Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne




Filtr cząstek stałych powinieneś czyścić w momencie, gdy pojazd wysyła Ci charakterystyczne sygnały; dlatego, jeśli zauważysz kontrolkę DPF na kokpicie, nie zlekceważ jej i postaraj się znaleźć odpowiednie miejsce do wypalenia. Skuteczność tej metody powinna być zadowalające, jednakże warto pamiętać, że nie tylko sadza gromadzi się wewnątrz DPF, ale również popiół. W celu pozbycia się popiołu należy użyć wody. W serwisie metoda ta nazywana jest fachowo czyszczeniem hydrodynamicznym, które jest naprawdę polecane z racji swoich możliwości. Wykonanie tej usługi w ASO nie jest bardzo kosztowne, a dodatkowo przeprowadza się ją rzadko. Dla podtrzymania efektów należy stosować się do zaleceń od producenta i aplikować specjalnie dedykowane środki., ułatwiające wypalanie DPF w trasie.
Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - Czyszczenie DPF
Jeśli jesteś użytkownikiem samochodu wyposażonego w filtr cząstek stałych, to powinieneś pamiętać o jego wypalaniu, czyszczeniu w serwisie, częstszej wymianie oleju silnikowego, dbaniu o sprawność wtryskiwaczy oraz turbosprężarki, a także szybkich reakcji w razie występowania jakichś niepokojących objawów. Pozwoli Ci to zaoszczędzić masę pieniędzy, bo nie dopuścisz do pojawienia się poważniejszych usterek. Wymiana filtra DPF będzie Cię czekać po przejechaniu od około 200 do 250 tysięcy kilometrów.
Filtr DPF – jak czyścić i na jak długo to pomaga? - Mycie DPF - cena
Sadza produkowana jest przez silnik wysokoprężny i gromadzi się ona we wnętrzu filtra cząstek stałych. O ile da się ją wypalić, to z popiołem tak łatwo nie będzie, ponieważ powstaje on wskutek dopalenia sadzy. Aby udrożnić zatkane kanaliki filtrujące z sadzy, potrzebna jest bardzo wysoka temperatura w układzie wydechowym (nawet 650 stopni C). Da się ją osiągnąć poprzez przyspieszoną jazdę autostradą. Jedynym zaś rozwiązaniem usunięcia popiołu jest mycie hydrodynamiczne filtra DPF, które kosztuje kilkaset złotych i jest wykonywane w serwisie. Spośród wszystkich oferowanych metod czyszczenia DPF, właśnie mycie hydrodynamiczne jest najlepsze i najbezpieczniejsze dla podzespołu. Filtr cząstek stałych odzyskuje swoje parametry, co zostanie potwierdzone protokołem przeprowadzonego wcześniej testu przepustowości.

Kiedy należy wymienić filtr DPF? - Regeneracja DPF - na jak długo?
Żywotność filtra cząstek stałych jest szacowana na maksymalnie 250 tysięcy kilometrów, jednak są to tylko optymistyczne zapewnienia, ponieważ z reguły już pierwsze problemy pojawiają się po przejechaniu ponad 100 tysięcy kilometrów. Filtr DPF musiałby być idealnie eksploatowany, aby mógł tak długo pracować. Większość jednak użytkowników Diesli zapomina o zaleceniach od producenta, nie wypala DPF, ponieważ nie stwarzają mu odpowiednich warunków, poruszają się wyłącznie po mieście i co najgorsze, zapominają o specjalistycznym oczyszczaniu podzespołu w serwisie. Utrata parametrów przez filtr cząstek stałych nie wyklucza go z regeneracji, ponieważ za jej sprawą są one odzyskiwane prawie w 100%. Problem pojawi się w momencie rozpoznania uszkodzeń mechanicznych na obudowie lub we wkładzie podzespołu, ponieważ tego typu uszkodzenia dyskwalifikują go z fachowego oczyszczania. Regeneracja filtra cząstek stałych przynosi niezawodne efekty, które potrafią się utrzymywać naprawdę długo, jednakże zależy to głównie od Twojego stylu użytkowania samochodu.
Komentarze