Subpage photo

Jakie są różnice między profesjonalną a amatorską regeneracją DPF?

Oceń: / Aktualna ocena: 5.00

Zaletami przeprowadzenia regeneracji filtra cząstek stałych przez specjalistę są:

1. Użycie profesjonalnych narzędzi do mycia DPF. Specjalistyczna regeneracja filtra cząstek stałych odbywa się w warsztacie, który dysponuje odpowiednim sprzętem i oprogramowaniem. Dzięki temu proces regeneracji jest bardziej skuteczny i bezpieczny.
2. Dokładność i precyzja. Fachowa regeneracja DPF jest wykonywana przez wykwalifikowanych mechaników, którzy posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie.
3. Gwarancja. Autoryzowany serwis samochodowy udzieli gwarancji na zregenerowany mokry i suchy filtr cząstek stałych.

Jeśli zaś chodzi o samodzielną regenerację DPF, to niestety nie będzie ona tak skuteczna i bezpieczna. Co więcej, nie masz gwarancji na wykonaną przez Ciebie samego usługę. Wiedz, że ceny DPF-ów są bardzo wysokie. Filtr DPF – ile kosztuje? Koszt zakupu nowego elementu może przekroczyć nawet 10 tysięcy złotych. W naszej ocenie lepiej umówić się do zaufanego serwisu na diagnostykę i oczyszczanie tego podzespołu niż podejmować się samodzielnego czyszczenia, nie mając żadnego doświadczenia ani odpowiednich narzędzi.

Filtr cząstek stałych DPF
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - od 390 zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - od 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji filtrów cząstek stałych
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory:
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Czym się różni DPF suchy od mokrego?

Filtr cząstek stałych DPF znajduje się praktycznie w każdym samochodzie z wysokoprężną jednostką napędową. Jest nieco bardziej skomplikowany w eksploatacji, ponieważ wypala się w temperaturze około 600 stopni Celsjusza. Tak wysoką temperaturę można osiągnąć, poruszając się poza miastem, na drogach szybkiego ruchu. Typowa jazda miejska samochodem tylko zaszkodzić DPF i doprowadzi do jego szybszego zapchania. Filtr FAP, inaczej mokry filtr cząstek stałych działa z płynem katalitycznym, który ma na celu obniżyć samozapłon sadzy. Oznacza to, że wypali się nawet w mieście, przy temperaturze wynoszącej około 400 stopni Celsjusza. Mokra odmiana filtra DPF należy do samochodów z francuskiego koncernu PSA.

Gwarancja i bezpieczeństwo - regeneracja DPF

Filtr cząstek stałych w maszynie

Regeneracja DPF jest bezpieczną procedurą, pod warunkiem że jest wykonywana przez doświadczonych specjalistów w profesjonalnym serwisie samochodowym. Należy pamiętać, że nie w każdym przypadku będzie możliwe oczyszczanie filtra DPF. W przypadku bardzo zużytego lub uszkodzonego filtra cząstek stałych regeneracja nie zostanie przeprowadzona. W takich sytuacjach właściciele swoich pojazdów są zmuszeni do zakupu nowego podzespołu. Jeśli chodzi o gwarancję na zregenerowany element, to zazwyczaj jest ona objęta okresem 24 miesięcy.

Profesjonalna regeneracja DPF - ochrona środowiska i oszczędność na naprawach

Profesjonalna regeneracja DPF to proces oczyszczania podzespołu ze szkodliwych cząstek stałych, zawartych w spalinach. Długotrwała eksploatacja pojazdu z silnikiem Diesla i z filtrem DPF z czasem pogorszy jego wydajność oraz silnika. Najlepszym rozwiązaniem jest odpowiednie użytkowanie samochodu. Wypalaj więc filtr cząstek stałych poza miastem i od czasu do czasu umów się na mechaniczne oczyszczanie DPF do serwisu. Pamiętaj, że wypalanie DPF nie jest wystarczająca do całkowitego udrożnienia podzespołu.

Komentarze

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.