Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Filtr cząstek stałych wypala się w momencie, gdy nazbierało się w nim zbyt duża ilość zanieczyszczeń, które utrudniają wydajną pracę tego podzespołu, jak i jednostki napędowej. Zazwyczaj wyświetla się kontrolka DPF na desce rozdzielczej, która daje Ci w ten sposób sygnał o potrzebie udrożnienie zatkanych kanalików filtrujących. W celu wypalenia sadzy należy zwiększyć prędkość jazdy, podnieść obroty do nawet 3,5 tysięcy na minutę i czekać, dopóki osady w całości nie wypalą się z wnętrza filtra DPF. Opisana metodą to tak zwana samoregeneracja w trasie, a masz jeszcze możliwość dopalenia sadzy na postoju i w trybie serwisowym. W trakcie trwania procesu oczyszczającego DPF nie wolno gasić silnika.
Jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych - Jak wypalić DPF podczas jazdy?
Wypalanie filtra DPF podczas jazdy przebiega naturalnie, ponieważ wzrost prędkości wraz z obrotami i utrzymanie takiego stylu jazdy pomaga rozgrzać spaliny, a jest to niezbędne do tego, aby skutecznie pozbyć się zanieczyszczeń z filtra cząstek stałych. Oprócz wypalania DPF koniecznie oddawaj podzespół do zregenerowania do serwisu, nie tankuj paliwa z niesprawdzonych stacji, nie stosuj dodatków, które mają zły skład i które mogą przyspieszyć zapchanie filtra DPF. Ponadto wymieniaj również filtry, olej silnikowy i sprawdzaj stan techniczny wyposażenia pojazdu.
Wypalanie DPF – jak wypalić filtr cząstek stałych? - Jak wypalić DPF na postoju?
Jeśli nie masz warunków do tego, aby oczyścić DPF w trakcie jazdy, to możesz skorzystać z innej metody zwanej wypalaniem DPF na postoju. Nie zalecalibyśmy powielać jej zbyt często, ponieważ potrafi ona mocno obciążyć jednostkę napędową. W tym przypadku także należy włączyć silnik, podnieść obroty, bo dzięki temu sterownik poda nową porcję ON, która rozgrzeje spaliny nawet do 600 stopni C. Jeżeli chodzi o wypalanie w serwisie, to wygląda ono bardzo podobnie, tylko że podłącza się tester diagnostyczny do sterownika i jest to kontrolowane przez pracownika ASO.
Wypalanie DPF: objawy, montaż kontrolki wypalania filtra sadzy - Kontrolka wypalania DPF
Objawy wypalającego się filtra cząstek stałych są bardzo charakterystyczne, ponieważ zwiększa się spalanie, zapala się kontrolka DPF (o ile jest wmontowana), silnik nie pracuje równo. Oczywiście w takiej sytuacji jesteś zobowiązany do kontynuowania jazdy, aby wypalić zawartość filtra DPF. Jeżeli w Twoim samochodzie nie ma wbudowanej kontrolki, to warto zamontować ją we własnym zakresie. Najlepiej umieścić ją na przednim lusterku, ale w taki sposób, by nie oślepiała kierowcy w nocy, a była widoczna za dnia.
Komentarze