Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Według obietnic producentów, filtr cząstek stałych powinien wytrzymać nawet do 200 tysięcy kilometrów. Niestety rzeczywistość dość mocno weryfikuje i podzespół ten zaczyna szwankować o wiele wcześniej. Filtr DPF/FAP to bardzo potrzebny element w układzie wydechowym, dzięki któremu nasze środowisko stało się czystsze. Problem jednak jest taki, że wypalanie tego podzespołu w mieście jest praktycznie niemożliwe, ponieważ trzeba stworzyć DPF-owi konkretne warunki. Ponadto oprócz wypalania sadzy z filtra cząstek stałych musisz pamiętać również o regeneracji, którą przeprowadza się w serwisie przy pomocy odpowiedniego sprzętu i wiedzy fachowców. Pomimo tego, że wielu kierowców narzeka na ten podzespół, przez co niektórzy podejmują się jego wycięcia (wbrew prawu), to filtr cząstek stałych musi być wmontowany w samochodzie i na dodatek całkowicie sprawny.
Żywotność a regeneracja filtra cząstek stałych — Jak samemu wyczyścić DPF?
Im bardziej przyłożysz się do czyszczenia zatkanego filtra cząstek stałych, tym lepiej dla Twojego podzespołu oraz Twojego portfela. Producenci obiecują długą żywotność DPF/FAP, ale bez właściwej eksploatacji pojazdu i niestosowanie się do odgórnie narzuconych zaleceń, jego prawidłowa praca się znacznie skraca. Twoim obowiązkiem jest zarówno wypalać filtr DPF, jak i oddawać podzespół na dokładniejsze czyszczenie, ponieważ po pewnym czasie należy zadbać o przywrócenie jego pełnej drożności i parametrów. W domowym zaciszu również masz możliwość wyczyścić wnętrze DPF, jednak sprawdzi się to tylko w przypadku, gdy wewnątrz nie zalega dużo zanieczyszczeń i popiołu.
Filtr cząstek stałych DPF — zmora większości współczesnych diesli — Po czym poznać, że DPF jest zapchany?
Objawami zapchanego filtra cząstek stałych są: zwiększone zużycie paliwa, silniejsze zadymienie wokół rury układu wydechowego, specyficzny zapach spalin, spadek osiągów jednostki napędowej, kontrolka „check engine” i DPF, a także możesz odczuć problem z pracą turbosprężarki. Jak należy postąpić w takiej sytuacji? Otóż nie ma co zwlekać i od razu znaleźć odpowiednie miejsce do przeprowadzenia regeneracji aktywnej lub pasywnej, a jeśli to nie pomoże, to koniecznie umów się na wizytę w ASO. Filtr DPF może sprawiać problemy użytkownikom swoich samochodów, ale tylko wtedy, gdy nie jest odpowiednio zadbany.
Co skraca żywotność filtra cząstek stałych? - Czyszczenie DPF
Stosowanie niewłaściwych dodatków do paliwa i olejów, zlej jakości paliwo, niewypalanie i nieoczyszczanie filtra cząstek stałych, zła eksploatacja pojazdu – to między innymi właśnie te czynniki wpływają na szybszą awarię filtra cząstek stałych. Pamiętaj, że wspomniane filtry DPF/FAP, znajdujące się w autach z silnikami wysokoprężnymi, muszą być na bieżąco czyszczone, bo tylko wtedy będą mogły pracować zgodnie ze swoim przeznaczeniem.
Komentarze