Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Być może silnik w Twoim samochodzie się starzeje; zużywają się pierścienie tłokowe, które powodują zwiększone spalanie oleju silnikowego. Inną przyczyną może być również awaria układu zapłonowego, przez co spalanie ON zachodzi w katalizatorze, a nie w cylindrze. Duży także wpływ ma nieprawidłowo wyregulowana instalacja w autach zasilanych LPG. Ogólnie w nowych pojazdach zapychanie się reaktorów katalitycznych nie powinno mieć miejsca, chyba że nie stosujesz się do zasad prawidłowej eksploatacji samochodu, który posiada i DPF, i katalizator. W normalnych przypadkach taki podzespół powinien utrzymać się w niezawodnej kondycji do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.
Zapchany katalizator - objawy, co zrobić, jak go wyczyścić? - Uszkodzony katalizator i cena nowego podzespołu
Gdy w pojeździe znajduje się zanieczyszczony katalizator, to możesz zacząć odczuwać kłopot z osiągnięciem dobrej mocy silnika, zwiększy się spalanie oleju napędowego, jednostka napędowa będzie pracować nierównomiernie na biegu jałowym, zapali się kontrolka „check engine”. Co więcej, jest szansa, że usłyszysz niepokojące hałasy spod podwozia. Jeśli reaktor katalityczny będzie mocno zanieczyszczony, to prawdopodobnie regeneracja już w niczym nie pomoże i trzeba pomyśleć o wymianie podzespołu. Zakup nowego katalizatora może Cię nieco obciążyć finansowo (koszt może wynieść nawet kilka tysięcy zł), dlatego masz także możliwość nabyć go taniej, ale w równie niezawodnym stanie, a chodzi o katalizator regenerowany tudzież uniwersalny.
Zapchany katalizator a jazda samochodem. To ryzyko, które nie ma sensu - Uszkodzony katalizator i dźwięk
W trakcie jazdy, jeżeli usłyszysz niepokojące stukanie wydobywające się spod podwozia samochodu, to może być to wynik opiłków uderzających o obudowę katalizatora (możliwe, że się pokruszył). Ogólnie nie jest polecane podróżowanie autem z zapchanym katalizatorem, ponieważ coraz bardziej będzie się pogarszać moc silnika i dodatkowo będą towarzyszyć także inne objawy.
Dlaczego psuje się katalizator? - Zapchany katalizator a sonda lambda
Przyczyny zapychania reaktora katalitycznego już wypisaliśmy na początku artykułu, dlatego warto teraz dowiedzieć się, jak niedrożny podzespół wpływa na pracę sondy lambda. Otóż gdy katalizator jest niesprawny, bo znajduje się w nim za dużo zanieczyszczeń, to pomiary wspomnianej sondy będą nieprecyzyjne i ciężko będzie dobrać skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
Komentarze