Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych DPF jest wytrzymały, natomiast jeśli nie będziesz o niego dbać, zapomnisz o obowiązku jego regeneracji i właściwej eksploatacji, to jego zużycie może nastąpić bardzo szybko. Sprawny filtr wypala się średnio po przejechaniu od 400 do 700 kilometrów, jeśli zaś już po 250 kilometrach sterownik silnika zacznie domagać się usunięcia sadzy, to warto się nad tym głębiej zastanowić i najlepiej zweryfikować problem w zaufanym serwisie.
Jednakże… sprawność filtra cząstek stałych nie tylko zależy od jego drożności albo jego braku, ale również od mechanicznych uszkodzeń. Jeśli miałeś ostatnio jakąś stłuczkę, to może się okazać, że podzespół znajdujący się w układzie wydechowym Twojego auta pękł, pokruszył się albo wgniótł. Poza tym nawet źle wykonana regeneracja filtra cząstek ma duży wpływ na późniejszy stan filtra. Niektórzy polecają wypalanie DPF w piecu, co jest bardzo ryzykowne, ponieważ ustawienie zbyt wysokiej temperatury może przetopić wkład filtrujący. Zatem najlepiej dobór odpowiedniej metody regeneracji pozostawić doświadczonym pracownikom.
Czyszczenie DPF – jakie najlepsze?
Mycie hydrodynamiczne filtra cząstek stałych pomoże w udrożnieniu zatkanego osadami wkładu filtrującego i przywróci utracone właściwości. Metoda najlepsza i i w pełni bezpieczna dla powłoki katalitycznej. Dla ciekawych – istnieje także sposób samodzielnego oczyszczania filtra cząstek stałych, która polega na zaaplikowaniu przeznaczonego do tego celu preparatu, który pozwoli usunąć sadzę. Pamiętaj jednak o zapoznaniu się z instrukcją obsługi przed jego zastosowaniem i bądź świadomy, że nie będziesz to tak skuteczne, jak regeneracja w serwisie, natomiast na krótki czas pomoże usprawnić Twój podzespół.
Wypalanie DPF, dlaczego powinieneś o nim pamiętać?
Wypalanie sadzy z filtra cząstek stałych jest jedną z obowiązkowych metod na udrożnienie zapchanego podzespołu zanieczyszczeniami. Możesz je wykonać w trasie, na postoju oraz w serwisie. Najlepiej, abyś wykonywał regenerację pasywną, czyli wypalanie w trakcie podróży, ponieważ nie będziesz tak obciążać silnika, a sadza płynnie się wypali.
Zapchany filtr DPF - czy można jeździć oraz jakie mogą być tego konsekwencje?
Jeśli podejmujesz się takiego ryzyka, to tylko na własną odpowiedzialność. Powinieneś jednak zdawać sobie sprawę z konsekwencji, które mogą przełożyć się na stanowieniu zagrożenia dla innych użytkowników pojazdów oraz uszkodzeniem na przykład silnika. Jeżeli wiesz, że posiadasz zapchany DPF – wypal jego zawartość albo od razu zwróć się do serwisu o pomoc w doborze metody regeneracji. Po wszystkim zobaczysz, że było warto!
Montaż DPF po wycięciu i adaptacja
W przypadku, gdy zdecydowałeś się w przeszłości na usunięcie filtra z układu wydechowego i poniosłeś tego konsekwencje, którą między innymi jest nakaz ponownego montażu podzespołu, to musisz wiedzieć, że będzie Cię to dużo kosztowało. Sam filtr jest drogi, a trzeba pamiętać o doliczeniu także kosztów montażu. Nie wystarczy tylko umieszczenie filtra z powrotem do układu wydechowego, ponieważ trzeba pamiętać o zaadaptowaniu nowej części. Inaczej sterownik silnika zgłupieje i będzie odczytywać błędne dane. Nie możesz ryzykować i zgłaszać się z tym do niedoświadczonych osób, bo później możesz mieć o wiele większe problemy z częściami wyposażenia Twojego auta.
Komentarze