Koparka Doosan | Czyszczenie DPF w maszynach budowlanych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji KAT

Co łączy liczne modele urządzenia, jakim jest koparka Doosan i czyszczenie DPF w maszynach budowlanych? Warto wiedzieć, że liczne koparki pochodzące z koncernów koreańskiego producenta są fabrycznie wyposażone w filtry cząstek stałych bądź katalizatory SCR, dlatego też regeneracja tych podzespołów znajduje entuzjastów. Fakt ten ma swoje uzasadnienie w korzystnej cenie czyszczenia, szybkim czasie realizacji oraz długo utrzymujących się efektach regeneracji, a wątki te rozwiniemy w bardziej szczegółowy sposób w kolejnych częściach niniejszego opracowania.

Filtr DPF w koparkach

1. AdBlue a DPF w koparkach Doosan

Producent koparek Doosan w poszczególnych modelach zastosował różnorodne sposoby na spełnianie rygorystycznych norm emisji spalin. W gamie koparek Doosan znajdziemy zatem maszyny spełniające normę Tier III jedynie dzięki zastosowaniu EGR, model Doosan DX235LC z EGR oraz układem SCR, modele Doosan DX225LC-3/DX235LC-5 z filtrami cząstek stałych bądź bogato wyposażoną w moduły oczyszczania spalin wersję Doosan DX235NLC, w której za to, by do atmosfery przedostawało się jak najmniej szkodliwych substancji, odpowiada system recyrkulacji spalin EGR pozostający w ścisłej współpracy z układem utleniania katalitycznego DOC, filtrem cząstek stałych DPF oraz systemem SCR ADBlue.

Różnice występujące pomiędzy filtrami DPF a katalizatorami SCR AdBlue są zasadnicze, odnosząc się zarówno do budowy, jak i do funkcji owych elementów układu wydechowego. Głównym zadaniem zawierającego naprzemiennie zaślepione kanaliki filtracyjne DPF jest zatrzymywanie w nich cząstek stałych, czyli sadzy, resztek niecałkowicie spalonego oleju czy też cząsteczek wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych, natomiast katalizator SCR - co to jest? Katalizator ten dzięki dodatkowi AdBlue może z powodzeniem neutralizować tlenek azotu do substancji zupełnie nieszkodliwych, takich jak lotny azot i para wodna.

W odniesieniu do wywodzących się z Korei koparek oraz innego rodzaju maszyn budowlanych można zatem szybko wywnioskować, iż na rynku występuje wysokie zapotrzebowanie związane z naprawą i regeneracją wymienionych modułów i podzespołów oczyszczania spalin. Jeżeli wskutek zapchania katalizatora SCR w posiadanej przez Ciebie koparce Doosan doszło do kłopotliwej usterki, jaką jest awaria AdBlue albo na kokpicie nieustannie aktywuje się kontrolka wypalania DPF, warto skontaktować się z serwisem regeneracji filtrów cząstek stałych i katalizatorów. W jakim celu? O zaletach i korzyściach płynących z regeneracji DPF i KAT napiszemy nieco później.

Układ SCR AdBlue a filtr cząstek stałych DPF w koparkach Doosan

2. Koparki Doosan i procedura wypalania DPF

Popularne i cieszące się dobrymi opiniami koparki Doosan odznaczają się charakterystycznymi cechami także w zakresie realizacji wypalania cząsteczek sadzy, dlatego też operator urządzenia nie musi martwić się o to, kiedy i jak wymusić wypalanie DPF. W określonych modelach procedurę dopalania sadzy z filtra cząstek stałych można opisać dosłownie w kilku punktach:

  • procedura ta odbywa się w sposób automatyczny;

  • realizowane w ten sposób wypalanie DPF nie wpływa na pracę koparki

  • w przypadku odczytania przez czujnik DPF zbyt wysokiego poziomu sadzy operator może uruchomić za pomocą specjalnego przycisku wypalanie filtra cząstek stałych w dowolnym momencie.

Przebiegające w ten sposób wypalanie DPF wydaje się być praktycznie bezproblemowe i w rzeczy samej jest takie dopóty, dopóki filtr charakteryzuje się pełną sprawnością. Wraz z przybywaniem w jego wnętrzu zawartości sadzy i popiołu konieczne jest czyszczenie DPF, ponieważ zablokowany filtr nie będzie w stanie sam się wypalać.

Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów w koparkach Doosan

Spełniające normy emisji spalin Tier/Stage maszyny budowlane, w tym koparki Doosan, w większości przypadków kwalifikują się do serwisowego czyszczenia DPF i SCR AdBlue. W specjalizujących się regeneracją serwisach dostarczone podzespoły są poddawane wnikliwej diagnostyce, a następnie czyszczeniu. Wśród wykorzystywanych w pracowniach metod prym wiedzie metoda wodna, ponieważ umożliwia ona pozbycie się z wnętrza DPF lub katalizatora wszystkich zbędnych substancji bez ryzyka uszkodzenia struktur ich wkładów. Aby zlikwidować wynikające z zapchanego SCR problemy, tak samo, jak w przypadku filtrów cząstek stałych, stosuje się dedykowane preparaty, a wymieszaną z nimi wodę podgrzewa się i wpuszcza do wnętrza podzespołu pod odpowiednim ciśnieniem. Za pomocą tej pokrótce scharakteryzowanej metody można czyścić filtry i katalizatory z układów wydechowych nie tylko maszyn budowlanych, ale także z samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów i autokarów oraz wszelkich maszyn, których praca bazuje na wykorzystaniu silnika wysokoprężnego.

Filtr DPF w koparkach

Metody na inne problemy z modułami oczyszczania spalin w maszynach budowlanych i koparkach Doosan

Zablokowany zanieczyszczeniami katalizator lub filtr cząstek stałych nie jest niestety jedynym problemem, jaki może się wiązać z modułami odpowiedzialnymi za oczyszczanie spalin. W koparkach Doosan może także dojść do kłopotliwej sytuacji, jaką jest krystalizacja AdBlue wskutek występowania ujemnych temperatur. W obliczu takiej awarii konieczne będzie nie tylko czyszczenie katalizatora, ale także czyszczenie zbiornika AdBlue oraz pozostałych elementów układu SCR. Opisana w niniejszym artykule regeneracja katalizatorów i filtrów cząstek stałych umożliwia usunięcie kłopotliwych zawartości z wnętrza katalizatora, a to już połowa sukcesu.

Pamiętajmy, że każda ingerencja w układ SCR czy też w filtr cząstek stałych DPF powinna być przemyślana pod kątem jej skutków. W tym kontekście warto skonfrontować regenerację DPF lub katalizatora z opcją wycinania tych elementów. Decyzja o usunięciu katalizatora lub filtra cząstek stałych nie oznacza w większości przypadków zażegnania problemów, a ich początek. Pozbawiona tych elementów koparka Doosan bądź inna maszyna budowlana nie będzie spełniać norm czystości spalin, co wiąże się z problemami podczas kontroli oraz przy przeglądzie technicznym. Dzięki regeneracji DPF lub KAT, którą można nawet w ASO przeprowadzić w korzystnej cenie, maszyna może nadal spełniać wymogi dotyczące czystości emitowanych spalin, a do tego bardzo często wykazuje niższe spalanie i znacznie poprawioną dynamikę użytkowania.

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Marek
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Aby utrzymać skuteczność działania filtrów DPF w koparce Doosan i innych maszynach budowlanych, konieczne jest regularne usuwanie zanieczyszczeń, które gromadzą się w filtrach podczas pracy i jednocześnie utrudniają ich pracę przez zbyt dużą ilość osadów wewnątrz DPF. Możliwe metody takiej regeneracji to: termiczna, chemiczna lub mechaniczna. Dzięki temu utrzymany zostanie wysoki poziom skuteczności filtrów i uniknięcie ich zatkania.
Mariusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyszczenie filtra DPF mojej koparki Doosan jest przeprowadzane w serwisie bardzo regularnie. Trzymam się tego, bo wiem, że przynosi to najlepsze efekty.
Piotr
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Szukałem informacji o czyszczeniu dpf-a w koparce Doosan, z reszta taką mam. Natrafiłem na Wasz artykuł, więc teraz już wiem gdzie wyczyszczę mojego dpf-a.
Julia
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Warto znać różnice działania między filtrem cząstek stałych a układem SCR w koparkach Doosan. Polecam zapoznać się z treścią :)
Jarek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Dobrze, że filtry DPF można wyczyścić i działają jak nowe. Jakby przyszło kupować nowy filtr do mojej maszyny budowlanej, to kosztowałby chyba więcej niż sama maszyna.

Popularne wpisy

12 lutego 2021

DPF | Filter

Chyba nikt nie ma wątpliwości, iż montowany w silnikach wysokoprężnych Diesla obowiązkowo już od kilkunastu lat DPF (filter) w znacznym stopniu pozwolił ograniczyć emisję szkodliwych cząstek stałych do atmosfery ...