Katalizator metalowy czy ceramiczny?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT
Sprawdzanie katalizatora w samochodzie marki Hyundai

Pod względem wytrzymałości lepszy jest katalizator metaliczny, ponieważ są mocniejsze w swojej konstrukcji i o wiele lepiej radzi sobie ze wstrząsami, uderzeniami czy drganiami od katalizatora ceramicznego. Ponadto gwałtowne zmiany temperatur nie przeszkadzają w prawidłowej pracy reaktorów katalitycznych metalowych. Katalizatory z wkładem metalowym szybciej się nagrzewa, więc ilość spalin wydostająca się do powietrza jest ograniczona do minimum. Jeśli chodzi zaś o katalizatory ceramiczne, to niestety ich odporność na jakiekolwiek minimalne uderzenie, jest bardzo słaba, a oprócz tego zauważono, że szybciej się zużywają niż te metalowe.

Praktyczne rady - Katalizator ceramiczny - opinie

Są dwa rodzaje katalizatorów. Biorąc pod uwagę zalety katalizatorów metalowych raczej odradzalibyśmy zakup ceramicznego reaktora katalitycznego, jeżeli nie chcesz wymieniać zbyt szybko podzespołu, który będzie naprawdę drogi. Opinie są różne, natomiast o wiele bardziej polecane są reaktory katalityczne metalowe. Jeżeli chodzi o to, czy zachodzi jakaś różnica w pracy między nimi, to nie ma żadnej. Zasada ich działania jest jednakowa, z tym że katalizator metalowy o wiele szybciej się nagrzewa, więc łatwiej i szybciej mu zredukować szkodliwe związki zawarte w spalinach.

1. Metalowy czy ceramiczny – jaki katalizator wybrać? - Jakie metale szlachetne są w katalizatorze?

Zacznijmy może od tego, że katalizator jest obowiązkowym elementem, który ma znajdować się w samochodzie i w zasadzie nieważne, czy masz metalowy, czy ceramiczny reaktor katalityczny, ponieważ najważniejsze jest to, aby działał i w 100% sprawował swoją funkcję. Jeśli jeździsz niezbyt ostrożnie to katalizator metalowy lepiej się dla Ciebie sprawdzi, ponieważ jest on solidniejszy w swojej budowie i odporniejszy na wszelakie mocniejsze uderzenia. Wartość katalizatorów jest różna, ale na pewno trzeba pamiętać o tym, że są one bardzo cenne i to za sprawą metali szlachetnych, które się w nich znajdują (rod, pallad i platyna).

2. Budowa i rodzaje katalizatorów: metalowe, ceramiczne i filtry DPF - Stopiony katalizator - przyczyny

Przyczyną stopienia katalizatora może być niesprawny silnik, który może doprowadzić do przegrzania reaktora katalitycznego. Dłuższa jazda z zatkanym katalizatorem i występującymi usterkami właśnie w jednostce napędowej może skończyć się fatalnie dla tego podzespołu, ponieważ nie należy go przepalać, a stopiony katalizator może zatkać układ wylotowy. Katalizator ceramiczny ma wkład ceramiczny, jak sama nazwa wskazuje, w którym znajdują się kanaliki ułożone poprzecznie i są pokryte krzemianami magnezu i aluminium. Metalowy reaktor katalityczny ma metalowe wnętrza i metalową obudowę, w której można znaleźć sieć kanalików, na których obsadzone są metale szlachetne, jak rod, platyna i pallad. Monolit filtra DPF / FAP zbudowany jest z węglika krzemu albo kordierytu i w nim ulokowane są kanaliki naprzemiennie. Ścianki filtra cząstek stałych są porowate, a w powłoce katalitycznej DPF zastosowano złoto, które ma pomóc w wychwytaniu szkodliwych pierwiastków znajdujących się w spalinach.

Katalizator z samochodu osobowego

3. O wymianie katalizatora - Wymiana wkładu katalizatora

Wymiana katalizatora będzie konieczna, jeżeli zostanie on całkowicie zniszczony albo utraci w całości swoje parametry. Niektórzy decydują się na wymianę wkładu katalizatorów podobnie jak w filtrach cząstek stałych, ponieważ jest to tańszy sposób niż całkowita wymiana obu podzespołów.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Baron
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Katalizatory mogą być wykonane z różnych materiałów, ale dwa najczęściej stosowane to metalowe i ceramiczne. Katalizatory metalowe są wykonane z metali takich jak platyna, palad, rod, pallad-rod, a ich substancją aktywną jest metal ten. Są one bardziej trwałe niż ceramiczne, ale również cięższe i mniej odporne na wysokie temperatury. Z tego powodu, zazwyczaj zastosowanie znajdują w silnikach benzynowych, gdzie temperatury są niższe niż w silnikach diesla. Katalizatory ceramiczne są wykonane z keramiki, ich substancją aktywną jest alumina lub ceria. Są one lżejsze i bardziej odporne na wysokie temperatury niż metalowe, dlatego zazwyczaj zastosowanie znajdują w silnikach diesla, gdzie temperatury są wyższe niż w silnikach benzynowych. Ceramiczne katalizatory niestety też są bardziej kruche i mniej trwałe od metalowych, często zużywają się bardziej szybko, przez co trzeba je częściej wymieniać. Oba typy katalizatorów są skuteczne w redukcji emisji szkodliwych substancji, jednak różnią się trwałością, ceną, wagą oraz zastosowaniem w zależności od rodzaju silnika.
gnomek_09
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem taki i taki, jednak zdecydowanie lepszy moim zdaniem metalowy :)
Norbercik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie zastanawiałem się nad tym jaki mam katalizator, teraz musze to sprawdzić. Zaciekawił mnie ten temat.
Gregor_66
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja bodajże mam katalizator właśnie metalowy i nie narzekam na jego pracę :D
Guralej
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ładnie opisujecie różnice w katalizatorach, ale też napiszcie kto skupuje skradzione/wycięte z aut katalizatory. Oto jest pytanie.

Popularne wpisy

8 czerwca 2022

Kiedy zapala się kontrolka DPF?

Kontrolka filtra cząstek stałych zapala się, gdy wewnątrz tego podzespołu nagromadziło się już zbyt dużo wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń (różnica pomiaru ciśnień przed i za DPF wtedy bardzo się różni, a sterownik te dane odczytuje i przez to wyświetla się ...