Oprócz regularnego czyszczenia lub wymiany filtra DPF, na jego żywotność ma wpływ również sposób eksploatacji samochodu. Należy unikać częstego uruchamiania i wyłączania silnika, a także krótkich, miejskich tras. W takich warunkach filtr cząstek stałych nie ma możliwości wypalenia zanieczyszczeń i może dojść do jego zapchania. Aby wydłużyć żywotność DPF, warto również przestrzegać następujących wskazówek:
1. Regularnie sprawdzać stan filtra cząstek stałych.
2. Wykonywać regenerację filtra DPF w specjalistycznym serwisie.
3. Unikać krótkich, miejskich tras, bo w ten sposób DPF nie będzie w stanie się wypalić.
4. Aplikować sprawdzone dodatki do paliwa oraz oleje z dobrym składem.
5. Nie męczyć silnika i nie gasić od razu jednostki napędowej po ukończonej jeździe.
Ile więc wytrzymuje filtr DPF? Stosując się do powyższych wskazówek, możesz zapewnić długą i bezproblemową pracę filtra DPF w Twoim samochodzie przez około 200 tysięcy kilometrów przebiegu.
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czyszczenie a wymiana - optymalne strategie konserwacji DPF
Czyszczenie filtra cząstek stałych to proces polegający na usunięciu z niego zanieczyszczeń, w tym sadzy, nagaru i popiołów. Regenerację tego podzespołu można wykonać między innymi poprzez:
- regenerację chemiczną polegającą na wprowadzeniu do DPF preparatu czyszczącego,
- regenerację mechaniczną, do której wykorzystuje się wodę pod ciśnieniem, a cały proces czyszczenia zachodzi w maszynie.
Regeneracja DPF jest mniej kosztowna niż jego wymiana, natomiast nie w każdym przypadku się sprawdzi. Zdarza się, że podzespół będzie całkowicie uszkodzony lub na tyle zużyty, że oczyszczanie nie przywróci parametrów i właściwości.
Wymiana filtra cząstek stałych charakteryzuje się wycięciem starego podzespołu i wmontowaniu nowego. Usługa jest kosztowniejsza i nieco bardziej skomplikowana. O ile czyszczenie DPF można przeprowadzić samodzielnie, o tyle z wymianą mógłby być problem. Bez odpowiedniego doświadczenia i narzędzi, nie będziesz w stanie prawidłowo zamontować DPF w układzie wydechowym.
Znaczenie regularnej regeneracji DPF w zapobieganiu awariom
Aby zapobiec awariom DPF, należy regularnie poddawać go regeneracji. Częstotliwość czyszczenia podzespołu zależy od wielu czynników, takich jak styl jazdy, rodzaj tankowanego paliwa oraz warunki eksploatacji samochodu. Jeśli regeneracja nie będzie przeprowadzana w odpowiednim czasie, może dojść do jego zapchania, a nawet uszkodzenia. Po czym poznać, że filtra DPF jest zapchany? Najczęściej jest to wzrost spalania ON, jak również spadek mocy wraz z osiągami bez konkretnej przyczyny. W przypadku wystąpienia problemów z DPF należy jak najszybciej udać się do zaufanego serwisu. Fachowa diagnostyka pozwoli ocenić stan podzespołu i podjąć dalsze kroki w kierunku naprawy lub wymuszonej wymiany.
Innowacyjne metody regeneracji DPF a poprawa wydajności silnika
Najpopularniejszymi metodami regeneracji filtra cząstek stałych są czyszczenie hydrodynamiczne, chemiczne przy użyciu specjalistycznych środków, pneumatyczne, czyli poprzez użycie sprężonego powietrza, a także poprzez zastosowanie fal ultradźwiękowych. Niestety spośród wymienionych metod warto zdecydować się na mycie wodne pod ciśnieniem DPF, a także czyszczenie chemiczne, które sprawdzi się w przypadku mniej zanieczyszczonego podzespołu.
Komentarze