Jakie są skutki zapchanego DPF?

Zapchany filtr cząstek stałych może doprowadzić do pogorszenia pracy jednostki napędowej oraz turbiny. Ponadto pojazd emituje więcej trujących spalin, które dostają się do powietrza. Poruszanie się autem z kompletnie niedrożnym podzespołem nie jest wysokim komfortem, ponieważ towarzyszy Ci znacznie odczuwalny spadek mocy i osiągów, zwiększa się spalanie, wyświetlają się kontrolki, auto kopci, a także nie jesteś w stanie utrzymać równych obrotów. Rozwiązaniem tego problemu jest albo samoregeneracja DPF, albo wizyta w serwisie na diagnostykę oraz fachowe oczyszczanie. Dzięki samodzielnemu wypalaniu filtra DPF jesteś w stanie usunąć sadzę, natomiast mycie wodne pod ciśnieniem tego elementu pozwoli udrożnić go również z popiołu. Tak więc efekty są o wiele bardziej zauważalne i utrzymają się dłużej.
Jazda na zapchanym DPF - Zapchany DPF a spalanie
Tak, jak zostało napisane powyżej, jazda z zatkanym DPF nie należy do najprzyjemniejszej i wiąże się to z dużym ryzykiem przejścia silnika w tryb awaryjny, zatruwania środowiska oraz uszkodzenia samego filtra cząstek stałych. Właściciel samochodu nie powinien się dziwić, gdy zaobserwuje większe zużycie paliwa. Dopóki nie wyczyścić filtra DPF, to objawy będą się nasilać i utrudniać Twoją jazdę.
1. Objawy zapchanego DPF. Problemów z filtrem sadzy można tanio uniknąć - Zapchany DPF - co zrobić?
Jeżeli masz problem z zapychającym się filtrem cząstek stałych, to należy go zregenerować. Dzięki temu odzyska utracone parametry, niepokojące objawy ustaną (przykładowo: spadek mocy, utrata osiągów, kopcenie z układu wydechowego) i nie będziesz narzekać na komfort jazdy. Umów się więc na czyszczenie filtra DPF w ASO, które okaże się najbardziej efektywne. W większości serwisach oferuje się mycie wodne DPF pod ciśnieniem w specjalnej maszynie. Jak najbardziej zachęcamy do skorzystania z tej usługi, ponieważ podzespół faktycznie zostanie całkowicie oczyszczony i to za nieduże pieniądze. Ponadto, jeśli będziesz przestrzegać zaleceń od producenta, dotyczących właściwej eksploatacji auta, które jest wyposażone w filtr cząstek stałych, to przedłużysz jego działanie.

2. Jak rozpoznać, że mamy zatkany filtr cząstek stałych? - Pierwsze objawy zapchanego DPF
Niedrożny filtr cząstek stałych stanie się kłopotliwy dla pracy innych podzespołów, dlatego obowiązkiem wszystkich właścicieli Diesli, którzy zauważą jakieś niepokojące objawy, jest doprowadzenie do samoregeneracji DPF. O charakterystycznych symptomach świadczących o zapchaniu podzespołu tudzież jego uszkodzeniu napisaliśmy we wcześniejszych akapitach. W większości przypadków regeneracja/czyszczenie filtra cząstek stałych pomoże w jego odratowaniu, dlatego raz na jakiś czas warto się umówić na specjalistyczne czyszczenie filtra DPF w serwisie.
Dodaj komentarz

Komentarze
Jeśli filtr DPF jest zapchany, może to prowadzić do szeregu problemów z układem wydechowym samochodu, takich jak spadek mocy silnika, wzrost zużycia paliwa, większe emisje zanieczyszczeń oraz uszkodzenie filtra DPF lub innych elementów układu wydechowego. Aby uniknąć tych problemów, należy regularnie sprawdzać stan filtra DPF i stosować się do zaleceń producenta dotyczących jego eksploatacji i obsługi. W razie potrzeby należy również skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą w celu uzyskania pomocy w naprawie lub wymianie filtra.