Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Co łączy liczne modele urządzenia, jakim jest koparka Doosan i czyszczenie DPF w maszynach budowlanych? Warto wiedzieć, że liczne koparki pochodzące z koncernów koreańskiego producenta są fabrycznie wyposażone w filtry cząstek stałych bądź katalizatory SCR, dlatego też regeneracja tych podzespołów znajduje entuzjastów. Fakt ten ma swoje uzasadnienie w korzystnej cenie czyszczenia, szybkim czasie realizacji oraz długo utrzymujących się efektach regeneracji, a wątki te rozwiniemy w bardziej szczegółowy sposób w kolejnych częściach niniejszego opracowania.
1. AdBlue a DPF w koparkach Doosan
Producent koparek Doosan w poszczególnych modelach zastosował różnorodne sposoby na spełnianie rygorystycznych norm emisji spalin. W gamie koparek Doosan znajdziemy zatem maszyny spełniające normę Tier III jedynie dzięki zastosowaniu EGR, model Doosan DX235LC z EGR oraz układem SCR, modele Doosan DX225LC-3/DX235LC-5 z filtrami cząstek stałych bądź bogato wyposażoną w moduły oczyszczania spalin wersję Doosan DX235NLC, w której za to, by do atmosfery przedostawało się jak najmniej szkodliwych substancji, odpowiada system recyrkulacji spalin EGR pozostający w ścisłej współpracy z układem utleniania katalitycznego DOC, filtrem cząstek stałych DPF oraz systemem SCR ADBlue.
Różnice występujące pomiędzy filtrami DPF a katalizatorami SCR AdBlue są zasadnicze, odnosząc się zarówno do budowy, jak i do funkcji owych elementów układu wydechowego. Głównym zadaniem zawierającego naprzemiennie zaślepione kanaliki filtracyjne DPF jest zatrzymywanie w nich cząstek stałych, czyli sadzy, resztek niecałkowicie spalonego oleju czy też cząsteczek wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych, natomiast katalizator SCR - co to jest? Katalizator ten dzięki dodatkowi AdBlue może z powodzeniem neutralizować tlenek azotu do substancji zupełnie nieszkodliwych, takich jak lotny azot i para wodna.
W odniesieniu do wywodzących się z Korei koparek oraz innego rodzaju maszyn budowlanych można zatem szybko wywnioskować, iż na rynku występuje wysokie zapotrzebowanie związane z naprawą i regeneracją wymienionych modułów i podzespołów oczyszczania spalin. Jeżeli wskutek zapchania katalizatora SCR w posiadanej przez Ciebie koparce Doosan doszło do kłopotliwej usterki, jaką jest awaria AdBlue albo na kokpicie nieustannie aktywuje się kontrolka wypalania DPF, warto skontaktować się z serwisem regeneracji filtrów cząstek stałych i katalizatorów. W jakim celu? O zaletach i korzyściach płynących z regeneracji DPF i KAT napiszemy nieco później.
2. Koparki Doosan i procedura wypalania DPF
Popularne i cieszące się dobrymi opiniami koparki Doosan odznaczają się charakterystycznymi cechami także w zakresie realizacji wypalania cząsteczek sadzy, dlatego też operator urządzenia nie musi martwić się o to, kiedy i jak wymusić wypalanie DPF. W określonych modelach procedurę dopalania sadzy z filtra cząstek stałych można opisać dosłownie w kilku punktach:
-
procedura ta odbywa się w sposób automatyczny;
-
realizowane w ten sposób wypalanie DPF nie wpływa na pracę koparki
-
w przypadku odczytania przez czujnik DPF zbyt wysokiego poziomu sadzy operator może uruchomić za pomocą specjalnego przycisku wypalanie filtra cząstek stałych w dowolnym momencie.
Przebiegające w ten sposób wypalanie DPF wydaje się być praktycznie bezproblemowe i w rzeczy samej jest takie dopóty, dopóki filtr charakteryzuje się pełną sprawnością. Wraz z przybywaniem w jego wnętrzu zawartości sadzy i popiołu konieczne jest czyszczenie DPF, ponieważ zablokowany filtr nie będzie w stanie sam się wypalać.
Regeneracja filtrów DPF i katalizatorów w koparkach Doosan
Spełniające normy emisji spalin Tier/Stage maszyny budowlane, w tym koparki Doosan, w większości przypadków kwalifikują się do serwisowego czyszczenia DPF i SCR AdBlue. W specjalizujących się regeneracją serwisach dostarczone podzespoły są poddawane wnikliwej diagnostyce, a następnie czyszczeniu. Wśród wykorzystywanych w pracowniach metod prym wiedzie metoda wodna, ponieważ umożliwia ona pozbycie się z wnętrza DPF lub katalizatora wszystkich zbędnych substancji bez ryzyka uszkodzenia struktur ich wkładów. Aby zlikwidować wynikające z zapchanego SCR problemy, tak samo, jak w przypadku filtrów cząstek stałych, stosuje się dedykowane preparaty, a wymieszaną z nimi wodę podgrzewa się i wpuszcza do wnętrza podzespołu pod odpowiednim ciśnieniem. Za pomocą tej pokrótce scharakteryzowanej metody można czyścić filtry i katalizatory z układów wydechowych nie tylko maszyn budowlanych, ale także z samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów i autokarów oraz wszelkich maszyn, których praca bazuje na wykorzystaniu silnika wysokoprężnego.
Metody na inne problemy z modułami oczyszczania spalin w maszynach budowlanych i koparkach Doosan
Zablokowany zanieczyszczeniami katalizator lub filtr cząstek stałych nie jest niestety jedynym problemem, jaki może się wiązać z modułami odpowiedzialnymi za oczyszczanie spalin. W koparkach Doosan może także dojść do kłopotliwej sytuacji, jaką jest krystalizacja AdBlue wskutek występowania ujemnych temperatur. W obliczu takiej awarii konieczne będzie nie tylko czyszczenie katalizatora, ale także czyszczenie zbiornika AdBlue oraz pozostałych elementów układu SCR. Opisana w niniejszym artykule regeneracja katalizatorów i filtrów cząstek stałych umożliwia usunięcie kłopotliwych zawartości z wnętrza katalizatora, a to już połowa sukcesu.
Pamiętajmy, że każda ingerencja w układ SCR czy też w filtr cząstek stałych DPF powinna być przemyślana pod kątem jej skutków. W tym kontekście warto skonfrontować regenerację DPF lub katalizatora z opcją wycinania tych elementów. Decyzja o usunięciu katalizatora lub filtra cząstek stałych nie oznacza w większości przypadków zażegnania problemów, a ich początek. Pozbawiona tych elementów koparka Doosan bądź inna maszyna budowlana nie będzie spełniać norm czystości spalin, co wiąże się z problemami podczas kontroli oraz przy przeglądzie technicznym. Dzięki regeneracji DPF lub KAT, którą można nawet w ASO przeprowadzić w korzystnej cenie, maszyna może nadal spełniać wymogi dotyczące czystości emitowanych spalin, a do tego bardzo często wykazuje niższe spalanie i znacznie poprawioną dynamikę użytkowania.
Komentarze