Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Pomimo pracy katalizatorów w naprawdę ciężkich warunkach, ich żywotność waha się od 150 do 200 tysięcy kilometrów, tak więc po tym przebiegu mogą rozpocząć się problemy z podzespołem. To właśnie wkład katalizatora jest najbardziej obarczony uszkodzeniami, zwłaszcza mechanicznymi. Dodatkowo nie pomagają także nagromadzone w nim zanieczyszczenia, które warto usunąć metodą regeneracji (i nie, nie chodzi tu nam o przepalanie katalizatora), ponieważ silnik jest mocno obciążony i można wyraźnie odczuć jego pogorszenie pracy. Jeśli chodzi o mechaniczne uszkodzenia, to często katalizatory obkurczają się, co prowadzi do pokruszenia, wynikającego z gwałtownej zmiany temperatur. Charakterystyczne w pracy katalizatorów jest to, że pracują w bardzo wysokich temperaturach, więc styczność z zimną kałużą, na pewno nie jest dobrym pomysłem, a koszt wymiany podzespołu będzie naprawdę wysoki, chyba że zdecydujesz się na zakup katalizatora uniwersalnego.
1. Katalizator w samochodzie, co to jest za podzespół i dlaczego jest taki ważny?
Katalizatory to elementy układu wydechowego, które chronią nasze środowisko przed wydostawaniem się szkodliwych substancji chemicznych, a dochodzi do tego w momencie, gdy metale szlachetne znajdujące się w powłoce katalitycznej wchodzą w reakcję ze szkodliwymi pierwiastkami, niwelując je i przez to właśnie do atmosfery wydostają się spaliny bardziej czyste. Katalizator więc spełnia bardzo ważną funkcję i musi być całkowicie sprawny, aby nie została zaburzona jego praca, ponieważ jakakolwiek dysfunkcja tego podzespołu doprowadzi do powstania awarii innych.
2. Przedstawimy kilka objawów uszkodzonego katalizatora w benzynie
Użytkownik auta podczas gdy jego katalizator jest mocno zapchany, odczuje znaczący spadek mocy pracy silnika, jego nierównomierną pracę (szarpanie) oraz usłyszy dziwne grzechotanie. Poza tym może zwiększyć się nagle spalanie paliwa. Najbardziej obciążony jest silnik w momencie, gdy katalizator wykazuje objawy uszkodzenia, należy je jak najszybciej usunąć.
Brak katalizatora – skutki
Nie masz katalizatora w samochodzie – bądź pewny, że otrzymasz mandat podczas kontroli Policji, czy w Polsce, czy w innym kraju należącym do Unii Europejskiej, mogą zabrać Ci dowód rejestracyjny oraz nie przejdziesz przeglądu technicznego, dopóki nie zamontujesz na nowo katalizatora.
Nie radzimy więc usuwać go z układu wydechowego!
Komentarze