Jakie są objawy zapchanego filtra DPF?

Problem zapchanego filtra cząstek stałych prędzej czy później będzie dotyczył także Ciebie i objawi się to między innymi: spadkiem mocy silnika, pogorszonymi osiągami, zwiększonym spalaniem paliwa, kłopotami z uruchomieniem samochodu i działaniem turbosprężarki. Charakterystyczne są także kontrolki wyświetlone na desce rozdzielczej, które odpowiadają za filtr DPF i silnik. Pamiętaj, że powyższe objawy nie muszą wskazywać na usterkę DPF, dlatego warto je zweryfikować w serwisie. Tego typu symptomy powinny zostać jak najszybciej usunięte, ponieważ wpływa to na pogorszenie pracy jednostki napędowej, więc może dojść do powstania bardzo poważnych uszkodzeń. Nie zapominaj o regeneracji filtra DPF, ponieważ pomoże ona w udrożnieniu zatkanych kanalików filtrujących podzespołu i przywróci utracone właściwości.
Jazda na zapchanym DPF - Zapchany filtr DPF - czy można jeździć?
Jeśli zamierzasz wypalić nagromadzone osady z wnętrza filtra cząstek stałych, to jak najbardziej jazda samochodem jest wskazana, natomiast jeśli nie chcesz przeprowadzić procesu samoregeneracji DPF, to możesz tylko pogorszyć sytuację i doprowadzić do powstania innych i znacznie poważniejszych awarii. Ponadto weź pod uwagę również bezpieczeństwo na drodze, bo gdyby samochód zgasł Ci na środku ulicy, to stworzysz zagrożenie dla siebie i dla innych. Zapchany podzespół powinien zostać jak najszybciej wyczyszczony.
1. Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Zapchany DPF - co zrobić?
Objawy zatkanego zanieczyszczeniami DPF są bardzo typowe, więc trudno byłoby ich nie zauważyć, zwłaszcza że pierwsze co zauważysz, to znaczny spadek mocy silnika oraz większe zapotrzebowanie na olej napędowy. Jeżeli wiesz, że masz problem z wydajnością filtra cząstek stałych i jednostki napędowej, to umów się na wizytę do serwisu na diagnostykę podzespołu i przeprowadzenie regeneracji w specjalistycznej myjce DPF. Strumień wody pod odpowiednim ciśnieniem pozwoli pozbyć się wszelkiego rodzaju osadów, które nagromadziły się wskutek eksploatacji pojazdu.

2. Jak rozpoznać, że mamy zatkany filtr cząstek stałych? - Zapchany DPF a spalanie
Bądź pewny, że posiadając w samochodzie doszczętnie zapchany DPF, istnieje ryzyko zwiększonego poboru paliwa. Zatkany filtr cząstek stałych bardzo łatwo rozpoznasz, ale o tym problemie już napisaliśmy we wcześniejszych akapitach. Zdarza się też, że filtr DPF wszedł w proces samoczyszczenia i użytkownik samochodu musi mu pomóc, aby doszło do skutecznego wydalenia sadzy ze środka filtra cząstek stałych.
Dodaj komentarz

Komentarze
Miałem właśnie taką sytuację rok temu. Nie mogłem odpalić samochodu i okazało się, że przyczyną był niestety zapchany filtr DPF ;/
Ja zauwazylem spadek mocy silnika i wyswietlila mi sie tez kontrolka DPF. Chyba czas go wypalic. Bardzo przydatny artykuł!
U mnie oprócz święcącej się kontrolki DPF, był spadek mocy i sterownik często wymuszał wypalanie
Od kilku dni świeci się u mnie kontrolka z filtrem DPF, czy jest to bardzo niebezpieczne dla samochodu?