Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Według obietnic producenta katalizator może być sprawny nawet przez 250 tysięcy przejechanych kilometrów. W rzeczywistości pierwsze problemy pojawiają się już po przebiegu 150 tys. km, a nawet i znacznie wcześniej. Oczywiście, aby te kłopoty z wydajnością pracy tego podzespołu nie wystąpiły za wcześnie, należy zadbać o prawidłową eksploatację pojazdu i tankować dobrej jakości paliwo. Reaktor katalityczny znajduje się od wielu, wielu lat w samochodach zarówno z silnikami wysokoprężnymi, jak i benzynowymi. Ten element układu wydechowego musi być regenerowany, bo inaczej jego praca nie będzie wydajna. Dla wszystkich, którzy nie wiedzą – posiadanie katalizatora jest obowiązkowe i nie można się go pozbywać, ponieważ grożą za to kary.
Katalizator – jak prawidłowo eksploatować? - Czy katalizator jest w Dieslu?
Przede wszystkim tankuj odpowiedniej jakości paliwo, staraj się nie wjeżdżać w zimne kałuże, nie uderzaj o krawężniki ani inne tego typu wypukłości. Katalizator w silnikach diesla jest bardziej narażony na zapchanie, więc warto czasami dłużej pojeździć, aby sadza się mogła się wypalić. Pamiętaj, że konwerter katalityczny nie może być traktowany jak filtr cząstek stałych, bo i tak już pracuje w bardzo wysokiej temperaturze. Jeśli rozgrzejemy go bardziej, to mogłoby dojść nawet do wybuchu. Najlepszym sposobem oczyszczenia reaktora katalitycznego jest mycie wodne pod ciśnieniem, które jest bezpieczne dla niego. Warunek jest jednak taki, aby usługa ta wykonywana była przez fachowca, a nie amatora, który nie ma doświadczenia w regeneracji i filtrów cząstek stałych, i katalizatorów.
Katalizatory samochodowe. Kiedy psują się najczęściej? - Jazda bez katalizatora – benzyna i diesel
Niewłaściwa eksploatacja najbardziej przyczynia się do skrócenia żywotności katalizatora. Poza tym nie możesz dopuścić do zbyt dużej temperatury jego pracy, jak i do gwałtownego jej spadku, ponieważ to mogłoby doprowadzić do powstania uszkodzeń mechanicznych tego podzespołu. Pamiętaj również, że poruszanie się bez tego elementu w samochodzie jest surowo zabronione przez prawo, a jeśli chcesz zaryzykować, to nie zdziw się późniejszymi konsekwencjami. Jeżeli katalizator jest niesprawny, umów się na wizytę do ASO, aby zdiagnozować jego stan i ocenić, czy nadaje się do regeneracji.
Katalizator - kiedy konieczna jest jego wymiana? - Ile wytrzymuje katalizator w Dieslu?
Na samym początku artykułu napisaliśmy, jaką ilość kilometrów może wytrzymać katalizator; tak więc, jeśli o niego dbasz, to może faktycznie posłużyć Ci na długo, a jeśli o nim zapominasz, to utraci swoje właściwości zaledwie po 60 tysiącach kilometrów. Gdybyś oddał podzespół do serwisu i zauważono ślady mechanicznego uszkodzenia, to w takiej sytuacji katalizator nie będzie poddany regeneracji i czas pomyśleć o wymianie na egzemplarz nowy / regenerowany, czy używany.
Komentarze