Katalizator - budowa

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów

Jak dokładnie wygląda struktura podzespołu?

Budowa, jaką charakteryzuje się katalizator, nie jest skomplikowana, jeżeli wziąć by pod uwagę jak poważne procesy w nim zachodzą. Zaczynając od „serca” katalizatora, w samym środku możemy odnaleźć nośnik, który w przekroju łudząco przypomina plaster miodu. To tam znajdziemy metale szlachetne, takie jak pallad, platynę i rod odpowiedzialne za oczyszczanie spalin. Należy podkreślić, iż wkład, czyli ten nośnik może być ceramiczny, lub też metalowy. Dużo częściej niestety spotyka się stosowanie wkładów ceramicznych, które są szczególnie delikatne i podatne na uszkodzenia. Kolejno nasz wkład zabezpieczony jest przez otulinę ochronną, która pełni rolę izolatora, a także chroni wrażliwy monolit przed uszkodzeniami. Warstwę ostatnią, nawierzchnią, tworzy powłoka ze stali nierdzewnej. Warto pamiętać, iż pomimo tego, że katalizator samochodowy charakteryzuje się wysokim poziomem awaryjności i dużą podatnością na uszkodzenia, stanowi bardzo ważny i obowiązkowy element w naszym samochodzie. Usuwanie katalizatora i jazda takim samochodem będzie nie tylko nielegalna, ale i bardzo szkodliwa dla środowiska. Pamiętajmy, iż nie zawsze katalizator i cena związana z usunięciem usterki musi być wysoka. Miejmy na uwadze, iż większość podzespołów odzyskuje swoją efektywność dzięki zabiegowi serwisowej regeneracji, a więc i koszty nie będą tak wysokie, jak przy potrzebie związanej z zakupem nowego podzespołu.

DPF pod pojazdem

Wnętrze katalizatora

Nikt chyba nie ma wątpliwości, iż wkład, czyli wnętrze katalizatora stanowi najważniejszy element w całym podzespole. Jest nie tylko drogocenne z racji metali szlachetnych, jakie zawiera, ale również przez to, iż w znacznym stopniu ogranicza emisję do atmosfery szkodliwych substancji. Warto więc dbać o ten element układu wydechowego i jego wkład. Pamiętajmy, że katalizator i budowa tego podzespołu z racji swojej charakterystyki wymaga szczególnego traktowania, warto więc tym celu, unikać narażania go na gwałtowne zmiany temperatur, w wyniku których ulega popękaniu, a także zaniechać praktyki jazdy na zapchanym podzespole.

Wnętrze podzespołu
Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Katalizator to urządzenie, którego głównym celem jest redukcja emisji szkodliwych substancji z silnika spalinowego. Jest to metalowa puszka, w której znajduje się wkład ceramiczny lub metalowy. Należy wspomnieć, że metale szlachetne (rod, platyna, pallad) wchodzą w reakcje chemiczne z toksycznymi pierwiastkami, dzięki czemu spaliny, które dostają się do atmosfery są oczyszczone. Katalizator musi być na bieżąco czyszczony oraz odpowiednio eksploatowany, ponieważ jest narażony na uszkodzenie.
Radek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nic nie wskazuje na to, że w środku katalizatora znajdują się metale szlachetne xD Dlatego pewnie za nowy trzeba zapłacić jak za zboże.
Gabryś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie spodziewałem się, że katalizator jest tak drogocenny, no ale w takim razie trzeba o niego lepiej zadbać, bo też nie uśmiecha mi się go wymieniać :D
Witek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem zapchany katalizator, ale nie myślałem o jego usunięciu. Oddałem go do serwisu i jestem bardzo zadowolony.
Mirek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Budowa katalizatora jest raczej charakterystyczna.. Tym bardziej to , co jest w środku warte jest większego zainteresowania :D
Lucjan
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wnętrze katalizatora jak już jest uszkodzone to niestety, ale trzeba się skłonić niestety ku wymianie katalizatora na nowy, bo z tego i tak już nic nie będzie.

Popularne wpisy

1 lutego 2022

Co ile trzeba wymieniać filtr DPF?

Producenci zapewniają, że filtr cząstek stałych powinien wytrzymać do 250 tysięcy kilometrów przy dostosowywaniu się do zasad odpowiedniej eksploatacji, jednakże w praktyce okazuje się, że konieczność wymiany DPF zachodzi po 120 do 160 tysięcy km. ...

3 listopada 2021

Kiedy wypala się DPF?

Wypalanie filtra cząstek stałych odbywa się wtedy, gdy jest on zapchany nagromadzonymi zanieczyszczeniami wskutek eksploatacji pojazdu, a zasugerować Ci o tym może dioda wypalania DPF, o ile jest wmontowana w Twoim samochodzie. ...