Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
GPF, DPF - jak sprawdzić ich obecność / brak w pojeździe?
Pewnie nie raz zastanawialiście się Państwo nad tym, jakie samochody nie mają filtra cząstek stałych. Często bowiem pojawiają się u Państwa obawy związane z częstą awaryjnością tego typu podzespołu, wynikającą ze szczególnie wytężonej eksploatacji tego elementu układu wydechowego. Bardzo wiele osób zastanawia się wówczas na przykład, jakie samochody benzynowe nie mają filtra cząstek stałych. Jeżeli chodzi o auta benzynowe, filtra cząstek stałych GPF, będą pozbawione najprawdopodobniej wszystkie auta wyprodukowane przed 2014 rokiem. To wówczas jak wiemy, pojawił się w Mercedesie pierwszy filtr cząstek stałych w benzynie. Ponadto należy pamiętać, iż w roku 2017 już każde auto z silnikiem benzynowym, które zjeżdżało z linii produkcyjnej, było wyposażone obowiązkowo w filtr cząstek stałych. Jeżeli interesuje nas natomiast Diesel i lista aut bez DPF, to znajdą się na niej najprawdopodobniej wszelkie pojazdy wyprodukowane przed 2006 rokiem, kiedy to pojawiła się norma emisji spalin EURO 4. Od 2006 roku każdy Diesel już winien być w posiadaniu suchego filtra DPF lub jak to zazwyczaj się ma szczególnie w przypadku francuskich aut filtra mokrego, czyli FAP. Należy jednak pamiętać, iż już przed 2000 rokiem rozpoczęto próby montażu filtrów DPF w autach z silnikiem wysokoprężnym Diesla. W celu oszacowania, czy dana marka i rocznik samochodu powinien mieć dany filtr cząstek stałych, można więc bazować na podstawie powyżej wymienionych dat. Jednak najbardziej rzetelnej informacji udzieli nam numer VIN danego auta. Podpowiemy Państwu w tym miejscu, jak sprawdzić po VIN, czy auto ma DPF, czy też GPF. Najlepiej w celu odczytu udać się do autoryzowanego serwisu, który w trafny sposób rozkoduje dany numer. Taki numer udzieli nam informacji nie tylko dotyczących roku produkcji danego auta, ale również pozwoli poznać wyposażenie danego auta, a także, jakiej normie dotyczącej emisji spalin podlega. Wówczas to już nie ma mowy o pomyłce.
Podpowiadamy, w jakich silnikach jest filtr cząstek stałych
Z pewnością wielu z Państwa, jeszcze do tej pory żyje w przekonaniu, iż w filtr cząstek stałych wyposażone są wyłącznie auta z silnikiem wysokoprężnym Diesla. Jednak nie jest to prawdą, a od 2014 roku możemy również i w silniku benzynowym spotkać odpowiednik dieslowskiego DPF i FAP w postaci GPF. Zadaniem zarówno jednego, jak i drugiego jest ograniczanie emisji szkodliwych spalin. Podsumowując jednak należy pamiętać, iż nie warto zastanawiać się nad tym, jakie samochody nie mają filtra cząstek stałych, ponieważ zazwyczaj, jeżeli chodzi o Diesle będą, to już wysłużone samochody, które bez wątpienia przysporzą nam jeszcze więcej kłopotów i kosztów niż czyszczenie DPF. Pamiętajmy również, iż benzynowe samochody, jeżeli nawet są starsze niż 2014 rok, to zawierają katalizator, a ten podobnie, jak i filtr cząstek stałych ulega eksploatacji i z biegiem czasu wymaga serwisowego czyszczenia. Wybierając samochód więc, nie warto się kierować tego typu wyznacznikami tym bardziej, iż czyszczenie serwisowe jest to zabieg stosunkowo tani, a jego efekty są naprawdę zadowalające i wystarczają na bardzo długo. Warto również podkreślić, iż jedno jest pewne… A mianowicie o układ wydechowy i podzespoły odpowiadające za redukcje emisji szkodliwych spalin należy dbać, ponieważ są nieuniknionym wyposażeniem, każdego poruszającego się po naszych drogach samochodu.
Komentarze