Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Firma Hitachi jest kolejnym przedsiębiorą z Japonii, działającym w wielu branżach od: IT przez sprzęt medyczny, aż po budownictwo produkując maszyny budowlane takie jak koparka Hitachi. Czyszczenie DPF w maszynach budowlanych jest również istotnym aspektem, ponieważ wpływa na ich prawidłową bezawaryjną pracę, która wykonywana jest niekiedy w ekstremalnych warunkach. Firma Hitachi w swojej ofercie oprócz maszyn i usług posiada również części, a także bogatą ofertę płynów, olejów oraz smarów. Dodatkowo dla zainteresowanych pracą na koparce, a także dla doświadczonych operatorów firma umożliwia skorzystanie z symulatora koparki.
Czyszczenie DPF | Koparka Hitachi
Bardzo ważna jest prawidłowa eksploatacja maszyny, jaką jest koparka, dlatego też regularne przeglądy to konieczność. Ważne również jest sprawdzanie stanu filtra cząstek stałych, a także jego oczyszczanie.
Czyszczenie filtra DPF, zwane również regeneracją przeprowadzić można wieloma sposobami:
Metoda |
Wady |
Zalety |
Czyszczenie hydrodynamiczne |
- efektywność uwarunkowana jest od dobrania odpowiedniej chemii oraz programu czyszczenia |
- metoda ta nie wymaga demontażu wkładu DPF; - czas czyszczenia wynosi około 30 min; |
Wypalanie w piecu |
- z powodu wysokiej temperatury wypalania, może dojść do uszkodzenia wkładu ceramicznego; - czas wypalania wynosi około 12 godz. |
- wypala sadzę; |
Wypalanie/czyszczenie w serwisie (program diagnostyczny) |
- obciąża silnik; - wypala jedynie sadzę; |
- nie wymaga rozbiórki filtra DPF; - skuteczny w przypadku pojazdów z małym przebiegiem; |
Czyszczenie chemiczne |
- oczyszczane są kanały wylotowe filtra, jednocześnie zanieczyszcza kanały dolotowe filtra; |
- nie wymaga ingerencji w filtr DPF |
Domowe sposoby |
- istnieje możliwość uszkodzenia wkładu filtra DPF - krótki czas działania |
- brak zalet |
Czyszczenie w serwisie (specjalistyczna maszyna) |
- wymagany demontaż |
- wysoka skuteczność (przywrócenie aż do 99% sprawności filtra) |
Istnieją również mniej inwazyjne metody wypalania zapchanego filtra DPF, takie jak wypalanie filtra cząstek stałych na postoju. O tym fakcie poinformuje nas kontrolka wypalania DPF.
Poniżej w trzech krokach przedstawimy, jak wymusić wypalanie DPF na postoju:
1. Nie gaś silnika koparki.
2. Należy osiągnąć odpowiednio wysokie obroty i utrzymać je przed około 30 min - 40 min.
3. Kiedy kontrolka zgaśnie możesz wyłączyć koparkę.
Wypalanie filtra może również nastąpić w trakcie pracy operatora, w takiej sytuacji powinien on po prostu kontynuować pracę. Zabronione jest w takim momencie wyłączanie silnika koparki.
Właściciele maszyn budowlanych decydują się często na programowe wyłączenie DPF, które polega na modyfikacji aktualnego ECU silnika. Fizycznie filtr cząstek stałych nadal zamontowany w koparce, jednak sterownik silnika zachowuje się w taki sposób jakby filtra DPF nigdy tam nie było. Jest to zabieg tak samo nielegalny, jak demontaż filtra cząstek stałych, który stanowi także obowiązkowy element wyposażenia koparki gąsienicowej Hitachi ZX670 czy też ładowarki kołowej ZW310 DPF.
Technologia SCR, co to jest?
Selective Catalytic Reduction, w skrócie SCR, przez specjalistów określany selektywną redukcją katalityczną, stosowaną w silnikach diesla. Postaramy się w prosty i zrozumiały sposób opisać system SCR: co to jest i jaka jest jego rola w koparce Hitachi. Sterownik selektywnej redukcji katalitycznej otrzymuje informacji od czujników na temat ilości tlenków azotu w spalinach oraz o stopniu obciążenia sterownika, na tej podstawie AdBlue proporcje są podawane. Technologia SCR przekształca tlenki azotu, nietoksyczny azot oraz parę wodną w katalizatorze, który z kolei wykorzystuje amoniak jako reduktor. Katalizator w połączeniu z płynem AdBlue jest w stanie zredukować niemalże 90% zanieczyszczeń. Niestety SCR, problemy sprawia zwłaszcza zimą, kiedy to pod wpływem niskich temperatur najzwyczajniej w świecie zamarza, a wytrącone kryształki zamarzniętego płynu są w stanie zapchać przewody SCR. Kolejnym problemem jest jego korozyjność z tego też powodu przechowywany jest w plastikowych pojemnikach.
A co się stanie, jak zabraknie AdBlue? | Odpowiadamy
Deficyt płynu AdBlue, nie wróży niczego dobrego, po pierwsze AdBlue wpływa na sprawność silnika, brak płynu może spowodować problemy z uruchomieniem koparki – po prostu nie odpali, oczywiście uzależnione jest to od rodzaju silnika. Przed rozpoczęciem pracy operator koparki powinien sprawdzić nie tylko poziom AdBlue, ale również powinien sprawdzić ogólny stan maszyny. Jak już zostało wspominane wcześniej płyn AdBlue wtryskiwany jest do katalizator, zatem należy do układu SCR, to właśnie krystalizacja AdBlue w niskich temperaturach stwarza najwięcej problemów. AdBlue problemy stwarza również latem, kiedy to w temperaturze powyżej 25 stopni Celsjusza, kiedy to wytrącane są jego związki, przez co traci swoje właściwości.
Tak samo, jak w przypadku filtra cząstek stałych, również w kwestii AdBlue właściciele maszyn szukają innych rozwiązań na eliminację problemy. Dlatego decydują się na programowe wyłączenie AdBlue, stosując urządzenie, jakim jest emulator AdBlue. Zabieg ten jest popularny i jednocześnie nielegalny.
Komentarze