Katalizator SCR

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF

1. Funkcja SCR

Jak chyba każdy wie, najważniejszym elementem układu selektywnej redukcji katalitycznej jest katalizator SCR, w którym to przy pomocy roztworu mocznika dochodzi do przeobrażenia szkodliwego tlenku azotu w parę wodną i azot. Na początek skupimy się na tym, co to znaczy SCR. Jak już wyżej wspomnieliśmy, jest to układ selektywnej redukcji katalitycznej, stosowany w silnikach wysokoprężnych Diesla, którego funkcją jest niwelowanie przenikania rakotwórczych tlenków azotu do atmosfery. System ten został wprowadzony na potrzeby normy Euro VI w 2014 roku, ponieważ, jak się okazało, już same filtry cząstek stałych nie były w stanie sprostać tak rygorystycznym normom emisji spalin. Katalizator SCR umiejscowiony jest za filtrem cząstek stałych i ściśle współpracuje z płynem AdBlue. Komputer w momencie, gdy zostanie poinformowany przez czujniki, iż stężenie tlenku azotu w spalinach jest znacznie przekroczone, wyznacza dawkę AdBlue, która jest podana do naszego katalizatora. Warto wiedzieć, w którym miejscu następuje wtrysk płynu AdBlue, ponieważ mylne jest stwierdzenie, iż wtryskiwany jest bezpośrednio do katalizatora. Dawka roztworu mocznika trafia w pierwszej kolejności do mieszalnika znajdującego się na początku katalizatora i tam dochodzi do połączenia się go ze szkodliwymi spalinami . Następnie tak połączone trafiają już prosto w głąb katalizatora SCR, gdzie w wyniku wysokiej temperatury roztwór mocznika przeobraża się w amoniak i wchodząc w reakcję z tlenkiem azotu, dokonuje jego neutralizacji. Nie od dziś wiadomo, iż związane z SCR problemy to bardzo częste zjawisko. Płyn AdBlue ma kilka wad, a między innymi jest mało odporny na niskie temperatury, które doprowadzają do tego, iż ulega on krystalizacji. Kryształki te zaś bardzo często osadzają się w zbiorniku z płynem, a także zapychają przewody i bardzo często doprowadzają do uszkodzeń drogiej pompy AdBlue. Zdarza się również, że i tytułowy podzespół zostaje zapchany przez skrystalizowany płyn. Należy jednak pamiętać, iż nie zawsze naprawa takiej usterki będzie wiązała się z potrzebą zakupu nowego podzespołu, bowiem obecna technologia umożliwia stosunkowo tanią, a na pewno w 100% efektywną regenerację. Pamiętajmy, iż niedopuszczalnym jest, aby wyłączać działanie układu odpowiedzialnego za oczyszczanie spalin. Taka ingerencja bez dwóch zdań sprowadzi na nas kłopoty w przypadku wykrycia tego typu procederu. Grozi za nią nie tylko mandat, który jest szczególnie wysoki za zachodnią granicą, ale również zakaz poruszania się pojazdem do czasu napraw „usterki”.

Katalizator SCR

Usuwanie AdBlue – opinie kierowców

Zdania kierowców na temat usuwania AdBlue nie są jednoznaczne. Duża rzesza kierowców bowiem nadal w obawie przed drogimi usterkami decyduje się na wyłączenie, czy też usunięcie układu. Fakt ten wynika prawdopodobnie z tego, iż nie zdają sobie sprawy z konsekwencji jakie ten czyn za sobą niesie. Zadowalającym jest jednak fakt, iż zdecydowana większość stawia obecnie na odpowiednią eksploatację Diesla z układem SCR. Kierowcy tacy zdają sobie bowiem sprawę, iż większość usterek wynika ze złego obchodzenia się z autem, a jazda z wyłączonym AdBlue jest nielegalna. Uważają przy tym, iż jeżeli coś wchodzi w wyposażenia danego auta, to i powinno pozostawać sprawnie działające. My oczywiście przychylamy się również do tego stanowiska. Warto zadbać o odpowiedni poziom świeżego płynu, a także co jakiś czas dokonywać przeglądu układu wydechowego i katalizatora SCR, a wówczas nasz Diesel z tym innowacyjnym układem odwdzięczy się nam niezawodną pracą i oczyszczaniem z tlenku azotu spalin nawet w 90%!

Usuwanie AdBlue - opinie kierowców
Co o tym myślisz?

Komentarze

Michał
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) jest rodzajem katalizatora stosowanego w samochodach z silnikami diesla, który ma na celu redukcję emisji tlenków azotu (NOx) w spalinach. Działa on poprzez wprowadzenie do układu wydechowego specjalnego preparatu, zwanego AdBlue, który reaguje z tlenkami azotu, redukując je do azotu i wody. SCR jest skutecznym rozwiązaniem w zakresie ochrony środowiska i jest obowiązkowy w samochodach spełniających normy emisji Euro 6. Aby sprawdzić, czy twój samochód posiada katalizator SCR, możesz skontaktować się z dealerem marki lub profesjonalnym mechanikiem, którzy powinni być w stanie potwierdzić obecność tego urządzenia w twoim pojeździe lub też sprawdzić to po numerze VIN
Janek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Katalizator SCR (Selective Catalytic Reduction) jest rodzajem katalizatora stosowanego w samochodach z silnikami diesla, który ma na celu redukcję emisji tlenków azotu (NOx) w spalinach. Działa on poprzez wprowadzenie do układu wydechowego specjalnego preparatu, zwanego AdBlue, który reaguje z tlenkami azotu, redukując je do azotu i wody. SCR jest skutecznym rozwiązaniem w zakresie ochrony środowiska i jest obowiązkowy w samochodach spełniających normy emisji Euro 6. Aby sprawdzić, czy twój samochód posiada katalizator SCR, możesz skontaktować się z dealerem marki lub profesjonalnym mechanikiem, którzy powinni być w stanie potwierdzić obecność tego urządzenia w twoim pojeździe lub też sprawdzić to po numerze VIN.
Krystek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Usuwanie katalizatora, DPF i AdBlue jest w modzie, mimo tego, że to nielegalny proceder. Mogą zatrzymać Ci auto, ale ludzi to nie przeraża.
Mateusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie miałem jeszcze problemów z katalizatorem SCR i mam nadzieje, że szybko nie będę miał, ale za to w ostatnim czasie czyściłem DPFa, bo jego wydajność spadła przez nagromadzone zanieczyszczenia
Babiak_58
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja tez już słyszałem różne opinie o usunięciu Adblue. Na razie nie mam żadnych problemów z katalizatorem SCR, więc się tym nie przejmuje.
Kamilka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Bardzo ciekawy ten tekst o katalizatorze SCR. Daje 5/5 super!
Bartek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Usuwanie AdBlue opinie są różne na ten temat, no ale jak się już ma ten cały katalizator SCR to nie ma co kombinować i usuwać, a jak komuś nie podoba się zasada działania diesla, to nasuwa się pytanie... Po co go kupować?

Popularne wpisy

29 stycznia 2021

Filtr DPF - cena

Niniejszy artykuł poświęcimy zagadnieniu filtr DPF i cena takiego podzespołu. Jak wiemy ten element układu wydechowego, co wynika z jego ciężkich warunków pracy, bardzo często przysparza właścicielom aut z silnikiem wysokoprężnym Diesla wielu pr ...