Kiedy katalizator jest do wymiany? - Przekonaj się o tym!
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów | |
---|---|
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów | CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze |
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory | GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów |
Stan -
|

- nowe
- regenerowane na wymianę
- używane z gwarancją
Dlaczego MY
30 letnie doświadczenie w regeneracji podzespołów samochodowych!
- Najnowocześniejsza pracownia regeneracji / czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF, FAP, SCR i katalizatorów w Polsce,
- autoryzacja Bosch Diesel Service - gwarancja najwyższej jakości usług,
- najnowocześniejsza maszyna do czyszczenia filtrów szwajcarskiej firmy FFSolution,
- wydruk protokołu z parametrami przepustowości.
Regenerujemy filtry montowane zarówno w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, jak i pojazdach rolniczych.
- Filtry spełniają warunki homologacji i normy emisji spalin,
- szybki czas realizacji zamówienia i najlepsze ceny w Polsce,
- przyjmujemy zlecenia wysyłkowe i prowadzimy sprzedaż w Polsce i zagranicą,
- podzespoły odbieramy / wysyłamy codziennie naszym kurierem.
Zazwyczaj katalizatory wymienia się po 80-100 tysiącach kilometrów, choć producenci zakładają, że przy odpowiedniej eksploatacji wytrzymają nawet 200 tysięcy kilometrów. Niestety podzespół ten jest umieszczony w takim miejscu w samochodzie, że jest narażony na uszkodzenia mechaniczne. Wystarczy, że najedziesz w krawężnik lub w kałużę i już może pojawić się problem. Pamiętaj, że niestosowanie się do zaleceń producenta, może przyspieszyć zużycie reaktora katalitycznego. Wyjeżdżaj co jakiś czas w dłuższą trasę, tankuj dobrej jakości paliwo i szybko reaguj na niepokojące objawy, a także umawiaj się do serwisu na czyszczenie katalizatora.
Jak sprawdzić, czy katalizator jest wycięty?

Najlepszym sposobem na zweryfikowanie braku reaktora katalitycznego w samochodzie jest nasłuchiwać dźwięk, jaki wydaje auto. Jeśli słyszysz, że pojazd zaczął głośniej pracować, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że albo w układzie wydechowym doszło do jakiejś usterki, albo ma to związek z nieobecnością katalizatora. Musisz wiedzieć, że bez reaktora katalitycznego nie powinieneś jeździć, ponieważ auto nie spełnia norm emisji spalin. Jeśli więc sam usunąłeś katalizator albo wyciął Ci go złodziej, to jak najszybciej zgłoś się do serwisu i zakup nowych bądź regenerowany podzespół. Specjaliści zajmą się jego montażem i zaadaptowaniem w sterowniku silnika. Raczej nie zalecamy podejmować się samodzielnej wymiany katalizatora, ponieważ jest do tego potrzebna specjalistyczna wiedza, doświadczenie i przede wszystkim narzędzia.
Ile wytrzymuje katalizator w samochodzie?
Teoretycznie nawet 200 tysięcy kilometrów może wytrzymać katalizator w pojeździe. W rzeczywistości wypada to już gorzej. Już pierwsze problemy pojawiają się o wiele szybciej i należy się ich pozbyć, aby nie doprowadzić do uszkodzenia innych podzespołów. Zapchany katalizator - objawy są charakterystyczne, dlatego, jeśli odczuwasz spadek mocy samochodu lub masz kłopoty z przyspieszaniem, to bardzo możliwe, że winowajcą jest niesprawny reaktor katalityczny. Dodatkowo możesz zauważyć wzrost zużycia paliwa.
Od czego psuje się katalizator?
Najłatwiejszym sposobem uszkodzenia reaktora katalitycznego jest gwałtowna zmiana temperatury układu wydechowego. Rozgrzany katalizator po kontakcie z zimną kałużą może się obkurczyć lub pokruszyć. Innym problemem może być jazda samochodem na nierozgrzanej jednostce napędowej na bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Może wystąpić również problem w pojazdach z instalacją LPG. Zbyt uboga mieszanka gazowo-powietrzna doprowadzi do zniszczenia katalizatora po przejechaniu zaledwie kilkuset kilometrach.
Komentarze