Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Czym jest katalizator przelotowy i dlaczego tak wielu kierowców decyduje się na jego założenie?
Katalizator ten to nic innego jak atrapa podzespołu. Z wierzchu wszystko w nim wygląda jak w normalnie funkcjonującym katalizatorze, ale gdybyśmy zajrzeli w środek, to okaże się, iż mamy niespodziankę… Katalizator nie ma wkładu. Tak więc bardziej trafnym będzie używanie słowa tłumik w stosunku do tego „wynalazku”. Tłumik przelotowy stosowany jest w autach sportowych. Najczęściej wykonany jest ze stali odpornej na działanie wysokich temperatur i kwasów, które doprowadzają z czasem do korozji wydechu naszego auta. Należy zaznaczyć, iż projektowanie układu wydechowego w ten sposób dedykowane jest samochodom sportowym. Ma na celu nie tylko zwiększenie mocy, ale i maksymalne wyciszenie pojazdu. Należy jednak pamiętać, iż również samochody wyczynowe, uczestniczące w rajdach muszą także przestrzegać pewne normy emisji spalin i dopuszczalnego hałasu. Tak więc w tym celu w samochodach takich montowany jest katalizator sportowy. Katalizator ten zbudowany jest z metalowego wkładu, który charakteryzuje się większą przepustowością spalin z racji swej budowy. Spaliny takie napotykają dużo mniejszy opór, a więc i moc auta nie jest krępowana. Pamiętajmy, iż stosowanie tłumików przelotowych po uprzednim wycięciu katalizatora, skutkuje znacznym przekroczeniem norm emisji spalin, a więc i najpewniej taka jazda zakończy się mandatem i zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.
Układ wydechowy | Tuning
Zgodnie z obowiązującym prawem stosowanie tuningu nie jest zabronione. Istotnym jest jednak, aby pamiętać, iż każdy element zamieszczony w naszym układzie wydechowym, również i katalizator przelotowy, aby był legalny, musi spełniać warunki homologacji. Wykryte przeróbki przeprowadzone nieprawidłowo w układzie wydechowym bez wątpienia skończą się mandatem. Bardzo często przekonują się o tym kierowcy podczas nielegalnych wyścigów. Takie odbieganie od dopuszczalnych norm emisji spalin zakończy się karą w kwocie 500 zł i zatrzymaniem naszego dowodu rejestracyjnego.
Komentarze