Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
O to, jakie ciśnienie w DPF (mBar) wskazuje na prawidłową pracę filtra cząstek stałych, pytania formułują nie tylko posiadacze Diesli, ale także liczni mechanicy samochodowi, którzy na co dzień nie zajmują się filtrami DPF/FAP czy też katalizatorami samochodowymi. Na przywrócenie ściśle określonych przez producenta parametrów znakomitym sposobem jest regeneracja DPF określana często także jako wodne czyszczenie DPF/FAP. W niniejszym, dotyczącym filtrów cząstek stałych artykule powiemy Wam o najistotniejszych kryteriach ciśnienia w DPF. Jakie ciśnienie różnicowe wskazuje na nieprawidłowości, jaka powinna być prawidłowa różnica ciśnień DPF oraz czy czyszczenie DPF sodą kaustyczną może wpłynąć na parametry ciśnienia – jeśli te treści Cię interesują, zachęcamy do lektury.
1. Nieprawidłowe wartości ciśnienia a czyszczenie DPF – forum
Pytania o to, jaka powinna być różnica ciśnień FAP lub DPF dotyczą samochodów każdej marki, pod których maskami pracuje silnik wysokoprężny Diesla oraz wspomagający jego działanie filtr cząstek stałych. Można by rzec, że ile filtrów cząstek stałych we współczesnych pojazdach, tyle opinii na ich temat oraz pomysłów na to, co zrobić, aby filtr cząstek stałych był jak najmniej kłopotliwym podzespołem. Jeśli różnica ciśnień DPF (VCDS) jest nieprawidłowa, czyli odbiega od zakładanych przez producenta norm, zachęcamy do zainteresowania się szczegółami usługi, jaką jest czyszczenie filtra DPF. Zanim przedstawimy szczegóły kompleksowej regeneracji DPF/FAP, poświęcimy jeszcze kilka zdań na ogólną charakterystykę kluczowego parametru, jakim jest ciśnienie różnicowe w filtrze. Kryterium to będzie różniło się w zależności od ogólnej specyfikacji pojazdu, dlatego też nie sposób wymienić precyzyjnych wartości ciśnienia dla każdego dostępnego filtra DPF, nie to jest zresztą naszym celem. Wykazane na przykład za pomocą testera diagnostycznego VCDS ciśnienie DPF może okazać się za wysokie lub za niskie, sygnalizując tym samym występowanie istotnych problemów w działaniu filtra cząstek stałych w układzie wydechowym. Niektórzy kierowcy niestety koncentrują się na tym, jak oszukać czujnik DPF mierzący charakteryzowane ciśnienie, nie stanowi to jednak rozwiązania problemu, a przede wszystkim nie jest w żaden sposób związane z likwidacją przyczyny jego występowania. Bynajmniej nie są to także skuteczne sposoby na to, jak wyczyścić DPF Zafira B czy też jak usunąć popiół z DPF, a wprowadzenie ich w życie zazwyczaj nie ma nic wspólnego z naprawą czy też poprawą funkcjonalności filtra cząstek stałych. Aby skutecznie rozwiązać problem zaburzający pracę filtra cząstek stałych, warto skontaktować się z zaufanym, wyspecjalizowanym w czyszczeniu filtrów DPF/FAP i katalizatorów serwisem. Nasi specjaliści doskonale wiedzą, jaka powinna być różnica ciśnień DPF Opel, a także jaka powinna być różnica ciśnień DPF VW. Z dumą przyznajemy, że radzimy sobie z każdym filtrem cząstek stałych, a rozwiązanie licznych problemów stanowi dostępna u nas i wykonywana zgodnie z najwyższymi standardami regeneracja DPF. Na czym polega przeprowadzenie tej procedury na dostarczonym do pracowni filtrze cząstek stałych? Pozwólcie, że aspekt przebiegu regeneracji DPF/FAP w autoryzowanym serwisie scharakteryzujemy nieco później, teraz natomiast zatrzymamy się jeszcze na chwilę przy ciśnieniu, któremu w gruncie rzeczy poświęcony jest niniejszy artykuł. Ogólnie rzecz biorąc, zbyt wysokie wartości ciśnienia w DPF wskazują na znaczny poziom jego zapchania. Tę sytuację związaną ze zwiększonym zapchaniem filtra cząstek stałych można bardzo łatwo sobie wyobrazić, ponieważ wartość ciśnienia zazwyczaj wzrasta właśnie wtedy, gdy istotnie zmniejsza się dostępna objętość. Zbyt niskie ciśnienie wewnątrz filtra DPF/FAP jest spowodowane zazwyczaj zaburzeniem struktury jego wkładu. Jeżeli wkład filtra cząstek stałych jest popękany lub wykruszony, parametr, jakim jest ciśnienie, będzie utrzymywał się na niskim poziomie.
Skuteczność usługi, jaką jest regeneracja DPF | Na jak długo przyniesie efekty?
Relacja pomiędzy nieprawidłowym ciśnieniem DPF/FAP a możliwością regeneracji wskazuje na istnienie kilku nader istotnych niuansów. Warto wiedzieć, że wspomniane już przez nas i wpływające na obniżenie ciśnienia w filtrze cząstek stałych uszkodzenia DPF dyskwalifikują filtr z możliwości regeneracji. Gdy struktura wkładu filtra wskazuje na pęknięcia oraz wykruszenia, zaleca się wymianę samego wkładu lub całego filtra cząsteczek stałych DPF/FAP. Usługa taka, jak realizowana przez nas regeneracja DPF Warszawa, regeneracja DPF Bielsko-Biała czy też regeneracja DPF Kraków przyniesie natomiast znakomite rezultaty w sytuacji, gdy zdiagnozowane zostało za wysokie ciśnienie w filtrze cząstek stałych. Rzetelnie przeprowadzona regeneracja DPF/FAP oznacza usunięcie z jego wnętrza aż do 99% objętości nagromadzonej sadzy i popiołu, zatem ciśnienie filtra cząstek stałych także wróci do normy. Czy zatem rozwiązaniem na każdy problem z filtrem cząstek stałych jest regeneracja DPF? Opinie nie tylko fachowców, ale i Klientów naszej pracowni przyjmują postać twierdzących.
Komentarze