Katalizator trójfunkcyjny - budowa

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Firma regeneracji DPF, FAP, KAT

Z czego się składa katalizator trójfunkcyjny?

W niniejszym artykule skupimy się na tym, czym jest katalizator trójfunkcyjny i na budowie, jaka go charakteryzuje. Katalizator samochodowy trójdrożny ściśle współpracuje z sondą lambdą i składa się, zaczynając od środka z wkładu, który może być delikatniejszy, czyli ceramiczny, lub też odporniejszy na uszkodzenia metalowy. Monolit ten posiadając szereg drobnych kanalików, przez które następuje przepływ spalin, w przekroju poprzecznym przypomina plaster miodu, a jego środek wypełniają cenne metale szlachetne, takie jak rod, pallad i platyna. Kolejną warstwą, jest powłoka zapewniająca izolację cieplną, a także chroniąca przed uszkodzeniami nasz cenny wkład. Warstwę nawierzchnią zaś stanowi solidna obudowa również pełniąca rolę ochronną, a wykonana jest z metalu nierdzewnego. Tak więc już teraz budowa katalizatora już chyba nie stanowi dla Państwa żadnej tajemnicy. Należy pamiętać, iż katalizator trójfunkcyjny odnajdziemy wyłącznie w silnikach benzynowych o zapłonie iskrowym. A działanie jego polega na utlenianiu tlenków węgla i węglowodorów, przy jednoczesnej redukcji bardzo szkodliwych tlenków azotu. Tak więc, jak możemy zauważyć, spełnia jednocześnie trzy funkcje – stąd też jego nazwa. Krótko mówiąc, katalizator w Dieslu to katalizator utleniający i ma on za zadanie zmniejszać w spalinach wyłącznie ilość tlenku węgla i węglowodorów. W celu ograniczania tlenków azotu pracę filtra cząstek stałych wspiera się dodatkowo, stosując katalizatory wykorzystujące wtrysk AdBlue.

Trójfunkcyjny Katalizator

Żywotność katalizatora w benzynie - charakterystyka

Przyjmuje się, iż katalizator powinien bez problemu pokonać 200 000 kilometrów. Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na przedłużenie żywotności naszego katalizatora jest sposób jego eksploatacji. W tym celu warto unikać wyłącznie jazdy miejskiej, a także narażenia naszego katalizatora na nagłe zmiany temperatury. Ponadto należy pamiętać, iż podzespół ten, a szczególnie jego wkład jest narażony na uszkodzenia mechaniczne. Pamiętajmy również, iż już podczas pojawienia się pierwszych objawów zapchanego katalizatora, takich jak pojawienie się kontrolki check engine, spadek mocy naszej jednostki napędowej, czy też pojawienia się problemów z przyspieszeniem należy udać się niezwłocznie do serwisu i poddać nasz podzespół czyszczeniu. Mając na uwadze katalizator trójfunkcyjny i budowę tego elementu, która jak opisywaliśmy, charakteryzuje się ogromną delikatnością, warto nie zwlekać z naprawą. Szybka reakcja pozwoli nam nie tylko zaoszczędzić dodatkowych kosztów, ale także umożliwi odzyskanie w naszym katalizatorze przepustowości porównywalnej do tej, którą charakteryzuje się nowy podzespół.

Katalizator zamontowany w pojeździe
Co o tym myślisz?

Komentarze

Feliks
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Katalizator trójfunkcyjny, to rodzaj katalizatora, który jest w stanie katalizować trzy różne typy reakcji chemicznych jednocześnie. Budowa katalizatora trójfunkcyjnego składa się z trzech głównych elementów: Wkład ceramiczny - to podstawa katalizatora i jest wykonany z ceramiki, która jest pokryta metalami katalizującymi. Warstwa katalizująca - składa się z metali takich jak platyna, pallad i rod. Służy do katalizowania reakcji chemicznych, które prowadzą do redukcji trujących związków w spalinach. Osłona termiczna - chroni wkład ceramiczny przed uszkodzeniem termicznym i utrzymuje optymalną temperaturę dla reakcji katalizatora. Katalizator trójfunkcyjny jest zaprojektowany, aby jednocześnie rozkładać tlenki azotu, tlenki węgla i inne trujące związki w spalinach.
Maciek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Miałem problem z katalizatorem i skończyło się tak, że muszę kupić nowy. Nie wiedziałem, że jest kilka rodzajów.
Kinga
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie mam samochodu w benzynie, więc tego katalizatora nie posiadam, natomiast jestem właścicielką diesla i wiem, że trzeba go od czasu do czasu zregenerować, aby nie było problemów z jego pracą.
Daro_@90
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie znałem budowy katalizatora trójfunkcyjnego. Ostatnio jednak zainteresował mnie temat katalizatorów i lubię tutaj zaglądać i czytać takie ciekawe treści. Dziękuje i pozdrawiam.
Seba
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że budowa tego katalizatora jest tak treściwie i przyswajalnie opisana. Na pewno takie informacje są przydatne :D
bolek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Budowa katalizatora bardzo ciekawy temat, fajnie że można gdzieś o tym poczytać, a u was akurat ciekawych artykułów na ten temat nie brakuje.

Popularne wpisy

19 września 2022

Jak zapobiec zapychaniu się DPF?

Najlepszym sposobem uniknięcia przedwczesnego zapchania się filtra DPF jest jego prawidłowa eksploatacja, czyli: musisz pamiętać o jego wypalaniu, a także o oczyszczaniu w ASO ...