Jazda bez katalizatora w Niemczech

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Stanowczo odradzamy, ponieważ poruszanie się pojazdem bez katalizatora w układzie wydechowym, zakończy się mandatem, przez który będziesz stratny kilka tysięcy euro, a także mogą odholować pojazd na Twój koszt do granicy kraju. Czy warto przechodzić przez to wszystko i ryzykować karą za brak katalizatora? Oczywiście, że nie, ponieważ zamiast ponosić skutki wycięcia katalizatora, lepiej zainteresować się o wiele tańszym rozwiązaniem, jakim jest regeneracja. Dzięki oczyszczaniu tego podzespołu możesz bez problemu poruszać się po krajach należących do Unii Europejskiej bez obaw, że otrzymasz, na przykład za jazdę bez katalizatora mandat. Od czasu, gdy weszła w życie pierwsza norma emisji spalin, to od 1993 roku doprowadzono do przymusowego umieszczenia katalizatorów, to obowiązkiem użytkowników pojazdów, czy z benzyną, czy w dieslu, jest dbanie o podzespół i pod żadnym pozorem nie wolno dopuścić do jego usunięcia.

Katalizator w serwisie

1. Sprzedaż auta bez katalizatora – co wtedy?

Odkupując pojazd, nie wiedziałeś, że nie posiada on katalizatora? Otóż możesz ubiegać się o zerwanie umowy, zażądać obniżenia ceny za auto albo domagać się zwrotu pieniędzy za naprawy bądź wymiany. Zatajenie prawdy o braku katalizatora jest niezgodne z prawem, więc bez problemu mógłbyś pociągnąć do odpowiedzialności sprzedawcę. Jednakże, jeśli kupiłeś świadomie auto bez katalizatora, to już na własną odpowiedzialność i Twoim zadaniem jest ponownie zamontować go do samochodu. Przygotuj się, że koszt będzie spory, ale przynajmniej unikniesz poważnych konsekwencji prawnych.

2. Pusty katalizator – co oznacza?

Jeżeli po sprawdzeniu, okazuje się, że Twój katalizator jest pusty, nie oznacza to nic innego, jak fakt, że wycięto w niego wkład. W ten o to sposób pozbawia się go swojej funkcji i pojazd nie spełnia wymagań norm emisji spalin, co oznacza, że w przypadku zweryfikowania jego braku, możesz stracić dowód rejestracyjny auta.

Czy brak katalizatora to wada ukryta – wyjaśniamy

Jeśli nie wiedziałeś o braku katalizatora i dowiedziałeś się o tym w serwisie albo podczas badania technicznego, to w takiej sytuacji można śmiało mówić o wadzie ukrytej, ponieważ sprzedający zataił bardzo istotną dla nowego nabywcy informację.

Warsztat samochodowy i katalizator

Takie kłamstwo jest karalne, więc możesz śmiało wstąpić na drogę sądową z poprzednim właścicielem pojazdu.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Robert
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jazda bez katalizatora jest nielegalna w Niemczech i może skutkować karami finansowymi. Katalizator jest ważnym elementem układu wydechowego, który ma na celu redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Jego brak oznacza, że pojazd będzie emitował znacznie więcej szkodliwych substancji niż pojazdy z katalizatorem. Niemiecki rząd jest bardzo surowy w kwestii ochrony środowiska, dlatego jazda bez katalizatora jest surowo karana. W przypadku stwierdzenia braku katalizatora pojazd zostanie zabrany z drogi, a właściciel może być obciążony karami finansowymi. Jazda bez katalizatora jest również niezgodna z normami emisji spalin i może prowadzić do utraty gwarancji na silnik. Warto pamiętać, że katalizator jest ważnym elementem układu wydechowego, który ma na celu ochronę środowiska i zdrowia ludzi, dlatego jego brak jest bardzo nieodpowiedzialny i niebezpieczny. W razie awarii katalizatora należy go jak najszybciej naprawić lub wymienić.
Sławomir
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak dla mnie jazda w Polsce bez katalizatora jest głupotą. Nie wiem jak można wybierać się poza granice Polski bez tak ważnego podzespołu.
Wito_s
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jakbym miał do wyboru, to już bym wolał poruszać się bez katalizatora w Polsce niż w Niemczech. Tam mandaty są tak wysokie, że szok.. jeszcze w Euro!
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No właśnie słyszałem, że w Niemczech i Austrii są bardzo wysokie kary za brak DPF i katalizatora. Więc jak ktoś ma wycięty to lepiej ogarnąć nowy przed wyjazdem. Po co ryzykować.
Pitor
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja bym tam nie jeździł w Niemczech autem bez katalizatora xd Za duże ryzyko :D

Popularne wpisy