Jaka jest żywotność filtra DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

Według obietnic producentów, filtr cząstek stałych powinien wytrzymać nawet do 200 tysięcy kilometrów. Niestety rzeczywistość dość mocno weryfikuje i podzespół ten zaczyna szwankować o wiele wcześniej. Filtr DPF/FAP to bardzo potrzebny element w układzie wydechowym, dzięki któremu nasze środowisko stało się czystsze. Problem jednak jest taki, że wypalanie tego podzespołu w mieście jest praktycznie niemożliwe, ponieważ trzeba stworzyć DPF-owi konkretne warunki. Ponadto oprócz wypalania sadzy z filtra cząstek stałych musisz pamiętać również o regeneracji, którą przeprowadza się w serwisie przy pomocy odpowiedniego sprzętu i wiedzy fachowców. Pomimo tego, że wielu kierowców narzeka na ten podzespół, przez co niektórzy podejmują się jego wycięcia (wbrew prawu), to filtr cząstek stałych musi być wmontowany w samochodzie i na dodatek całkowicie sprawny.

Żywotność a regeneracja filtra cząstek stałych — Jak samemu wyczyścić DPF?

Im bardziej przyłożysz się do czyszczenia zatkanego filtra cząstek stałych, tym lepiej dla Twojego podzespołu oraz Twojego portfela. Producenci obiecują długą żywotność DPF/FAP, ale bez właściwej eksploatacji pojazdu i niestosowanie się do odgórnie narzuconych zaleceń, jego prawidłowa praca się znacznie skraca. Twoim obowiązkiem jest zarówno wypalać filtr DPF, jak i oddawać podzespół na dokładniejsze czyszczenie, ponieważ po pewnym czasie należy zadbać o przywrócenie jego pełnej drożności i parametrów. W domowym zaciszu również masz możliwość wyczyścić wnętrze DPF, jednak sprawdzi się to tylko w przypadku, gdy wewnątrz nie zalega dużo zanieczyszczeń i popiołu.

Jaka jest żywotność filtra DPF?

Filtr cząstek stałych DPF — zmora większości współczesnych diesli — Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Objawami zapchanego filtra cząstek stałych są: zwiększone zużycie paliwa, silniejsze zadymienie wokół rury układu wydechowego, specyficzny zapach spalin, spadek osiągów jednostki napędowej, kontrolka „check engine” i DPF, a także możesz odczuć problem z pracą turbosprężarki. Jak należy postąpić w takiej sytuacji? Otóż nie ma co zwlekać i od razu znaleźć odpowiednie miejsce do przeprowadzenia regeneracji aktywnej lub pasywnej, a jeśli to nie pomoże, to koniecznie umów się na wizytę w ASO. Filtr DPF może sprawiać problemy użytkownikom swoich samochodów, ale tylko wtedy, gdy nie jest odpowiednio zadbany.

1. Filtr cząstek stałych DPF — zmora większości współczesnych diesli — Po czym poznać, że DPF jest zapchany?

Co skraca żywotność filtra cząstek stałych? - Czyszczenie DPF

Stosowanie niewłaściwych dodatków do paliwa i olejów, zlej jakości paliwo, niewypalanie i nieoczyszczanie filtra cząstek stałych, zła eksploatacja pojazdu – to między innymi właśnie te czynniki wpływają na szybszą awarię filtra cząstek stałych. Pamiętaj, że wspomniane filtry DPF/FAP, znajdujące się w autach z silnikami wysokoprężnymi, muszą być na bieżąco czyszczone, bo tylko wtedy będą mogły pracować zgodnie ze swoim przeznaczeniem.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Gosia
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Żywotność filtra DPF (filtr cząstek stałych) zależy od kilku czynników, takich jak styl jazdy, warunki drogowe i rodzaj paliwa używanego do napędu samochodu. W przeciętnych warunkach eksploatacji filtr DPF może wytrzymać od 80 000 do 150 000 kilometrów, chociaż niektóre modele mogą mieć większą lub mniejszą żywotność. Niektóre modele samochodów wyposażone są w systemy oczyszczania filtra DPF, które pozwalają na przedłużenie jego żywotności, ale nadal jest to element, który wymaga regularnej wymiany. Zaleca się sprawdzanie stanu filtra DPF i wymianę go, jeśli to konieczne, w ramach okresowych przeglądów samochodu.
Szymko
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak jeździmy w odpowiedni sposób i staramy się wypalać dpf, to i działa tyle co trzeba. Niestety po okresie eksploatacyjnym trzeba się liczyć z kosztami czyszczenia czy wymiany.
Staś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja mam już 200 tyś. km przebiegu ale nie widzę objawów, które by sugerowały, że żywotność filtra dpf zmierza ku końcowi.
Tomasz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zasada jest prosta — jak dbasz, tak masz, więc również wszystkim doradzam wypalać DPF i czyścić go w serwisie, aby mógł on przetrwać w samochodzie nawet te 250 tys km.
Sebastian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój filtr DPF jest chyba niezniszczalny, bo mam już nabite 190 tys. km z hakiem. Ale jestem pewny, że jego żywotność wynika z regularnej pielęgnacji :D

Popularne wpisy

28 Grudzień 2021

Jak wygląda zapchany katalizator?

W środku wkładu reaktora katalitycznego jest nagromadzona masa zanieczyszczeń (między innymi sadza), a to wynik eksploatacji pojazdu. Jego wnętrze z koloru jasnego przybierze barwy szaro-czarne, a na kanalikach po rozcięciu katalizatora będzie ...

16 lutego 2021

Częste wypalanie DPF

Jednym z symptomów, jaki wskazuje na problem z przepływem w filtrze cząstek stałych, jest częste wypalanie DPF. Niezależnie, czy będzie to częste wypalanie DPF Insignia, ...