Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Z czego się składa katalizator trójfunkcyjny?
W niniejszym artykule skupimy się na tym, czym jest katalizator trójfunkcyjny i na budowie, jaka go charakteryzuje. Katalizator samochodowy trójdrożny ściśle współpracuje z sondą lambdą i składa się, zaczynając od środka z wkładu, który może być delikatniejszy, czyli ceramiczny, lub też odporniejszy na uszkodzenia metalowy. Monolit ten posiadając szereg drobnych kanalików, przez które następuje przepływ spalin, w przekroju poprzecznym przypomina plaster miodu, a jego środek wypełniają cenne metale szlachetne, takie jak rod, pallad i platyna. Kolejną warstwą, jest powłoka zapewniająca izolację cieplną, a także chroniąca przed uszkodzeniami nasz cenny wkład. Warstwę nawierzchnią zaś stanowi solidna obudowa również pełniąca rolę ochronną, a wykonana jest z metalu nierdzewnego. Tak więc już teraz budowa katalizatora już chyba nie stanowi dla Państwa żadnej tajemnicy. Należy pamiętać, iż katalizator trójfunkcyjny odnajdziemy wyłącznie w silnikach benzynowych o zapłonie iskrowym. A działanie jego polega na utlenianiu tlenków węgla i węglowodorów, przy jednoczesnej redukcji bardzo szkodliwych tlenków azotu. Tak więc, jak możemy zauważyć, spełnia jednocześnie trzy funkcje – stąd też jego nazwa. Krótko mówiąc, katalizator w Dieslu to katalizator utleniający i ma on za zadanie zmniejszać w spalinach wyłącznie ilość tlenku węgla i węglowodorów. W celu ograniczania tlenków azotu pracę filtra cząstek stałych wspiera się dodatkowo, stosując katalizatory wykorzystujące wtrysk AdBlue.
Żywotność katalizatora w benzynie - charakterystyka
Przyjmuje się, iż katalizator powinien bez problemu pokonać 200 000 kilometrów. Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na przedłużenie żywotności naszego katalizatora jest sposób jego eksploatacji. W tym celu warto unikać wyłącznie jazdy miejskiej, a także narażenia naszego katalizatora na nagłe zmiany temperatury. Ponadto należy pamiętać, iż podzespół ten, a szczególnie jego wkład jest narażony na uszkodzenia mechaniczne. Pamiętajmy również, iż już podczas pojawienia się pierwszych objawów zapchanego katalizatora, takich jak pojawienie się kontrolki check engine, spadek mocy naszej jednostki napędowej, czy też pojawienia się problemów z przyspieszeniem należy udać się niezwłocznie do serwisu i poddać nasz podzespół czyszczeniu. Mając na uwadze katalizator trójfunkcyjny i budowę tego elementu, która jak opisywaliśmy, charakteryzuje się ogromną delikatnością, warto nie zwlekać z naprawą. Szybka reakcja pozwoli nam nie tylko zaoszczędzić dodatkowych kosztów, ale także umożliwi odzyskanie w naszym katalizatorze przepustowości porównywalnej do tej, którą charakteryzuje się nowy podzespół.
Komentarze