Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Pod względem wytrzymałości lepszy jest katalizator metaliczny, ponieważ są mocniejsze w swojej konstrukcji i o wiele lepiej radzi sobie ze wstrząsami, uderzeniami czy drganiami od katalizatora ceramicznego. Ponadto gwałtowne zmiany temperatur nie przeszkadzają w prawidłowej pracy reaktorów katalitycznych metalowych. Katalizatory z wkładem metalowym szybciej się nagrzewa, więc ilość spalin wydostająca się do powietrza jest ograniczona do minimum. Jeśli chodzi zaś o katalizatory ceramiczne, to niestety ich odporność na jakiekolwiek minimalne uderzenie, jest bardzo słaba, a oprócz tego zauważono, że szybciej się zużywają niż te metalowe.
Praktyczne rady - Katalizator ceramiczny - opinie
Są dwa rodzaje katalizatorów. Biorąc pod uwagę zalety katalizatorów metalowych raczej odradzalibyśmy zakup ceramicznego reaktora katalitycznego, jeżeli nie chcesz wymieniać zbyt szybko podzespołu, który będzie naprawdę drogi. Opinie są różne, natomiast o wiele bardziej polecane są reaktory katalityczne metalowe. Jeżeli chodzi o to, czy zachodzi jakaś różnica w pracy między nimi, to nie ma żadnej. Zasada ich działania jest jednakowa, z tym że katalizator metalowy o wiele szybciej się nagrzewa, więc łatwiej i szybciej mu zredukować szkodliwe związki zawarte w spalinach.
1. Metalowy czy ceramiczny – jaki katalizator wybrać? - Jakie metale szlachetne są w katalizatorze?
Zacznijmy może od tego, że katalizator jest obowiązkowym elementem, który ma znajdować się w samochodzie i w zasadzie nieważne, czy masz metalowy, czy ceramiczny reaktor katalityczny, ponieważ najważniejsze jest to, aby działał i w 100% sprawował swoją funkcję. Jeśli jeździsz niezbyt ostrożnie to katalizator metalowy lepiej się dla Ciebie sprawdzi, ponieważ jest on solidniejszy w swojej budowie i odporniejszy na wszelakie mocniejsze uderzenia. Wartość katalizatorów jest różna, ale na pewno trzeba pamiętać o tym, że są one bardzo cenne i to za sprawą metali szlachetnych, które się w nich znajdują (rod, pallad i platyna).
2. Budowa i rodzaje katalizatorów: metalowe, ceramiczne i filtry DPF - Stopiony katalizator - przyczyny
Przyczyną stopienia katalizatora może być niesprawny silnik, który może doprowadzić do przegrzania reaktora katalitycznego. Dłuższa jazda z zatkanym katalizatorem i występującymi usterkami właśnie w jednostce napędowej może skończyć się fatalnie dla tego podzespołu, ponieważ nie należy go przepalać, a stopiony katalizator może zatkać układ wylotowy. Katalizator ceramiczny ma wkład ceramiczny, jak sama nazwa wskazuje, w którym znajdują się kanaliki ułożone poprzecznie i są pokryte krzemianami magnezu i aluminium. Metalowy reaktor katalityczny ma metalowe wnętrza i metalową obudowę, w której można znaleźć sieć kanalików, na których obsadzone są metale szlachetne, jak rod, platyna i pallad. Monolit filtra DPF / FAP zbudowany jest z węglika krzemu albo kordierytu i w nim ulokowane są kanaliki naprzemiennie. Ścianki filtra cząstek stałych są porowate, a w powłoce katalitycznej DPF zastosowano złoto, które ma pomóc w wychwytaniu szkodliwych pierwiastków znajdujących się w spalinach.
3. O wymianie katalizatora - Wymiana wkładu katalizatora
Wymiana katalizatora będzie konieczna, jeżeli zostanie on całkowicie zniszczony albo utraci w całości swoje parametry. Niektórzy decydują się na wymianę wkładu katalizatorów podobnie jak w filtrach cząstek stałych, ponieważ jest to tańszy sposób niż całkowita wymiana obu podzespołów.
Komentarze