Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Dlaczego nie wolno jeździć z zapchanym filtrem cząstek stałych?
W niniejszym artykule skupimy się na temacie, jakim jest jazda na zapchanym DPF i forum poświęconym tej tematyce. W Internecie możemy odnaleźć wiele opinii na temat jazdy z filtrem cząstek stałych pozbawionym drożności. Użytkownicy jednogłośnie wskazują na to, iż taka jazda to nie tylko duży dyskomfort, ale także jeszcze większe niebezpieczeństwo dla naszego silnika i powiązanych z naszym filtrem cząstek stałych podzespołów. Zdecydowana większość użytkowników forum internetowych, co wynika z ich osobistych doświadczeń, optuje za tym, aby jak najszybciej reagować już na pierwsze objawy zapchanego DPF, ponieważ wtedy pozbawiony sprawności filtr, nie zdąży wyrządzić szkody w innych podzespołach, a wówczas, jak możemy się domyśleć i koszta naprawy są dużo mniejsze. Warto więc w tym miejscu odpowiedzieć sobie na pytanie: czy wiemy, po czym poznać, że DPF jest zapchany? Pamiętajmy, iż zapchany DPF będzie się zawsze wiązał z osłabioną pracą silnika, wzrostem zużycia paliwa, czy też problemem z uruchomieniem naszego Diesla. Pierwsze objawy zapchanego DPF są nie do przeoczenia, tym bardziej, iż zazwyczaj wiążą się również z pojawieniem się na naszej desce rozdzielczej kontrolki. Kontrolka ta może utrzymywać się na stałe lub też pojawiać się i znikać z dużą częstotliwością. Pamiętajmy, iż żadna z tych sygnalizacji nie jest prawidłowa i zarówno jedna, jak i druga będzie wskazywała na kłopoty z drożnością filtra. W sytuacji, gdy kontrolka pojawia się często, może to wskazywać na to, iż nasz DPF inicjuje co chwila proces samoczynnej regeneracji, ponieważ nie ma w nim miejsca. Najczęściej, jednak gdy taki proces nie przynosi zamierzonego skutku i pojawia się niepokojąco często, będzie to wskazywało na zapchanie naszego elementu układu wydechowego popiołem. Popiół zaś, jak wiemy, nie reaguje na proces wypalania, tak więc będzie to wyłącznie walka z wiatrakami, a filtr nadal będzie pozostawał zapchany. Jedynym efektem tego typu procesu będzie tylko nadmierne obciążenie pracy silnika, które z czasem może doprowadzić do wprowadzenia go w tryb pracy awaryjnej. Wówczas nie ma co się zastanawiać, jak samemu wyczyścić DPF, ponieważ możemy zagwarantować, iż żaden środek czyszczący, nawet ten przeznaczony do tego typu zabiegów, nie poradzi sobie z usunięciem popiołu. Jedynym skutecznym rozwiązaniem - co również podkreślają użytkownicy forów internetowych, będzie oddanie naszego podzespołu do specjalistycznej pracowni, w której to dokonane zostanie serwisowe czyszczenie filtra, które usunie wszelkie złogi sadzy i popiołu, przywracając naszemu DPF niemal fabryczne parametry. Możemy zapewnić, iż po takim zabiegu wszelkie niepokojące objawy znikną, a komfort jazdy zostanie przywrócony.
Czyszczenie DPF i cena usługi
Bardzo wiele osób zachęconych pozytywnymi opiniami – również pochodzącymi z forum co do czyszczenia serwisowego zastanawia się nad kosztem takiego zabiegu. Czyszczenie DPF i cena jest naprawdę niska, jeżeli weźmiemy pod uwagę, iż nasz filtr cząstek stałych nie odbiega po takim zabiegu w swej pracy od fabrycznie nowego podzespołu. Biorąc pod uwagę jazdę na zapchanym DPF i forum na ten temat, korzystajmy więc z doświadczeń innych kierowców i nie narażajmy się poprzez bagatelizowanie pierwszych objawów na jeszcze wyższe koszty naprawy.
Komentarze