Kiedy DPF do czyszczenia?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF/FAP/KAT
 Kiedy filtr DPF do czyszczenia?

Jeżeli filtr cząstek stałych stracił na wydajności, to koniecznie powinieneś zgłosić się do serwisu na diagnostykę i regenerację podzespołu. Tak więc, gdy odczuwasz znaczny spadek mocy i osiągów, auto kopci, pojawiają się kontrolki, ciężko zapanować nad jednostką napędową, to nie zwlekaj, ponieważ sytuacja może się pogorszyć i usterka okaże się poważniejsza i droższa w naprawie. Utrzymanie filtra cząstek stałych w dobrej kondycji jest trudne, ale wykonalne, ponieważ Twoim obowiązkiem jest przestrzegać zaleceń od producenta. Jeśli więc jesteś w dłuższej trasie, wypal DPF, czyść go raz na jakiś czas w serwisie, nie tankuj paliwa w niesprawdzonych stacji, stosuj dobre, niskopopiołowe oleje i dbaj o wtryski, które też kiedyś będą potrzebować regeneracji. Filtr DPF jest bardzo ważny dla środowiska, bo dzięki niemu eliminowane są toksyczne pierwiastki, pochodzące ze spalin.

Jak i kiedy wymusić wypalanie DPF? - Wypalanie DPF programem

Filtr cząstek stałych może być wypalany przez Ciebie lub programowo pod okiem fachowca. Jeśli zauważysz kontrolkę na desce rozdzielczej samochodu, to jest to odpowiedni moment na rozpoczęcie wypalania. Najlepiej wykonać je podczas jazdy, bo wtedy masz możliwość rozpędzenia się i zwiększenia obrotów, które są niezbędne do skutecznego usunięcia sadzy z wnętrza DPF. Wypalanie filtra DPF w serwisie polega na podłączeniu specjalnego urządzenia do sterownika silnika i usunięcia wszelkich palnych osadów. Minusem jednak tej metody jest to, że po każdym serwisowym wypalaniu DPF należy wymieniać filtr oleju wraz z olejem silnikowym.

Kiedy należy wymienić filtr DPF? - Czyszczenie DPF

Jeśli diagnostyka filtra cząstek stałych wykaże, że są widoczne trwałe uszkodzenia na obudowie podzespołu lub w jego wnętrzu, to DPF nie zostanie poddany regeneracji. W takiej sytuacji trzeba pomyśleć o nowym filtrze DPF. Koszt zakupu filtra cząstek stałych w porównaniu do czyszczenia DPF będzie duży, jednak jest to potrzebny element w samochodzie, więc nie można go pominąć.

Środki do czyszczenia filtra DPF – czy warto je stosować i jak robić to z głową? - Jak wyczyścić DPF domowym sposobem?

Regeneracja filtra cząstek stałych to nie tylko mycie w maszynie, ale także zastosowanie odpowiednich preparatów, których celem jest usunięcie sadzy. Warto jednak zachować ostrożność i nie aplikować wszystkich środków zwłaszcza Kreta, Domestosa tudzież płynu do kominków, ponieważ efekt będzie odwrotny od zamierzonego. Zanim zaaplikujesz konkretny preparat, zapoznaj się z instrukcją obsługi.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Michaś
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr cząstek stałych powinien być czyszczony, gdy jego zabrudzenie osiągnie odpowiedni poziom. Zabrudzenie filtra można określić za pomocą specjalnych urządzeń diagnostycznych, które są dostępne w serwisach samochodowych. W niektórych samochodach z filtrem DPF zainstalowany jest również specjalna kontrolka, która informuje kierowcę o konieczności czyszczenia filtra. Ogólnie rzecz biorąc, filtr DPF powinien być czyszczony co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. W niektórych samochodach filtr DPF może wymagać czyszczenia nawet częściej, szczególnie jeśli samochód jest dużo eksploatowany w mieście lub jeśli paliwo jest słabej jakości, natomiast należy pamiętać, że nie świadczy o tym nic dobrego. Zalecane jest regularne sprawdzanie stanu filtra DPF i konsultowanie się z mechanikiem w razie jakichkolwiek wątpliwości co do konieczności jego oczyszczenia.

Popularne wpisy