Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jakie grożą Ci kary za pozbycie się DPF?
W tym artykule przyjrzymy się, jakie kary za brak DPF 2019 stosowane były wobec kierowców decydujących się na usuwanie podzespołów odpowiedzialnych za ograniczanie emisji szkodliwych substancji do środowiska. Jak wiemy, wiele kierowców w celu zaoszczędzenia kosztów związanych z potrzebą regeneracji podzespołu, która jest naturalną potrzebą i wynika z eksploatacji podzespołu, decyduje się na usunięcie filtra cząstek stałych. Należy jednak mieć na uwadze, iż DPF – przepisy 2019 jasno określały kary, jakie ponosiłby kierowca u którego zostałby wykryty ten proceder. Konsekwencją był nie tylko 500 złotowy mandat, wynikający z nieprzestrzegania norm emisji spalin, ale także zatrzymanie dowodu rejestracyjnego do czasu ponownego zamontowania DPF. Pamiętajmy jednak, iż kary za brak DPF stosowane są wyłącznie wobec kierowców, którzy pozbyli się filtra cząstek stałych z wyposażenia swojego Diesla. Zatem nie martwmy się, gdy mamy auto fabrycznie bez DPF-a przegląd przejdziemy bowiem bez kłopotu. Obowiązkowy DPF został wprowadzony w 2006 w celu zmniejszenia emisji szkodliwych spalin. A co począć w sytuacji, gdy kupiłem auto z wyciętym DPF? Nie ma innego rozwiązania jak ponowny montaż podzespołu. To my jako obecni właściciele auta odpowiadamy za jego stan techniczny. Warto jednak nie dopuszczać do tego typu sytuacji sprawdzając uprzednio rocznik pojazdu, a także numer VIN, który jednoznacznie wskaże, czy dane auto winno być wyposażone w filtr cząstek stałych. Warto również zawsze poprosić sprzedającego o możliwość sprawdzenia stanu technicznego auta w warsztacie, czy też na stacji kontroli pojazdów.
Wycięcie filtra DPF - konsekwencje dla właściciela pojazdu
W pierwszej części artykułu skupiliśmy się na prawnych skutkach wycinania filtra cząstek stałych. Warto jednak wspomnieć, iż brak DPF wiążę się również ze znacznym zanieczyszczeniem środowiska, a także zaburzoną pracą naszego samochodu. Po wycięciu tego jakże ważnego elementu układu wydechowego rozpoczną się również najpewniej problemy ze sterownikiem, który zacznie podejmować się, chociażby próby wypalania DPF. Z czasem awarii zaczną dodatkowo ulegać obciążone podzespoły, powiązane z naszym filtrem cząstek stałych, a koszty naprawy wówczas znacznie przerosną te związane z czyszczeniem serwisowym filtra, przed którym tak się broniliśmy. Warto więc, mając na uwadze kary za brak DPF 2019, a także utrudnione funkcjonowanie samochodu po takiej ingerencji zaniechać tego typu procedur, a wycinanie zastąpić regeneracją zapchanego filtra.
Komentarze