Kiedy wypala się filtr cząstek stałych?

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji DPF
Kiedy należy wypalić DPF

Filtr cząstek stałych wypala się w momencie, gdy nazbierało się w nim zbyt duża ilość zanieczyszczeń, które utrudniają wydajną pracę tego podzespołu, jak i jednostki napędowej. Zazwyczaj wyświetla się kontrolka DPF na desce rozdzielczej, która daje Ci w ten sposób sygnał o potrzebie udrożnienie zatkanych kanalików filtrujących. W celu wypalenia sadzy należy zwiększyć prędkość jazdy, podnieść obroty do nawet 3,5 tysięcy na minutę i czekać, dopóki osady w całości nie wypalą się z wnętrza filtra DPF. Opisana metodą to tak zwana samoregeneracja w trasie, a masz jeszcze możliwość dopalenia sadzy na postoju i w trybie serwisowym. W trakcie trwania procesu oczyszczającego DPF nie wolno gasić silnika.

Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych - Jak wypalić DPF podczas jazdy?

Wypalanie filtra DPF podczas jazdy przebiega naturalnie, ponieważ wzrost prędkości wraz z obrotami i utrzymanie takiego stylu jazdy pomaga rozgrzać spaliny, a jest to niezbędne do tego, aby skutecznie pozbyć się zanieczyszczeń z filtra cząstek stałych. Oprócz wypalania DPF koniecznie oddawaj podzespół do zregenerowania do serwisu, nie tankuj paliwa z niesprawdzonych stacji, nie stosuj dodatków, które mają zły skład i które mogą przyspieszyć zapchanie filtra DPF. Ponadto wymieniaj również filtry, olej silnikowy i sprawdzaj stan techniczny wyposażenia pojazdu.

Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Jak wypalić DPF na postoju?

Jeśli nie masz warunków do tego, aby oczyścić DPF w trakcie jazdy, to możesz skorzystać z innej metody zwanej wypalaniem DPF na postoju. Nie zalecalibyśmy powielać jej zbyt często, ponieważ potrafi ona mocno obciążyć jednostkę napędową. W tym przypadku także należy włączyć silnik, podnieść obroty, bo dzięki temu sterownik poda nową porcję ON, która rozgrzeje spaliny nawet do 600 stopni C. Jeżeli chodzi o wypalanie w serwisie, to wygląda ono bardzo podobnie, tylko że podłącza się tester diagnostyczny do sterownika i jest to kontrolowane przez pracownika ASO.

Jak wypalić DPF na postoju?

Wypalanie DPF: objawy, montaż kontrolki wypalania filtra sadzy - Kontrolka wypalania DPF

Objawy wypalającego się filtra cząstek stałych są bardzo charakterystyczne, ponieważ zwiększa się spalanie, zapala się kontrolka DPF (o ile jest wmontowana), silnik nie pracuje równo. Oczywiście w takiej sytuacji jesteś zobowiązany do kontynuowania jazdy, aby wypalić zawartość filtra DPF. Jeżeli w Twoim samochodzie nie ma wbudowanej kontrolki, to warto zamontować ją we własnym zakresie. Najlepiej umieścić ją na przednim lusterku, ale w taki sposób, by nie oślepiała kierowcy w nocy, a była widoczna za dnia.

Co o tym myślisz?

Komentarze

Tadeusz
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Filtr DPF w samochodach diesla wymaga wypalania w momencie, gdy nagromadzi się w nim zbyt duża ilość zanieczyszczeń, które mogą utrudniać prawidłowe działanie tego podzespołu i całego układu napędowego. W takiej sytuacji na desce rozdzielczej może pojawić się kontrolka DPF, informująca o konieczności udrożnienia zatkanych kanalików filtrujących. W celu wypalenia sadzy z filtra DPF, można skorzystać z tak zwanej samoregeneracji podczas jazdy, polegającej na podniesieniu prędkości i obrotów silnika do odpowiedniego poziomu, aby nagromadzona sadza mogła się spalić. Alternatywnie, można wypalić sadzę z filtra DPF na postoju za pomocą trybu serwisowego. Ważne, aby podczas wypalania sadzy nie gasić silnika.
Julek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Po czym rozpoznam że konieczne jest wypalenie filtra cząstek stałych? czy to kontrolka filtra tylko sugeruje ze mam go wypalić?
Bruno
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
No trzeba wypalić jak się tego sterownik domaga. Jak zapali się kontrolka to nie warto tego ignorować bo później zacznie się kopcenie, spdek mocy itd.. wiem bo sam tak miałem.
Dorian
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie wiedzialam, ze kontrolka dpf mowi o tym, zeby rozpoczac wypalanie. super artykul!
Grażynka
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
A można wypalić filtr jakoś inaczej???

Popularne wpisy

22 sierpnia 2023

Z jaką prędkością trzeba jechać, żeby wypalić DPF?

Optymalne tempo podczas regeneracji filtrów DPF jest kluczowe dla zachowania ich efektywności. Warto zapewnić pojazdowi stabilną jazdę w okolicach 100 km/h, aby umożliwić skuteczne wypalenie nagromadzonej sadzy. Niezawodna praca filtra wymaga także utrzymania odpowiednich obrotów oraz unikania gwałtownych hamowań czy częstych zatrzymań, co gwarantuje pełną regenerację podczas trasy.

Optymalne tempo podczas regeneracji filtrów DPF jest kluczowe dla zachowania ich efektywności. Warto zapewnić pojazdowi stabilną jazdę w okolicach 100 km/h, aby umożliwić skuteczne wypalenie nagromadzonej sadzy. Niezawodna praca filtra wymaga także utrzymania odpowiednich obrotów oraz unikania gwałtownych hamowań czy częstych zatrzymań, co gwarantuje pełną regenerację podczas trasy. Optymalne tempo podczas regeneracji filtrów DPF jest kluczowe dla zachowania ich efektywności. Warto zapewnić pojazdowi stabilną jazdę w okolicach 100 km/h, aby umożliwić skuteczne wypalenie nagromadzonej sadzy. Niezawodna praca filtra wymaga także utrzymania odpowiednich obrotów oraz unikania gwałtownych hamowań czy częstych zatrzymań, co gwarantuje pełną regenerację podczas trasy. ...