Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jazda samochodem, który nie ma filtra cząstek stałych może być dla Ciebie niebezpieczna, z racji tego, że według prawa kodeksu ruchu drogowego pojazd bez DPF nie spełnia warunków homologacji. W spalinach produkowanych przez jednostkę napędową znajdują się toksyczne związki chemiczne, które przedostają się do środowiska. Od wielu lat, aby właśnie uniknąć takich sytuacji, montuje się podzespoły w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi w celu poprawienia jakości spalin i faktycznie zaobserwowano tego rezultaty. Jeżeli myślisz nad usunięciem filtra cząstek stałych z samochodu albo już to zrobiłeś, to lepiej byłoby dla Ciebie w pierwszym przypadku: nie pozbywać się tego podzespołu, a w drugim: zamontować nowy. Poza tym w dalszym ciągu zaostrzają się normy emisji spalin, dlatego nie uda Ci się obejść aktualizowanych przepisów.
Filtr DPF usuniesz legalnie, ale jazda bez filtra to wysoka grzywna! - Wycięcie DPF — konsekwencje w 2022
Niestety, ale wycinanie filtra cząstek stałych od kilkunastu lat jest surowo zabronione, ponieważ pojazd niespełniający warunków homologacji, nie może poruszać się po drogach publicznych. Aktualnie grozi 10-krotnie wyższy mandat, niż miało to miejsce wcześniej (z 500 zł do 5000), nadal możesz mieć problem z pozytywnym przejściem badania technicznego auta, a także stracić dowód rejestracyjny samochodu.
1. Wycięcie filtra DPF w 2022 roku, czy jest legalne? - Wycięcie DPF — cena
Usługa wycinania filtra cząstek stałych wbrew pozorom nie jest taka tania, jakby mogło się wydawać. W późniejszym czasie i tak będzie Cię czekać montaż nowego DPF. Istnieje też prawdopodobieństwo, że jeśli usługa usuwania się filtra DPF nie zostanie wykonana prawidłowo, to może spowodować różne awarie. Podsumowując, pozbywanie się filtra cząstek stałych przyniesie więcej szkód niż pożytku, dlatego nie warto tego robić.
2. Usunięcie DPF-a legalne, ale za jazdę bez niego grozi nawet 5000 zł grzywny — Wycięcie DPF — skutki
Jak wspominaliśmy na początku artykułu, zapis w kodeksie ruchu drogowego jasno mówi, że jeżdżenie autami, które zostały pozbawione filtrów cząstek stałych, nie mają prawa być dopuszczone do ruchu. Tylko pojazdy, które spełniają obowiązujące normy emisji spalin, mają takie prawo. Tak więc, zamiast decydować się na szybkie pozbycie się „problemu”, umów się na regenerację filtra DPF/FAP w serwisie, aby przywrócić jego utracone parametry, które są niezbędne do prawidłowej pracy. Konsekwencje wycinania DPF są na tyle poważne i kosztowne, że rozsądniej będzie zainwestować raz na jakiś czas w profesjonalne czyszczenie podzespołu.
Komentarze