Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Co warto wiedzieć o kontrolce DPF?
Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż kontrolka DPF w znacznym stopniu ułatwia nam diagnostykę stanu technicznego naszego filtra cząstek stałych. Niezależnie czy to będzie kontrolka DPF Ford, czy też z każdej innej marki samochodu, to warto ją obserwować.
Należy mieć na uwadze, iż pojawienie się kontrolki nie zawsze musi oznaczać od razu kłopoty. Kontrolka ta zazwyczaj przekazuje nam sygnał na trzy sposoby:
- pojawia się chwilowo w trakcie jazdy,
- wyskakuje co krótką chwilę na desce rozdzielczej,
- świeci bezustannie.
W sytuacji, gdy kontrolka DPF VW, czy też w innym samochodzie pojawi się w trakcie długotrwałej jazdy to najpewniej będzie ona nas informowała o tym, iż nasz samochód uznał, że jest idealny moment na rozpoczęcie samoczynnej regeneracji filtra. Pamiętajmy, aby pod żadnym pozorem nie przerywać wówczas takiej jazdy i zaczekać do zakończenia procedury. Zazwyczaj trwa ona kilkanaście minut, a oprócz kontrolki zauważalny będzie również chwilowy wzrost zużycia paliwa. Po całej procedurze kontrolka zaś znika.
Z nieco inną sytuacją mamy do czynienia, gdy kontrolka pojawia się i znika w bardzo krótkim odstępie czasowym. Zazwyczaj za taki stan rzeczy odpowiada zła kondycja filtra i nadmierne zapchanie popiołem. Wówczas to taki podzespół, próbując się pozbyć problemu, inicjuje co chwilę proces wypalania, który jak wiemy, w przypadku filtra zapchanego popiołem nie przynosi efektu.
W momencie, gdy kontrolka DPF świeci zaś bezustannie, najpewniej będzie oznaczało to, iż filtr przestał sobie całkowicie radzić z samodzielną regeneracją i wymaga pilnej pomocy serwisowej. Nie warto wówczas szukać odpowiedzi na pytanie: pojawiła się kontrolka DPF – co zrobić?, ponieważ żadne samodzielne próby udrożnienia takiego filtra nie przyniosą efektu. Jedynym słusznym rozwiązaniem jest oddanie zapchanego podzespołu w ręce specjalistów, którzy zdemontują podzespół, dokonają jego oględzin i wstępnej diagnostyki, a następnie przy pomocy specjalistycznej maszyny i dedykowanego do tego celów środka, dokonają czyszczenia metodą wodną naszego pozbawionego drożności elementu układu wydechowego. Usługa ta pozwala na odzyskanie fabrycznej przepustowości w filtrze, tak więc stanowi jedyną i bezkonkurencyjną alternatywę dla zakupu nowego filtra cząstek stałych.
Podpowiadamy, jak wygląda kontrolka DPF
Bardzo często spotykamy się z Państwa pytaniami o to, jak rozpoznać kontrolkę DPF. Gwarantujemy, iż nie jest ona możliwa do pomylenia z żadną inną, a swym kształtem zazwyczaj przypomina tłumik. Warto więc reagować już na pierwsze symptomy problemu z filtrem cząstek stałych takie, jak tytułowa kontrolka DPF i nie dopuścić do sytuacji, w której to jazda na zapchanym filtrze doprowadziłaby do uszkodzenia powiązanych z naszym DPF, innych równie ważnych dla prawidłowej pracy naszego Diesla podzespołów czy też nawet całkowitego unieruchomienia silnika.
Komentarze