Kiedy należy wyczyścić DPF?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Filtr cząstek DPF należy wyczyścić od razu, gdy zacznie on wykazywać pierwsze objawy zapchania, czyli w sytuacji, gdy samochód kopci na czarno, traci moc, filtr DPF często się wypala, a na desce rozdzielczej pojawia się kontrolka filtra cząstek stałych lub po prostu check engine. Czyszczenie jest wówczas wskazane, ponieważ objawy te mogą wskazywać na wysoki poziom sadzy bądź popiołu w filtrze DPF/FAP, co oczywiście należy sprawdzić, poddając filtr diagnostyce w serwisie. Jeżeli weryfikacja wykaże, że poziom zanieczyszczenia cząstkami węgla w postaci sadzy lub popiołem przekroczył dopuszczalną wartość, jak najbardziej warto poddać DPF czyszczeniu.

Spośród dostępnych rozmaitych opcji oczyszczania filtrów cząstek stałych najbardziej polecamy metodę hydrodynamiczną, gdyż jest ona w pełni bezpieczna dla delikatnej struktury wewnętrznej DPF/FAP, a przy tym pozwala przywrócić przepustowość filtra nawet do 98%. Realizacja całej procedury, czyli sprawdzenie filtra, wydruk parametrów, czyszczenie w maszynie, suszenie i ponowna weryfikacja przepustowości zajmuje 1, maksymalnie 2 dni robocze i filtr jest gotowy do odbioru wraz z gwarancją na 2 lata bez limitu kilometrów.

Teoretycznie, mając zapchany DPF, można jeździć samochodem, jednakże nie jest to rozsądne, gdyż użytkowany nadal zanieczyszczony filtr będzie sprawiał coraz więcej problemów, wpływając na pogorszenie kondycji silnika, wtryskiwaczy czy turbosprężarki. Równie istotny jest jego wpływ na jakość i bezpieczeństwo użytkowania samochodu, co rzecz jasna znacznie się pogarsza. Koszt czyszczenia DPF nie jest wysoki - regeneracja w postaci mycia hydrodynamicznego w autoryzowanym serwisie Bosch to cena oscylująca w granicach kilkuset złotych. Możliwość ta przedstawia się cenowo znacznie bardziej przystępnie niż zakup fabrycznie nowego DPF/FAP, którego zakup często wiąże się z wydaniem co najmniej czterocyfrowej kwoty.

Kiedy należy wyczyścić DPF?

Typowe objawy - po czy poznać, że DPF jest zapchany?

Tak, jak już napisaliśmy w pierwszej części artykułu, zapchanie filtra cząstek stałych DPF/FAP to usterka dość łatwa do rozpoznania, gdyż jej oznaki możemy nie tylko odczuć podczas jazdy, ale także zauważyć je gołym okiem. Mamy tu na myśli dym, który przy zatkanym DPF wydobywa się z wydechu w zwiększonych ilościach, przyjmując bardzo jasne lub niemalże czarne zabarwienie. Silnik współpracujący z działającym nieprawidłowo filtrem również nie będzie sprawował się dobrze. W głównej mierze chodzi tutaj o nierówną, nieharmonijną pracę, spadki mocy, obniżenie osiągów jednostki napędowej, a nawet przechodzenie silnika w tryb pracy awaryjnej. Znaczne zapełnienie DPF będzie skutkować również częstym inicjowaniem procedury wypalania przez sterownik. Wówczas do spalania kierowana jest zwiększona ilość paliwa, a niespalony olej napędowy miesza się z olejem silnikowym, powodując tym samym jego rozrzedzenie i utratę właściwości smarnych. Jest to szczególnie niebezpieczne dla funkcjonowania jednostki napędowej, która może w pewnym momencie po prostu się zatrzeć.

Obserwacja pracy pojazdu jest bardzo ważna i pozwala na zaoszczędzenie nie tylko pieniędzy, ale i czasu, który musielibyśmy przeznaczyć na naprawy auta. W tym kontekście zalecamy również szybką reakcję na objawy, które mogą pochodzić ze strony filtra cząstek stałych. Jeśli podejrzewasz, że jest on w złej kondycji, umów się już dziś na regenerację DPF/FAP w specjalistycznej pracowni.

Typowe objawy - po czy poznać, że filtr cząstek stałych jest zapchany?

Jak samemu wyczyścić DPF?

Można samodzielnie podjąć próbę wyczyszczenia filtra DPF za pomocą domowych metod czy ogólnodostępnych preparatów, jednakże w niektórych przypadkach może to przynieść więcej szkody niż pożytku. Stanowczo nie zalecamy wypalać filtra cząstek stałych w piecu, traktować go chemią domowego użytku czy myjką ciśnieniową, gdyż uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku zastosowania tych metod są nieodwracalne i wówczas filtr nadaje się jedynie do wymiany.

Czyszczenie DPF/FAP we własnym zakresie może przynieść dobre rezultaty jedynie w przypadku niewielkiego poziomu zanieczyszczenia filtra i oczywiście pod warunkiem, że zostało przeprowadzone zgodnie z zaleceniami producenta. Po zakupie preparatu przeznaczonego do czyszczenia filtrów cząstek stałych i katalizatorów zastosuj się do instrukcji jego zastosowania. W naszej opinii stosowanie preparatów do czyszczenia filtrów DPF ma wymiar profilaktyczny i może realnie pomóc w zachowaniu filtra cząstek stałych w dobrej kondycji, przedłużając tym samym jego żywotność. Preparaty nie pomogą niestety na zanieczyszczenie filtra cząstek stałych popiołem, gdyż należy usunąć go mechanicznie - najlepiej z zastosowaniem metody hydrodynamicznej dostępnej w naszym serwisie.

Jak samemu wyczyścić DPF?
Co o tym myślisz?

Komentarze

Asia
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
DPF (filtr cząstek stałych) należy wyczyścić, gdy jego wydajność znacznie spadła lub gdy został zapchany. Filtry DPF służą do oczyszczania spalin z szkodliwych substancji, takich jak tlenki azotu i inne zanieczyszczenia, a ich zadaniem jest zmniejszenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Jeśli filtr DPF jest zapchany, może to prowadzić do problemów z układem wydechowym, takich jak brak mocy, niskie ciśnienie oleju, nieprawidłowe działanie silnika lub uszkodzenie filtra lub innych elementów układu wydechowego. Aby określić, kiedy należy wyczyścić filtr DPF, należy sprawdzać jego stan regularnie i śledzić jego wydajność. W niektórych samochodach możliwe jest również monitorowanie stanu filtra DPF za pomocą specjalnej kontrolki.
Danuta
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Mój mąż bardzo regularnie czyści DPF i nigdy nie mieliśmy z nim problemu, jak niektórzy ludzie.
Specu
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Jak zacznie migać milion kontrolek, to wtedy już jest mocno zapchany. Wtedy najlepiej oddać na profesjonalne czyszczenie, bo w warsztatach mają odpowiednie sposoby na czyszczenie dpf. Sami tego nie ogarniemy.
Jan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ja swojego Dpf-a dałem do czyszczenia po pojawieniu się pierwszych objawów jego zapchania. Zrobił mi to serwis, jestem zadowolony.
Arko!@
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No jak kiedy!? Jak silnik traci na wydajności i zwiększa się spalanie, to właśnie wtedy!
Cyprian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Na pewno zauważymy kontrolkę DPF na desce rozdzielczej... to dużo ułatwia i dzięki niej możemy zacząć wypalać DPF
Fabian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Ale czy to nie jest proste? Samochód na bank zasygnalizuje nam to, kiedy trzeba wyczyścić DPF

Popularne wpisy

28 kwietnia 2021

Filtr DPF 1K0254705HX

Szybki czas realizacji zamówienia – jeśli złożysz zamówienie tuż przed 11:00, filtr DPF odbierzemy od Ciebie jeszcze tego samego dnia.  Sprzedawane przez nas filtry DPF posiadają: → homologację; → spełniają normy EURO! ...