza.
Komentarze