Jazda na zapchanym DPF

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT

1. Czy jazda na zapchanym DPF jest możliwa i dlaczego?

Nie będziemy zwlekać, więc z odpowiedzią i od razu odpowiemy, iż taka jazda wchodzi w grę, ale pamiętajmy, iż będzie ona krótka, nieprzyjemna i przyniesie bardzo opłakane skutki. Temat z zakresu jazda na zapchanym DPF forum jest bardzo popularny w Internecie i pełen różnorodnych opinii. Zdecydowana jednak większość absolutnie odradza innym takiej jazdy, wskazując na jej destrukcyjny wpływ na pracę całej jednostki. Również i my na podstawie wieloletniej praktyki musimy to potwierdzić. Zapchany DPF doprowadza do uszkodzenia układu wydechowego, turbiny, ale także i spadku mocy, a następnie unieruchomienia obciążonego silnika. Nie musimy chyba dodawać, iż koszty takich napraw zdecydowanie, przewyższają koszt czyszczenia podzespołu, od którego tak stroniliśmy i odkładaliśmy w czasie. Możemy zagwarantować, iż czyszczenie DPF i cena takiego zabiegu jest rażąco niska w porównaniu z ceną zakupu nowego podzespołu liczoną w tysiącach złotych, a pamiętajmy, iż po nim filtr odzyskuje niemal fabryczną efektywność. Pamiętajmy, iż DPF na czas poddany czyszczeniu nie tylko pozwoli nam na zaoszczędzenie pieniędzy, ale również ochroni nasz samochód przed jeszcze poważniejszymi uszkodzeniami. W tym miejscu warto przypomnieć jak nie zbagatelizować pierwszych symptomów i wiedzieć, po czym poznać, że DPF jest zapchany. Najczęściej pojawi się kontrolka filtra cząstek stałych, zauważymy również obniżoną moc silnika, a także nienaturalnie wysoki wzrost poboru paliwa. Z czasem również najprawdopodobniej nasz samochód zostanie wprowadzony w tryb pracy awaryjnej, a wówczas dzieli nas już tylko krok od całkowitego ustania pracy silnika.

Jazda na zapchanym DPF

Jak samemu wyczyścić DPF – odpowiadamy

Jak możemy zauważyć, chociażby na forach internetowych poświęconych tematyce czyszczenia zapchanego podzespołu, sposobów na czyszczenie DPF jest mnóstwo. Miejmy jednak na uwadze, iż czyszczenie DPF Kretem, czy też Vanischem jest nieodpowiedzialne i może doprowadzić nawet do uszkodzenia naszego filtra. Czyszczenia zawsze dokonuje się środkami dedykowanymi do tego typu zabiegów. Należy jednak pamiętać, że te ogólnodostępne zazwyczaj w przypadku filtra zapchanego w stopniu zaawansowanym, a tym bardziej popiołem sobie nie poradzą. Korzystajmy z nich raczej w celu wydłużenia jego żywotności. Jedynym skutecznym zabiegiem, który uwolni nas od jazdy na zapchanym DPF, jest poddanie naszego podzespołu profesjonalnemu czyszczeniu metodą wodną.

Jak samemu wyczyścić DPF – odpowiadamy
Co o tym myślisz?

Komentarze

Mateusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jazda na zapchanym filtrze DPF może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem, układem wydechowym oraz osłabieniem osiągów pojazdu. Jeśli filtr DPF jest zapchany, może się to objawić następująco: Spadku mocy silnika - filtr DPF jest odpowiedzialny za usuwanie szkodliwych substancji z wydechu, jeśli jest zapchany, silnik może mieć trudności z przepływem powietrza, co skutkuje spadkiem mocy. Wzrostu zużycia paliwa - silnik musi pracować ciężej, aby przepchnąć powietrze przez zapchany filtr DPF, co zwiększa zużycie paliwa. Uszkodzenia silnika - jeśli filtr DPF jest zapchany, to może doprowadzić do przedostawania się szkodliwych substancji do silnika, co może prowadzić do uszkodzenia tłoków, cylindrów oraz innych elementów silnika. Problemy z układem wydechowym - zapchany filtr DPF może prowadzić do przegrzewania się układu wydechowego, co może skutkować uszkodzeniem rur wydechowych oraz katalizatora. Problemy z emisją spalin - jeśli filtr DPF jest zapchany, samochód może emitować więcej szkodliwych substancji niż normalnie, co może prowadzić do nieprawidłowości podczas badań emisji spalin.
Elon
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No nie polecam jazdy z zapchanym DPF. Odpuściłem czyszczenie i mało co nie doprowadziłem do uszkodzenia silnika. Także jak jest taka konieczność, to trzeba wyczyścić i z głowy.
Zbyszek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nigdy nie doprowadzam do zapchania DPF i nie jeżdżę w takim stanie. Jak czuję, że moje auto traci moc, to po prostu jadę do serwisu przeprowadzić regenerację. Ot cała filozofia :)
Bartek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A po co jeździć z zapchanym dpf-em jak można go wyczyścić w serwisie. Nie wiem po co narażać auto na inne poważniejsze uszkodzenia.
Janek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapewne jazda z zapchanym DPF jest możliwa, o ile chce się go wypalić. Tak to chyba lepiej tego nie robić i od razu oddać go na czyszczenie.
Leszek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Regeneracja DPF super opcja, tym bardziej, że jazda na zapchanym dpf nigdy nie kończy się dobrze, bo może się filtr nawet uszkodzić, więc nie ma co czekać i najlepiej zrobić czyszczenie jak najszybciej.

Popularne wpisy

24 listopada 2021

Płyn AdBlue - na ile starcza?

Płyn AdBlue - na ile starcza? Świeżo uzupełniony zbiornik przeznaczony na płyn AdBlue, może wystarczyć na przejazd od kilku do kilkunastu tysięcy kilometrów. Średnio zużycie litra AdBlue pozwoli na przejechanie od 1000 do 2000 kilometrów, a do zbiornika wlewa się od 10 do 20 litrów cieczy. ...