Jazda na zapchanym DPF - forum

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT

Dlaczego nie wolno jeździć z zapchanym filtrem cząstek stałych?

W niniejszym artykule skupimy się na temacie, jakim jest jazda na zapchanym DPF i forum poświęconym tej tematyce. W Internecie możemy odnaleźć wiele opinii na temat jazdy z filtrem cząstek stałych pozbawionym drożności. Użytkownicy jednogłośnie wskazują na to, iż taka jazda to nie tylko duży dyskomfort, ale także jeszcze większe niebezpieczeństwo dla naszego silnika i powiązanych z naszym filtrem cząstek stałych podzespołów. Zdecydowana większość użytkowników forum internetowych, co wynika z ich osobistych doświadczeń, optuje za tym, aby jak najszybciej reagować już na pierwsze objawy zapchanego DPF, ponieważ wtedy pozbawiony sprawności filtr, nie zdąży wyrządzić szkody w innych podzespołach, a wówczas, jak możemy się domyśleć i koszta naprawy są dużo mniejsze. Warto więc w tym miejscu odpowiedzieć sobie na pytanie: czy wiemy, po czym poznać, że DPF jest zapchany? Pamiętajmy, iż zapchany DPF będzie się zawsze wiązał z osłabioną pracą silnika, wzrostem zużycia paliwa, czy też problemem z uruchomieniem naszego Diesla. Pierwsze objawy zapchanego DPF są nie do przeoczenia, tym bardziej, iż zazwyczaj wiążą się również z pojawieniem się na naszej desce rozdzielczej kontrolki. Kontrolka ta może utrzymywać się na stałe lub też pojawiać się i znikać z dużą częstotliwością. Pamiętajmy, iż żadna z tych sygnalizacji nie jest prawidłowa i zarówno jedna, jak i druga będzie wskazywała na kłopoty z drożnością filtra. W sytuacji, gdy kontrolka pojawia się często, może to wskazywać na to, iż nasz DPF inicjuje co chwila proces samoczynnej regeneracji, ponieważ nie ma w nim miejsca. Najczęściej, jednak gdy taki proces nie przynosi zamierzonego skutku i pojawia się niepokojąco często, będzie to wskazywało na zapchanie naszego elementu układu wydechowego popiołem. Popiół zaś, jak wiemy, nie reaguje na proces wypalania, tak więc będzie to wyłącznie walka z wiatrakami, a filtr nadal będzie pozostawał zapchany. Jedynym efektem tego typu procesu będzie tylko nadmierne obciążenie pracy silnika, które z czasem może doprowadzić do wprowadzenia go w tryb pracy awaryjnej. Wówczas nie ma co się zastanawiać, jak samemu wyczyścić DPF, ponieważ możemy zagwarantować, iż żaden środek czyszczący, nawet ten przeznaczony do tego typu zabiegów, nie poradzi sobie z usunięciem popiołu. Jedynym skutecznym rozwiązaniem - co również podkreślają użytkownicy forów internetowych, będzie oddanie naszego podzespołu do specjalistycznej pracowni, w której to dokonane zostanie serwisowe czyszczenie filtra, które usunie wszelkie złogi sadzy i popiołu, przywracając naszemu DPF niemal fabryczne parametry. Możemy zapewnić, iż po takim zabiegu wszelkie niepokojące objawy znikną, a komfort jazdy zostanie przywrócony.

Zapchany DPF

Czyszczenie DPF i cena usługi

Bardzo wiele osób zachęconych pozytywnymi opiniami – również pochodzącymi z forum co do czyszczenia serwisowego zastanawia się nad kosztem takiego zabiegu. Czyszczenie DPF i cena jest naprawdę niska, jeżeli weźmiemy pod uwagę, iż nasz filtr cząstek stałych nie odbiega po takim zabiegu w swej pracy od fabrycznie nowego podzespołu. Biorąc pod uwagę jazdę na zapchanym DPF i forum na ten temat, korzystajmy więc z doświadczeń innych kierowców i nie narażajmy się poprzez bagatelizowanie pierwszych objawów na jeszcze wyższe koszty naprawy.

DPF podczas czyszczenia - umieszczony z maszynie
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marcin
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jazda na zapchanym filtrze cząstek stałych (DPF) może prowadzić do poważnych problemów z silnikiem oraz układem wydechowym. Gdy filtr jest zatkany, silnik może tracić moc, a także emitować więcej szkodliwych substancji niż normy emisji. Zanieczyszczony filtr może także prowadzić do awarii silnika lub całkowitego zatrzymania pojazdu. Wiele osób na forach internetowych zgłasza, że jazda na zapchanym filtrze DPF skutkuje także zwiększonym zużyciem paliwa oraz gorszymi osiągami pojazdu. W przypadku zauważenia problemów związanych z DPF należy skontaktować się z autoryzowanym serwisem samochodowym, który może przeprowadzić diagnostykę i ewentualnie przeprowadzić regenerację lub wymianę filtra.
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany filtr = uszkodzony filtr = niesprawny filtr. Wiadomo, że niesprawne części mogą zagwarantować niespodzianki w czasie jazdy i źle wpływać na inne podzespoły samochodowe. Trzeba więc naprawiać!
Krystian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Sam się przekonałem, że zapchany DPF i jazda samochodem to nie jest dobre rozwiązanie, a na forach można przeczytać albo o tym, żeby usunąć filtr, albo o wypalaniu.
Lucek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czytając ten artykuł zdaję sobie sprawę jak ważne jest dbanie o filtr dpf. Jak na razie nie miałem okazji się przekonać jak to jest z zapchanym dpf-em, staram się dbać o autko.
Tomczyk
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Zapchany DPF to niezły kłopot, a jazda takim samochodem to jeszcze większy kłopot i obciążenie. Nie wiem czy jakakolwiek jest przyjemność w tym, żeby jechać autem, które traci moc. Kierunek - serwis!

Popularne wpisy

12 marca 2021

Regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach MAN

Chcąc sprostać restrykcjom dyrektywy Euro, bardzo ważną dla pracowników drogowych czynnością jest regeneracja DPF i katalizatorów w zamiatarkach MAN. Pod akronimem DPF kryje się anglojęzyczna nazwa filtra cząstek stałych – Diesel Particulate Filter ...