Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czy jazda bez AdBlue jest możliwa?
W tym artykule postaramy się rozwiać Państwa wątpliwości w tym temacie. Nie zwlekając odpowiemy, iż jest możliwa, ale będzie to jazda krótkotrwała i bardzo droga w konsekwencji. Odpowiedzmy zatem na pytanie: co się stanie, jak zabraknie AdBlue? Jeżeli weźmiemy pod uwagę aspekt prawny, to bez wątpienia taka jazda może zakończyć się ukaraniem mandatem, a także unieruchomieniem pojazdu do czasu uzupełnienia AdBlue. Ponadto możemy zapomnieć o podbiciu przeglądu jeżeli układ SCR nie działa sprawnie. Jak nie od dziś wiadomo w świetle prawa pojazd pozbawiony podzespołu, czy też działający w niepoprawny sposób nie ma prawa poruszać się po drogach, ponieważ bez dwóch zdań przekracza dopuszczalne normy emisji spalin! Jeżeli zaś skupimy się na aspekcie dotyczącym funkcjonowania naszego Diesla bez tego dodatku, to możemy brać pod uwagę spadki osiągu naszego silnika, a także przejście samochodu w awaryjny tryb pracy lub też brak możliwości uruchomienia silnika. Bardzo często również kierują się do nas Państwo z zapytaniami o, to ile na rezerwie AdBlue można przejechać. Otóż informacja o bardzo małej ilości płynu w zbiorniku, pojawia się już na około 2000 kilometrów wcześniej. Nie ma więc możliwości, aby kierowca nie zdążył dolać płynu. Tym bardziej, iż znajdziemy go obecnie prawie na każdej stacji benzynowej. Nie praktykujmy zasilania wodą zamiast AdBlue naszego zbiornika przeznaczonego dla płynu katalitycznego. Pamiętajmy, iż po pierwsze dolanie wody zamiast płynu doprowadza do rozcieńczenia pozostałości roztworu mocznika w naszym Dieslu z układem SCR, a tym samym pozbawia go jego właściwości katalitycznych. Po drugie taka praktyka jest bardzo ryzykowna dla pracy całego systemu SCR i z wysokim stopniem prawdopodobieństwa może doprowadzić do destrukcji katalizatora.
AdBlue – cena płynu
Już chyba każdy zdaje sobie sprawę, iż nie ma sensu jazda bez Adblue, czy też ingerencja w proporcje wody co do roztworu mocznika. Tym bardziej, iż płyn nie należy do szczególnie drogich, a pełny zbiornik pozwala nam na pokonanie kolejnych kilku, a czasem nawet kilkunastu tysięcy kilometrów. Cena jego zaś wynosi 2 złote za litr, przy czym w samochodzie osobowym mieści się zazwyczaj 10 – 20 litrów płynu katalitycznego. Awarie może i są kosztowne w naprawie, ale pamiętajmy, iż układ SCR winien jest działać sprawnie, ponieważ jest w stanie zwalczyć ponad 90% tlenku azotu w spalinach. Każda ingerencja mająca na celu działanie na przekór efektywnej pracy układu, wykryta podczas kontroli drogowej zakończy się mandatem i zakazem poruszania się pojazdem. Warto więc zrezygnować z praktykowania jazdy na „oparach”, a tym samym zadbać o odpowiednią eksploatację naszego Diesla z układem SCR. Regularne uzupełnianie płynu, jego prawidłowe przechowywanie i kontrola stanu filtra pozwoli nam w znacznym stopniu ograniczyć ilość awarii układu SCR.
Komentarze