Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Pęknięty DPF to wbrew pozorom dość często występujący problem. Zazwyczaj uszkodzenie mechaniczne w postaci pęknięcia dotyka wkładu filtra cząstek stałych DPF/FAP, metalowa obudowa pozostaje natomiast nienaruszona. W niniejszym artykule poruszymy kwestie związane z tym, dlaczego filtr cząstek stałych DPF/FAP może popękać, a także, w jaki sposób tego typu usterka przekłada się na funkcjonowanie samochodu. Mało tego, wskażemy, czym może w dłuższej perspektywie poskutkować jazda na zapchanym DPF i co zrobić, aby filtr cząstek stałych odzyskał swoją świetność i niezawodność działania.
1. Przyczyny pęknięcia wkładu filtra cząstek stałych DPF/FAP
Nieprawidłowe ciśnienie, a także problemy, z jakimi zmierzy się utrudnione wypalanie DPF, to między innymi efekt wystąpienia zaburzeń struktury wnętrza filtra cząstek DPF/FAP, czyli na przykład popękania jego wkładu. Wówczas także nieprawidłowości bez wątpienia wkradną się do istotnej dla pojazdu relacji, jaką jest powiązanie pomiędzy zaworem recyrkulacji spalin EGR a DPF. Niekiedy dopiero wystąpienie symptomów określanych często jako pierwsze objawy zapchanego DPF skłaniają nas do wizyty w serwisie często poprzedzonej poszukiwaniami informacji w zakresie tego, jak wyczyścić DPF Zafira B oraz wszelkie inne filtry cząstek stałych z pojazdów pozostałych marek oraz jak usunąć popiół z DPF. Co sprawia, że wkład filtra traci swoją jednolitą strukturę i pęka? Dużą odpowiedzialność za to poniosą z pewnością wszelkie uszkodzenia DPF o charakterze mechanicznym, uderzenia o wystające przedmioty (często o studzienki kanalizacyjne), a także spotkania bliskiego stopnia z wysokimi krawężnikami, niewidocznymi z kabiny słupkami oraz wieloma innymi przeszkodami, jakie możemy napotkać podczas codziennego użytkowania samochodu. Innym, równie niebezpiecznym czynnikiem, który bardzo często wpływa na wystąpienie pęknięć i wykruszeń w filtrze cząstek stałych DPF, są kałuże. Zazwyczaj nie pomoże ani czyszczenie DPF sodą kaustyczną, ani regeneracja DPF, gdy rozgrzany do kilkuset stopni filtr cząstek stałych zetknie się z zimną wodą w kałuży. Wówczas, wskutek nagłego obniżenia temperatury metal gwałtownie kurczy się, ściskając wkład o delikatnej strukturze. W tej sytuacji problem, z jakim być może już się spotkałeś, czyli szybko zapychający się DPF, ustępuje miejsca innemu poważnemu zmartwieniu dotyczącemu uszkodzonego wkładu filtra cząstek stałych.
Możliwości regeneracji i naprawy filtra DPF/FAP z uszkodzonym wkładem
Wiele uszkodzeń o naturze mechanicznej wyklucza możliwość regeneracji filtra cząstek stałych DPF/FAP lub katalizatora samochodowego. Argument uzasadniający ten stan rzeczy można szybko uzasadnić, ponieważ tego typu zaburzenie struktury kanalików filtrujących sprawia, że nie tylko spaliny, ale i woda nie będzie mogła przez nie przepływać. W autoryzowanej pracowni, w której fachowcy zajmują się regeneracją filtrów cząstek stałych, z powodzeniem radzimy sobie natomiast z przesunięciami wkładów DPF/FAP. Zastosowanie odpowiednich narzędzi, wieloletnie doświadczenie i nowoczesna aparatura stanowiąca wyposażenie pracowni umożliwiają nam precyzyjne umieszczenie wkładu filtra dokładnie tam, gdzie powinien być zlokalizowany. Przesunięcia wkładu DPF diagnozujemy głównie w filtrach, które pierwotnie trafiają do nas do czyszczenia, dlatego też po zakończonej sukcesem naprawie wkładu przystępujemy do realizacji procedury, jaką jest opisywane przez nas wielokrotnie wodne czyszczenie DPF. Kraków to lokalizacja tak samo dostępna w naszym serwisie, jak regeneracja DPF Warszawa, regeneracja DPF Stalowa Wola czy też regeneracja DPF Bielsko-Biała. Niezależnie skąd doręczysz do nas swój zabrudzony, niedziałający DPF – z jego regeneracją uporamy się w ciągu zaledwie jednego dnia. W naszych artykułach znajdziesz praktyczne wskazówki odnośnie do tego, po czym poznać, że DPF jest zapchany. Jeżeli odnotujesz występowanie niepokojących objawów, których przyczyną prawdopodobnie jest zapchany filtr cząstek stałych, a wypalanie DPF już niewiele daje, zainteresuj się usługą, jaką jest czyszczenie DPF. Forum każdej bez wyjątku marki samochodowej zawiera wątki o filtrach cząstek stałych, ponieważ występują one w znacznym odsetku Diesli z uwagi na obowiązujące aktualnie i dość rygorystyczne normy czystości emitowanych spalin. Trudności w dopaleniu sadzy z DPF mogą mieć różnorakie przyczyny, wśród których warto wymienić wysoki poziom zapełnienia filtra, a także relację taką jak świece żarowe a wypalanie DPF. Jeśli świece nie są w stanie wpłynąć na generowanie temperatury w odpowiedniej wysokości, filtr cząstek stałych nie może się dopalić, zatem cząsteczki sadzy pozostają zakumulowane w jego wnętrzu. Wówczas jedyną opcją na przywrócenie pełnej funkcjonalności filtra cząsteczek stałych jest świadczona przez nas regeneracja filtra DPF. Opinie na temat skuteczności wodnego czyszczenia DPF możesz przeczytać na naszej stronie internetowej, jednocześnie pragniemy Cię przestrzec przed praktykowaniem nierozsądnego, amatorskiego mycia filtra DPF w zasadzie czym popadnie. Domowa chemia, myjki ciśnieniowe czy soda kaustyczna to nie najlepsze środki i nie zalecamy, aby z ich pomocą przeprowadzać czyszczenie DPF. YouTube co prawda zawiera mnóstwo filmików przedstawiających ich zastosowanie do mycia filtra cząstek stałych, w nagraniach zazwyczaj nie są jednakże zawarte ujęcia doszczętnie uszkodzonego lub zaklejonego DPF/FAP.
Komentarze