Kiedy należy czyścić DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF
Kiedy należy czyścić filtr DPF?

Filtr cząstek stałych powinieneś czyścić w momencie, gdy pojazd wysyła Ci charakterystyczne sygnały; dlatego, jeśli zauważysz kontrolkę DPF na kokpicie, nie zlekceważ jej i postaraj się znaleźć odpowiednie miejsce do wypalenia. Skuteczność tej metody powinna być zadowalające, jednakże warto pamiętać, że nie tylko sadza gromadzi się wewnątrz DPF, ale również popiół. W celu pozbycia się popiołu należy użyć wody. W serwisie metoda ta nazywana jest fachowo czyszczeniem hydrodynamicznym, które jest naprawdę polecane z racji swoich możliwości. Wykonanie tej usługi w ASO nie jest bardzo kosztowne, a dodatkowo przeprowadza się ją rzadko. Dla podtrzymania efektów należy stosować się do zaleceń od producenta i aplikować specjalnie dedykowane środki., ułatwiające wypalanie DPF w trasie.

Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - Czyszczenie DPF

Jeśli jesteś użytkownikiem samochodu wyposażonego w filtr cząstek stałych, to powinieneś pamiętać o jego wypalaniu, czyszczeniu w serwisie, częstszej wymianie oleju silnikowego, dbaniu o sprawność wtryskiwaczy oraz turbosprężarki, a także szybkich reakcji w razie występowania jakichś niepokojących objawów. Pozwoli Ci to zaoszczędzić masę pieniędzy, bo nie dopuścisz do pojawienia się poważniejszych usterek. Wymiana filtra DPF będzie Cię czekać po przejechaniu od około 200 do 250 tysięcy kilometrów.

Filtr DPF – jak czyścić i na jak długo to pomaga? - Mycie DPF - cena

Sadza produkowana jest przez silnik wysokoprężny i gromadzi się ona we wnętrzu filtra cząstek stałych. O ile da się ją wypalić, to z popiołem tak łatwo nie będzie, ponieważ powstaje on wskutek dopalenia sadzy. Aby udrożnić zatkane kanaliki filtrujące z sadzy, potrzebna jest bardzo wysoka temperatura w układzie wydechowym (nawet 650 stopni C). Da się ją osiągnąć poprzez przyspieszoną jazdę autostradą. Jedynym zaś rozwiązaniem usunięcia popiołu jest mycie hydrodynamiczne filtra DPF, które kosztuje kilkaset złotych i jest wykonywane w serwisie. Spośród wszystkich oferowanych metod czyszczenia DPF, właśnie mycie hydrodynamiczne jest najlepsze i najbezpieczniejsze dla podzespołu. Filtr cząstek stałych odzyskuje swoje parametry, co zostanie potwierdzone protokołem przeprowadzonego wcześniej testu przepustowości.

Mycie DPF - cena

Kiedy należy wymienić filtr DPF? - Regeneracja DPF - na jak długo?

Żywotność filtra cząstek stałych jest szacowana na maksymalnie 250 tysięcy kilometrów, jednak są to tylko optymistyczne zapewnienia, ponieważ z reguły już pierwsze problemy pojawiają się po przejechaniu ponad 100 tysięcy kilometrów. Filtr DPF musiałby być idealnie eksploatowany, aby mógł tak długo pracować. Większość jednak użytkowników Diesli zapomina o zaleceniach od producenta, nie wypala DPF, ponieważ nie stwarzają mu odpowiednich warunków, poruszają się wyłącznie po mieście i co najgorsze, zapominają o specjalistycznym oczyszczaniu podzespołu w serwisie. Utrata parametrów przez filtr cząstek stałych nie wyklucza go z regeneracji, ponieważ za jej sprawą są one odzyskiwane prawie w 100%. Problem pojawi się w momencie rozpoznania uszkodzeń mechanicznych na obudowie lub we wkładzie podzespołu, ponieważ tego typu uszkodzenia dyskwalifikują go z fachowego oczyszczania. Regeneracja filtra cząstek stałych przynosi niezawodne efekty, które potrafią się utrzymywać naprawdę długo, jednakże zależy to głównie od Twojego stylu użytkowania samochodu.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Julek
star star star star star
Wystawiono 5 miesiecy temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dzien dobry. Nigdy nie sadzilem jak wazny jest dpf w smochodzie dopoki sam nie doswiadczyłem tego kłopotu. Mechanik powiedzial, ze najlepiej to wyczyscic i dbac o swoj dpf niz kupowac nowy. Jak to u was wyglada? Dacie rade z pacjentem bwm e30
Milosz
star star star star star
Wystawiono 5 miesiecy temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Witam. Mam samochod z przebiegiem 250 tys i chyba zapchal mi sie katalizator. Mozna go wyczyscic czy jedyna opcja to zakup nowego choc nie ukrywam, ze kwoty oryginalow sa wysokie. Znacznie bardziej satysfakcjonowałaby mnie Panstwa usluga czyszczenia. Prosze o informacje jak to wyglada dziekuje Milosz
Michał
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF (filtr cząstek stałych) jest stosowany w samochodach z silnikami Diesla. Ma on na celu oczyszczanie spalin emitowanych przez silnik samochodu, aby zmniejszyć poziom szkodliwych cząstek stałych, takich jak sadza i pyły, które są emitowane podczas spalania oleju napędowego. DPF musi być regularnie czyszczony, ponieważ jego skuteczność maleje w miarę nagromadzenia się cząstek stałych. Proces ten może być wykonywany ręcznie lub automatycznie, w zależności od konkretnego modelu samochodu. Częstotliwość czyszczenia DPF zależy od kilku czynników, takich jak styl jazdy, rodzaj użytkowanego paliwa, warunki drogowe i inne. Zaleca się, aby DPF był czyścić co około 50 000 kilometrów lub raz w roku, chyba że producent samochodu zaleca inaczej. Jeśli nie jesteś pewien, kiedy należy czyścić DPF w twoim samochodzie, najlepiej skonsultować się z mechanikiem lub z instrukcją obsługi samochodu. Pamiętaj, że regularne czyszczenie DPF jest ważne dla prawidłowego działania samochodu i dla ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.

Popularne wpisy

16 lutego 2021

DPF - cena

Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż DPF i cena za nowy podzespół stanowi częsty powód, dla którego kierowcy niesłusznie rezygnują z użytkowania auta z silnikiem wysokoprężnym Diesla. Jeżeli chodzi o filtr cząstek stałych i cena ...