Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wszystkie auta powstałe po 1995 roku zostały wyposażone w dodatkowy element, jakim jest katalizator, tak więc w dowodach rejestracyjnych znajduje się na jego temat wzmianka. Informacje te dotyczą wyłącznie pojazdów mających silnik benzynowy, ponieważ dopiero kilka lat później rozpoczęto masowe wprowadzenie reaktorów katalitycznych do układu wydechowego samochodów z silnikiem Diesla. Jeśli zastanawiasz się albo kiedykolwiek myślałeś o pozbyciu się tego podzespołu, to chcemy Cię od tego pomysłu odwieść, ponieważ poniesiesz tego niemałe konsekwencje, a poza tym jazda bez reaktora katalitycznego negatywnie wpłynie na jakość powietrza.
Jak rozpoznać wycięty katalizator samochodowy? - Wycięty katalizator - co zrobić?
Wsłuchaj się w dźwięki samochodu podczas jego pracy, ponieważ, jeśli dostrzeżesz zbyt głośną pracę Twojego auta, może to oznaczać brak katalizatora. Dodatkowo nastąpi spadek mocy silnika, a także stan składu spalin będzie pozostawiać wiele do życzenia. Jeżeli dojdzie do takiego incydentu i pojazd zostanie pozbawiony katalizatora, należy jak najszybciej zamontować nowy, aby nie zanieczyszczać środowiska i w celu uchronienia się przed mandatem.
Katalizatory samochodowe - łatwy i cenny łup dla złodziei - Czy brak katalizatora w samochodzie to wada ukryta?
Reaktory katalityczne są z reguły bardzo cennym elementem, które w łatwy sposób mogą dostać się w ręce złodziei, gdyż do teraz wiele słyszy się na temat kradzieży podzespołu i oddawania ich do skupu, a użytkownicy swoich samochodów pozostają z tym problemem. Przykładowo ceny katalizatorów do VW Golf wahają się od 3 do prawie 7 tysięcy złotych, natomiast do Fiata Seicento ich koszt wynosi zaledwie 1200 złotych – nietrudno więc zauważyć, że są pojazdy, które mają naprawdę cenny katalizator, ale są też takie, które właściwie nie są warte całego zachodu. Warto też mieć świadomość, że zakup pojazdu wiedząc, że brakuje w nim katalizatora, nie jest wadą ukrytą.
Do czego służy katalizator i czy można go wyciąć? - Jazda bez katalizatora - mandat
Jeśli pojazd od samego początku ma wbudowany katalizator, nie wolno go usuwać, chyba że chcesz zapłacić mandat za bezprawne poruszanie się samochodem, które w rzeczywistości może stracić warunki homologacji. Zadaniem reaktora katalitycznego jest oczyszczanie spalin z toksycznych związków chemicznych (węglowodory, tlenki węgla, azotu), dlatego jeżdżąc bez katalizatora, narażasz środowisko na zanieczyszczenie i siebie na dodatkowe koszty, które będą związane z opłatą mandatu.
Twój katalizator jest cenniejszy niż złoto. Zabierz go domu - Kupiłem auto bez katalizatora
Świadome zakupienie pojazdu, który nie ma katalizatora, jest głupotą, ponieważ po Twojej stronie teraz leży jego szybkie zamontowanie (wysokie koszty), aby nie mieć kłopotów z prawem oraz przeglądem technicznym. Co zrobić w sytuacji, gdy ktoś będzie próbował majstrować przy Twoim aucie w celu wycięcia katalizatora? Najlepiej zabezpieczyć się dodatkową polisą, założyć osłonę albo po prostu kupić samochód (elektryczny), który nie wymaga posiadania reaktora katalitycznego. Jest też inne rozwiązanie, które mogłoby zostać wcielone, a chodzi o skonstruowanie katalizatorów, które w łatwy sposób mogłyby być demontowane z kabiny, więc kierowca po każdym zaparkowaniu pojazdu, mógłby wziąć katalizator ze sobą do domu.
Komentarze