Jakie są objawy zapchanego katalizatora?- na co uważać?
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów | |
---|---|
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów | CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze |
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory | GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów |
Stan -
|

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych!
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce,
- autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług,
- najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution,
- wydruk protokołu z parametrami przepustowości.
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych.
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin,
- szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce,
- przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą,
- podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem.
Objawami zapchanego katalizatora są najczęściej:
• problem z rozruchem silnika,
• brak mocy,
• nierównomierne obroty,
• zwolnione wchodzenie na wysokie obroty,
• wzrost spalania.
Uszkodzony katalizator w dieslu emituje dźwięk przypominający grzechotanie, który wydobywa się spod maski podczas jazdy. Zapchany katalizator jest częstym problemem, a objawy jego zapchania w dieslu, jak i benzynie są bardzo zbliżone. Bardzo często jednak występuje problem z prawidłową diagnostyką awarii, jaką jest zapchanie katalizatora. W tym celu najrozsądniej jest skorzystać z profesjonalnego serwisu samochodowego, gdzie fachowcy ocenia stan katalizatora oraz zdiagnozują dokładną przyczynę.
Jak odetkać zapchany katalizator?

W celu udrożnienia zapchanego katalizatora z zalegających wewnątrz osadów możemy użyć profesjonalnych środków takich jak Liqui Moly Catalic System Cleaner 8931, a następnie w celu podtrzymania efektu dolać do zbiornika Liqui Moly Catalic System Clean nr 7110. Na rynku dostępnych jest tak naprawdę wiele tego typu preparatów, które bez problemu możemy zakupić. Oczyszczanie zapchanego katalizatora szczególnie zalecane jest dla pojazdów eksploatowanych w mieście, na krótkich trasach, ponieważ to one najbardziej narażone są na przedwczesne zapychanie się elementu. Aby odetkać zapchany reaktor katalityczny, najlepiej jednak udać się do sprawdzonego serwisu samochodowego, gdzie zostanie nam udzielona profesjonalna pomoc.
Ile kosztuje czyszczenie katalizatora?
Czyszczenie katalizatora w profesjonalnym serwisie nie przekracza zazwyczaj kilkuset złotych, warto jednak o dokładną cenę dopytać w wybranym przez nas punkcie, ważne aby był to wyspecjalizowany warsztat. Serwisy samochodowe zazwyczaj posiadają do wyboru kilka metod czyszczenia, tam też dobiorą nam usługę najlepszą dla naszego pojazdu. Dzięki wykonaniu profesjonalnego czyszczenia katalizator zostanie udrożniony, oczyszczony z wszelkich zabrudzeń co przywróci jego prawidłowe funkcjonowanie, a wykonywane regularnie procesy oczyszczania z pewnością wpłyną pozytywnie na jego żywotność.
Jak sprawdzić, czy katalizator jest na miejscu?
Aby sprawdzić, czy katalizator znajduje się na swoim miejscu, a nie został zastąpiony częścią, która jedynie go przypomina najlepiej dokonać oględzin auta pod okiem doświadczonego mechanika. Katalizator jest fabrycznie montowany w samochodach, znajduje się zarówno w autach z silnikiem diesla, jak i benzynowych, a ulokowany jest pod samochodem, w układzie wydechowym. Brak katalizatora w samochodzie niesie za sobą niemałe konsekwencje. Jedną z nich jest możliwość otrzymania mandatu, a nawet zatrzymania dowodu rejestracyjnego pojazdu, inną brak możliwości przejścia badać technicznych, co uniemożliwia dopuszczenie do jazdy w ruchu drogowym.
Komentarze