Jakie są rodzaje regeneracji filtra cząstek stałych?

Wyróżniamy trzy główne rodzaje regeneracji DPF:

Regeneracja pasywna – zachodzi samoistnie podczas długotrwałej jazdy przy odpowiednio wysokiej temperaturze spalin, które spalają osadzające się cząstki sadzy. Jest to naturalny proces, ale wymaga specyficznych warunków jazdy.

Regeneracja aktywna – uruchamiana automatycznie przez system sterowania silnika, gdy poziom zanieczyszczeń w filtrze osiąga określony poziom. Proces ten polega na podniesieniu temperatury spalin poprzez wtrysk dodatkowego paliwa, co umożliwia efektywne wypalenie osadzonej sadzy.

Regeneracja serwisowa – wykonywana w warsztacie, gdy filtr jest zbyt mocno zatkany i niemożliwa jest jego regeneracja podczas jazdy. Polega na wymuszonej regeneracji przez specjalistyczny sprzęt lub chemiczne oczyszczanie filtra.

Filtr cząstek stałych
Co o tym myślisz?

Komentarze

Popularne wpisy

21 września 2020

Działanie filtra DPF

Skąd pomysł na opracowanie artykułu, w którym opisane zostało działanie filtra DPF? Tematy takie jak budowa i działanie filtrów cząstek stałych DPF FAP oraz ich diagnozowanie to kwestie poruszane często przez naszych klientów oraz obserwatorów Bosch Service Pawlik na portalach społecznościowych. ...

5 września 2022

Co grozi za brak filtra DPF?

Żeby było jasne – poruszanie się samochodem, z którego został wycięty filtr cząstek stałych, jest zabronione, natomiast w Polsce ciężko jest zweryfikować rzeczywisty jego brak, ponieważ ...