Jedną z najbardziej skutecznych metod czyszczenia filtra cząstek stałych jest mycie hydrodynamiczne w maszynie, które polega na wypłukaniu wszelakich brudów. Innymi zaś sposobami przywracania filtrom DPF / FAP parametrów jest czyszczenie chemiczne, obróbka cieplna (wypalanie w piecu w wysokiej temperaturze), czyszczenie sprężonym powietrzem oraz regeneracja aktywna i pasywna. Najczęściej wykonywane jest wypalanie w trasie lub na postoju. Pierwszy sposób polega na rozgrzaniu silnika w trasie dzięki wyższej prędkości i zwiększonych obrotów, druga zaś metoda jest nieco bardziej obciążająca jednostkę napędową, która sztucznie wymusza proces dopalania sadzy. W obu przypadkach masz obowiązek dokończyć wypalanie sadzy z DPF, aby przywrócić jego właściwości. Na koniec, jeśli chodzi o czyszczenie DPF, FAP środkami chemicznymi, to zachęcamy zakupić np. z firmy Liqui Moly.

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - od 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne



Jak najlepiej wyczyścić filtr DPF?
Najprostszą i najtańszą metodą odblokowania filtra jest czyszczenie DPF środkiem chemicznym, niewymagające demontażu komponentu z układu wydechowego. Wystarczy kupić odpowiedni preparat i zaaplikować go po wcześniejszym zapoznaniu się z instrukcją zastosowania. Po wprowadzeniu preparatu należy uruchomić silnik i przejechać się kilkanaście minut w celu wymieszania środka z paliwem i odparowania. Preparaty typu Liqui Moly i K2 DPF Cleaner mają potwierdzoną skuteczność i pomagają w procesach czyszczenia oraz w przedłużeniu żywotności filtrów cząstek stałych. Co więcej, masz możliwość wypalania DPF, FAP, jak również regeneracji podzespołu specjalistycznymi metodami w serwisie.
Jak najlepiej wypalić filtr cząstek stałych DPF?

Najlepszym sposobem udrożnienia filtra cząstek stałych jest jego samooczyszczanie w trasie. Wypalanie sadzy z DPF podczas jazdy najlepiej przeprowadzać na drogach szybkiego ruchu lub autostradach, gdzie można utrzymać wyższe obroty silnika przez dłuższy czas. Ważne jest, aby nie przerywać tego procesu, dlatego w razie potrzeby warto zjechać na najbliższy zjazd. Pamiętaj, że bezpieczeństwo na drodze jest najważniejsze. Jeśli warunki nie sprzyjają, lepiej zrezygnować z dopalania DPF. Istnieje jednak możliwość samoregeneracji DPF na postoju. Jeśli zdecydujesz się na wypalenie filtra na postoju, upewnij się, że wybierasz miejsce odległe od ludzi i nie w zamkniętej przestrzeni, ponieważ może to prowadzić do ryzyka zatrucia tlenkiem węgla.
Czy czyszczenie filtra DPF jest skuteczne?
Czyszczenie filtra cząstek stałych jest skuteczne, zwłaszcza gdy zostanie wykonane odpowiednią metodą np. hydrodynamiczną. Ten rodzaj regeneracji przeprowadza się w specjalistycznej maszynie do czyszczenia DPF przy użyciu wody z detergentem oraz pod ciśnieniem. Pozwoli to całkowicie udrożnić filtr DPF / FAP z zalegającej sadzy, popiołu, nagaru czy też resztek oleju. Pamiętaj jednak, że nie zawsze jest możliwa regeneracja DPF / FAP, ponieważ zużycie eksploatacyjne lub uszkodzenia mechaniczne wykluczają tę opcję. W tak wyjątkowych sytuacjach niezbędna będzie wymiana podzespołu na nowy, co będzie niestety kosztowne dla właściciela pojazdu.
Komentarze