Subpage photo

Kiedy należy czyścić DPF?

Oceń: / Aktualna ocena: 4.88
Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
Cena - 390zł netto
Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
CZAS REALIZACJI
1-2 dni robocze
Cena - 550zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
Stan - dostępne
Zadzwoń +48 725 803 803 nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji filtrów DPF
W naszej ofercie znajdziesz filtry DPF, FAP oraz katalizatory
  • nowe
  • regenerowane na wymianę
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
Kiedy należy czyścić filtr DPF?

Filtr cząstek stałych powinieneś czyścić w momencie, gdy pojazd wysyła Ci charakterystyczne sygnały; dlatego, jeśli zauważysz kontrolkę DPF na kokpicie, nie zlekceważ jej i postaraj się znaleźć odpowiednie miejsce do wypalenia. Skuteczność tej metody powinna być zadowalające, jednakże warto pamiętać, że nie tylko sadza gromadzi się wewnątrz DPF, ale również popiół. W celu pozbycia się popiołu należy użyć wody. W serwisie metoda ta nazywana jest fachowo czyszczeniem hydrodynamicznym, które jest naprawdę polecane z racji swoich możliwości. Wykonanie tej usługi w ASO nie jest bardzo kosztowne, a dodatkowo przeprowadza się ją rzadko. Dla podtrzymania efektów należy stosować się do zaleceń od producenta i aplikować specjalnie dedykowane środki., ułatwiające wypalanie DPF w trasie.

Filtr cząstek stałych (DPF) - jak eksploatować i co ile wymieniać? - Czyszczenie DPF

Jeśli jesteś użytkownikiem samochodu wyposażonego w filtr cząstek stałych, to powinieneś pamiętać o jego wypalaniu, czyszczeniu w serwisie, częstszej wymianie oleju silnikowego, dbaniu o sprawność wtryskiwaczy oraz turbosprężarki, a także szybkich reakcji w razie występowania jakichś niepokojących objawów. Pozwoli Ci to zaoszczędzić masę pieniędzy, bo nie dopuścisz do pojawienia się poważniejszych usterek. Wymiana filtra DPF będzie Cię czekać po przejechaniu od około 200 do 250 tysięcy kilometrów.

Filtr DPF – jak czyścić i na jak długo to pomaga? - Mycie DPF - cena

Sadza produkowana jest przez silnik wysokoprężny i gromadzi się ona we wnętrzu filtra cząstek stałych. O ile da się ją wypalić, to z popiołem tak łatwo nie będzie, ponieważ powstaje on wskutek dopalenia sadzy. Aby udrożnić zatkane kanaliki filtrujące z sadzy, potrzebna jest bardzo wysoka temperatura w układzie wydechowym (nawet 650 stopni C). Da się ją osiągnąć poprzez przyspieszoną jazdę autostradą. Jedynym zaś rozwiązaniem usunięcia popiołu jest mycie hydrodynamiczne filtra DPF, które kosztuje kilkaset złotych i jest wykonywane w serwisie. Spośród wszystkich oferowanych metod czyszczenia DPF, właśnie mycie hydrodynamiczne jest najlepsze i najbezpieczniejsze dla podzespołu. Filtr cząstek stałych odzyskuje swoje parametry, co zostanie potwierdzone protokołem przeprowadzonego wcześniej testu przepustowości.

Mycie DPF - cena

Kiedy należy wymienić filtr DPF? - Regeneracja DPF - na jak długo?

Żywotność filtra cząstek stałych jest szacowana na maksymalnie 250 tysięcy kilometrów, jednak są to tylko optymistyczne zapewnienia, ponieważ z reguły już pierwsze problemy pojawiają się po przejechaniu ponad 100 tysięcy kilometrów. Filtr DPF musiałby być idealnie eksploatowany, aby mógł tak długo pracować. Większość jednak użytkowników Diesli zapomina o zaleceniach od producenta, nie wypala DPF, ponieważ nie stwarzają mu odpowiednich warunków, poruszają się wyłącznie po mieście i co najgorsze, zapominają o specjalistycznym oczyszczaniu podzespołu w serwisie. Utrata parametrów przez filtr cząstek stałych nie wyklucza go z regeneracji, ponieważ za jej sprawą są one odzyskiwane prawie w 100%. Problem pojawi się w momencie rozpoznania uszkodzeń mechanicznych na obudowie lub we wkładzie podzespołu, ponieważ tego typu uszkodzenia dyskwalifikują go z fachowego oczyszczania. Regeneracja filtra cząstek stałych przynosi niezawodne efekty, które potrafią się utrzymywać naprawdę długo, jednakże zależy to głównie od Twojego stylu użytkowania samochodu.

Komentarze

Michał 2022-12-29 13:55:30

DPF (filtr cząstek stałych) jest stosowany w samochodach z silnikami Diesla. Ma on na celu oczyszczanie spalin emitowanych przez silnik samochodu, aby zmniejszyć poziom szkodliwych cząstek stałych, takich jak sadza i pyły, które są emitowane podczas spalania oleju napędowego.
DPF musi być regularnie czyszczony, ponieważ jego skuteczność maleje w miarę nagromadzenia się cząstek stałych. Proces ten może być wykonywany ręcznie lub automatycznie, w zależności od konkretnego modelu samochodu.
Częstotliwość czyszczenia DPF zależy od kilku czynników, takich jak styl jazdy, rodzaj użytkowanego paliwa, warunki drogowe i inne. Zaleca się, aby DPF był czyścić co około 50 000 kilometrów lub raz w roku, chyba że producent samochodu zaleca inaczej.
Jeśli nie jesteś pewien, kiedy należy czyścić DPF w twoim samochodzie, najlepiej skonsultować się z mechanikiem lub z instrukcją obsługi samochodu. Pamiętaj, że regularne czyszczenie DPF jest ważne dla prawidłowego działania samochodu i dla ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Ostatnio dodane.

Najlepszy mechanik od DPF? Blisko Ciebie!

Zbliż się do najlepszych mechaników od DPF w Polsce bez ruszania się z domu...

Czytaj więcej

Dlaczego AdBlue jest stosowane w silnikach Diesla? - wszystko co musisz wiedzieć!

AdBlue to marka handlowa roztworu mocznika w wodzie, który jest stosowany w pojazdach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu (NOx) do atmosfery. ...

Czytaj więcej

Czy w przypadku zapchanego DPF można zauważyć różnice w pracy silnika? - To Cię może zdziwić!

Tak, przy zapchanym DPF (filtrze cząstek stałych) można zaobserwować zmiany w pracy silnika. Kilka znaków, które mogą świadczyć o potencjalnych problemach z DPF. ...

Czytaj więcej

Jakie są możliwe problemy związane z AdBlue i jak im zaradzić? - To może Cię zaskoczyć!

Potencjalne kłopoty związane z AdBlue obejmują:1. Zamarznięcie AdBlue. Jest to wodny roztwór mocznika, który krystalizuje się przy temperaturze -11°C. Zamarznięte AdBlue może zablokować układ wtryskowy lub doprowadzić do awarii pompy...

Czytaj więcej

Dlaczego podczas wypalania DPF dymi na niebiesko? Dowiedz się, co na ten temat mówią eksperci!

Podczas procesu regeneracji filtra cząstek stałych (DPF), zwłaszcza w starszych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, czasami można zaobserwować dymienie na niebiesko. Więc dlaczego tak się dzieje? Sprawdź to razem z nami!...

Czytaj więcej

Sprawny DPF – Nowe „ABC" kierowcy

Aby zadbać o sprawność DPF i utrzymać go w optymalnym stanie, kierowcy powinni przestrzegać kilku kluczowych zasad, a przede wszystkim:...

Czytaj więcej

Usunięcie DPF lepsze niż czyszczenie? Portfel lżejszy o 6500 zł!

Usuwanie filtra cząstek stałych DPF to rozwiązanie dużo droższe niż czyszczenie (ok. 1500 zł), ale jednocześnie najskuteczniejsze...

Czytaj więcej

Jakie są typowe objawy niewłaściwie działającego filtra cząstek stałych? 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć!

Niewłaściwie działający filtr cząstek stałych (DPF) może objawiać się różnymi symptomami, które sygnalizują potencjalne problemy z jego funkcjonalnością lub regeneracją. Sprawdź razem z nami jakie!...

Czytaj więcej
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO
Call icon
Zadzwoń i sprawdź +48 725 803 803
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 725 803 803
lub

Zostaw nam swój numer

Tel loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.