Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jak dokładnie wygląda struktura podzespołu?
Budowa, jaką charakteryzuje się katalizator, nie jest skomplikowana, jeżeli wziąć by pod uwagę jak poważne procesy w nim zachodzą. Zaczynając od „serca” katalizatora, w samym środku możemy odnaleźć nośnik, który w przekroju łudząco przypomina plaster miodu. To tam znajdziemy metale szlachetne, takie jak pallad, platynę i rod odpowiedzialne za oczyszczanie spalin. Należy podkreślić, iż wkład, czyli ten nośnik może być ceramiczny, lub też metalowy. Dużo częściej niestety spotyka się stosowanie wkładów ceramicznych, które są szczególnie delikatne i podatne na uszkodzenia. Kolejno nasz wkład zabezpieczony jest przez otulinę ochronną, która pełni rolę izolatora, a także chroni wrażliwy monolit przed uszkodzeniami. Warstwę ostatnią, nawierzchnią, tworzy powłoka ze stali nierdzewnej. Warto pamiętać, iż pomimo tego, że katalizator samochodowy charakteryzuje się wysokim poziomem awaryjności i dużą podatnością na uszkodzenia, stanowi bardzo ważny i obowiązkowy element w naszym samochodzie. Usuwanie katalizatora i jazda takim samochodem będzie nie tylko nielegalna, ale i bardzo szkodliwa dla środowiska. Pamiętajmy, iż nie zawsze katalizator i cena związana z usunięciem usterki musi być wysoka. Miejmy na uwadze, iż większość podzespołów odzyskuje swoją efektywność dzięki zabiegowi serwisowej regeneracji, a więc i koszty nie będą tak wysokie, jak przy potrzebie związanej z zakupem nowego podzespołu.
Wnętrze katalizatora
Nikt chyba nie ma wątpliwości, iż wkład, czyli wnętrze katalizatora stanowi najważniejszy element w całym podzespole. Jest nie tylko drogocenne z racji metali szlachetnych, jakie zawiera, ale również przez to, iż w znacznym stopniu ogranicza emisję do atmosfery szkodliwych substancji. Warto więc dbać o ten element układu wydechowego i jego wkład. Pamiętajmy, że katalizator i budowa tego podzespołu z racji swojej charakterystyki wymaga szczególnego traktowania, warto więc tym celu, unikać narażania go na gwałtowne zmiany temperatur, w wyniku których ulega popękaniu, a także zaniechać praktyki jazdy na zapchanym podzespole.
Komentarze