Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Reset po regeneracji DPF
Posiadanie samochodu, a w szczególności Diesla wyposażonego w filtr cząstek stałych, to dla licznych kierowców aktywne poszukiwanie odpowiedzi na wiele pytań, często związanych właśnie z tym, jak zresetować DPF po jego regeneracji lub wymianie na nowy podzespół. Reset, a inaczej mówiąc, adaptacja filtra cząstek stałych to proste działanie mechaniczne, które powinno być oczywistością dla każdego specjalisty w zakresie napraw samochodowych. W naszym artykule nie będziemy odnosić się do tematu w sposób nader szczegółowy, ponieważ musielibyśmy wówczas opisać wszystkie przypadki pokrewne terminowi adaptacja DPF Audi A6 C6, a także adaptacja filtrów cząstek stałych we wszystkich modelach samochodów każdej marki. Zamiast zanudzania Was szczegółami, które tak naprawdę w każdym przypadku będą do siebie bardzo zbliżone, skoncentrujemy się na tym, jak ogólnie w poprawny sposób powinna zostać przeprowadzona adaptacja filtra DPF po czyszczeniu lub wymianie.
Ważne pytanie: czy po czyszczeniu DPF trzeba adaptować?
Adaptacja bądź reset DPF w sterownikach komputera, jak już wspominaliśmy, to obowiązek każdego użytkownika pojazdu bądź specjalisty, któremu został zlecony montaż filtra cząstek stałych. Zazwyczaj występują dwie okoliczności montażu DPF/FAP – wykonuje się to po regeneracji filtra Klienta bądź po tym, jak dokonał on zakupu nowego filtra cząstek stałych. Po co wykonywać reset po czyszczeniu DPF? Dzięki czujnikom, a zwłaszcza czujnikowi różnicy ciśnień, do komputera pojazdu wysyłane są informacje o zawartościach sadzy i popiołu w filtrze cząstek stałych. Komunikaty te są generowane cały czas, dlatego też w przypadku całkowitego zapchania DPF/FAP w komputerze zostaje odnotowana informacja na ten temat i zazwyczaj jest ona poparta wystąpieniem błędu, na przykład P242F – Audi oraz pokrewne mu modele z grupy VAG właśnie w ten sposób sygnalizują wysoki poziom zapchania filtra cząstek stałych. Co interesujące, w określonych, zwłaszcza starszych modelach zresetowanie wartości charakteryzowanego w niniejszym artykule filtra może stanowić nie lada problem, jest to jedna z wad owych pojazdów. Wśród sterowników, w których błąd P242F wystąpi z powodu niemożności zresetowania filtrów cząsteczek stałych, z pewnością warto wymienić osławiony już z tego powodu EDC16CP34 – DPF reset i próby jego przeprowadzenia zazwyczaj nawet u mechanika kończą się fiaskiem. Rezultatem tych niepowodzeń, obok występowania błędu, będzie częste i uciążliwe zatykanie się filtra cząstek stałych. W innych przypadkach nie powinno być najmniejszego problemu z resetem wartości DPF. Dzięki zastosowaniu odpowiedniego oprogramowania, np. VCDS, reset DPF można przeprowadzić naprawdę szybko, wprowadzając do komputera poprawne informacje o wyzerowanych wartościach parametrów dotyczących poziomu zapchania filtra cząstek stałych. W określonych modelach Opli znakomicie sprawdza się adaptacja DPF Delphi, natomiast precyzyjne informacje na temat tego, w jaki sposób zresetować filtr cząstek stałych w posiadanym przez Ciebie modelu samochodu, z pewnością znajdziesz w jego instrukcji obsługi lub w naszym autoryzowanym serwisie, gdzie specjaliści służą fachową poradą. Adaptacja DPF po przeprowadzeniu jego czyszczenia bądź regeneracji jest bardzo istotna, ponieważ w przypadku jej braku komputer otrzymuje nadal nieprawidłowe informacje, co zawsze wiąże się z występowaniem uszkodzeń. Jedynie poinformowany o montażu nowego lub wyczyszczonego filtra sterownik przekaże właściwe informacje do jednostki napędowej, która przecież powinna działać nienagannie po przywróceniu filtrowi pierwotnych parametrów.
Warto się tym zająć – adaptacja DPF po czyszczeniu
Zaadaptowanie filtra cząstek stałych DPF/FAP nie powinno być dla żadnego mechanika dużym problemem ani wyzwaniem. Mimo tego, że to nieskomplikowana czynność, skutki jej zaniedbania mogą okazać się bardzo poważne. Bez przeprowadzenia adaptacji czy też resetu filtra, przekazywana do silnika informacja na temat tego, jaka jest masa popiołu DPF, nie ulega zmianie, więc błędów nie da się wykasować nawet wówczas, gdy w układzie pracuje już całkowicie wyczyszczony lub fabrycznie nowy filtr cząstek stałych. Generuje to liczne problemy w codziennym użytkowaniu pojazdu, a przejawiają się one w utrzymaniu pogorszonych osiągów jednostki napędowej, a także w stale aktywowanych kontrolkach błędów zarówno filtra cząstek stałych DPF/FAP, jak i silnika. Reasumując, komputer samochodowy dzięki resetowi DPF, otrzymuje informację o tym, że proces naliczania masy sadzy na podstawie informacji otrzymywanych głównie z czujnika różnicy ciśnień, musi zostać rozpoczęty na nowo. Jeśli nie wiesz, jak poradzić sobie z resetem DPF z użyciem interfejsu diagnostycznego, pokieruj się do serwisu - w ASO Bosch Service Pawlik uzyskasz fachową pomoc na najwyższym poziomie.
Komentarze