Koparka JCB | Czyszczenie DPF w maszynach budowlanych

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji filtrów DPF/FAP

Użytkowana na wielu placach budowy, występująca w licznych wersjach i modelach koparka JCB… Czyszczenie DPF w maszynach budowlanych – czy jej także dotyczy? W przypadku koparek brytyjskiego producenta o wiele częściej mówi się o układzie SCR AdBlue, dlatego też w naszym opracowaniu zwrócimy się bardziej w stronę funkcjonującego w tymże module katalizatora, który także z powodzeniem można regenerować. Związane z katalizatorem SCR problemy usuniemy z taką samą skutecznością, jak popiół nagromadzony w DPF – sprawdź, w jaki sposób tego dokonujemy.

 

Filtr do czyszczenia

Układ SCR AdBlue w koparkach JCB – czyszczenie katalizatora lub DPF

Na początku rozważań dotyczących regeneracji elementów oczyszczania spalin w maszynach budowlanych, a w tym w koparkach JCB, warto uświadomić sobie, jakie różnice występują pomiędzy AdBlue a DPF. W opisach wielu modeli koparek JCB producent podkreśla, że urządzenia te spełniają normy emisji spalin Tier/Stage, jednakże w większości nie wykorzystują do tego filtrów DPF, których działanie polega na zatrzymywaniu zawartych w spalinach szkodliwych cząstek stałych, a także na wypalaniu zakumulowanej sadzy. W koparkach JCB zamiast tego systemu dominuje wspomniany już SCR AdBlue, który przede wszystkim oczyszcza gazy wylotowe z dużych zawartości azotu. Okazuje się, że układ selektywnej redukcji katalitycznej we współpracy z systemem wtryskowym w koparkach JCB w zupełności wystarczy, aby owe maszyny budowlane reprezentowały bardzo dobre osiągi, a jednocześnie spełniały normy emisji spalin. Działanie układu SCR bazuje na zastosowaniu dodatku DEF, czyli AdBlue, a także na zainstalowanym w module katalizatorze utleniającym DOC, który także w przypadku zanieczyszczenia go, możemy z powodzeniem czyścić metodą wodną.

Filtr do regeneracji

Czyszczenie DPF a regeneracja katalizatora JCB | Czym to się różni?

Wymieniona już w niniejszym artykule regeneracja hydrodynamiczna to metoda, która doskonale sprawdza się zarówno w odniesieniu do filtrów cząstek stałych, jak i do katalizatorów SCR zdemontowanych ze wszystkich pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Podobieństwa na tym się nie kończą, ponieważ każdy zanieczyszczony podzespół, którego drożność została zablokowana, czyści się według zbliżonych wytycznych:

a. Filtr cząstek stałych lub katalizator JCB należy zdemontować z koparki, a następnie dostarczyć do naszego serwisu – dla Twojego komfortu kwestią dostawy zajmiemy się my, zamawiając usługę kurierską obejmującą transport podzespołu w obie strony.

b. Dostarczony DPF lub KAT poddajemy kontroli jego stanu technicznego. W praktyce oznacza to sprawdzenie, czy wewnętrzna struktura filtra bądź katalizatora nie została uszkodzona w sposób mechaniczny, kontrolujemy także stan jego obudowy. Niekiedy okazuje się, że sprawiająca istotny kłopot awaria AdBlue w koparkach JCB jest spowodowana właśnie występowaniem uszkodzeń mechanicznych.

c. Kolejnym testem, jaki musi przejść skierowany do regeneracji podzespół, jest zbadanie jego przepustowości – inaczej mówiąc: kontrola poziomu zapchania.

d. Po wymienionych badaniach zdemontowany z koparki JCB katalizator SCR lub filtr cząstek stałych jest poddawany czyszczeniu. Czyszczenie, inaczej mówiąc regeneracja – jest powtarzane aż do momentu, w którym całkowita przepustowość podzespołu zostanie całkowicie przywrócona.

e. Wyczyszczony i wysuszony katalizator SCR JCB lub poddany tego typu zabiegom filtr cząstek stałych ponownie poddaje się badaniu przepustowości – w ten sposób weryfikujemy skuteczność realizowanej w serwisie usługi.

f. Katalizator DOC, SCR bądź filtr DPF jest gotowy do ponownego montażu i adaptacji! Dzięki regeneracji będzie służył jak nowy. Nowoczesna i odpowiednio skalibrowana maszyna do czyszczenia DPF, FAP, SCR, KAT i DOC umożliwia w pełni skuteczne pozbawianie tych elementów układu oczyszczania spalin sadzy, popiołu, resztek oleju oraz innych zanieczyszczeń.

Czy opłaca się czyścić DPF i SCR w maszynach budowlanych?

Korzyści wynikające z regeneracji DPF i katalizatorów w maszynach użytkowanych na placach budowy, w tym w koparkach JCB, nie dla każdego są oczywiste. Skoro już wiesz, jak wyjaśnić zasadę działania, którą charakteryzuje się system SCR, co to jest i w jaki sposób wpłynąć na przywrócenie pełnej sprawności jego działania, z pewnością zdajesz sobie także sprawę z tego, jak opłakane w skutkach może okazać się usuwanie bądź nieco mniej inwazyjne programowe wyłączanie AdBlue. Opinie na temat tego rodzaju ingerencji w moduł oczyszczania spalin są dobre aż do momentu, w którym związane z AdBlue problemy narastają – o dziwo – dopiero po jego usunięciu, a tak zazwyczaj się dzieje. Operatorzy koparek mogą narzekać na układ SCR także wówczas, gdy nie mają pełnej świadomości tego, co się stanie, gdy zabraknie AdBlue i dopuszczą do tego rodzaju niedoboru.

Wracając jednak do myśli przewodniej tej części artykułu, skoncentrujmy się na opłacalności regeneracji SCR i DPF w znanych na całym świecie koparkach JCB. Faktem niezaprzeczalnym jest to, że koszty czyszczenia w serwisie będą w przypadku tych maszyn budowlanych kilkukrotnie niższe od kwoty, którą musielibyśmy zapłacić za fabrycznie nowy filtr cząstek stałych lub katalizator, tymczasem parametry zregenerowanego podzespołu nie różnią się od tych, które wykazuje DPF lub KAT zamontowany tuż po zakupie w sklepie. Charakterystyczne dla innych krajów europejskich kary za nieprzestrzeganie norm czystości spalin także mogą się okazać o wiele wyższe od ceny, jaką zapłacimy za regenerację katalizatora JCB.

Warto mieć także na uwadze, iż uszkodzony system AdBlue generuje straty w postaci opóźnień na placu budowy, a także zwiększonego poboru maszyny budowlanej na paliwo. Nie warto zatem czekać na całkowite unieruchomienie koparki, a zamiast tego podjąć działania, który powinny zostać zapoczątkowane fachową diagnostyką modułu oczyszczania spalin w koparce JCB JST-300-370, JCB JST130-220 czy też w innych modelach, w których zainstalowano SCR. Spełnienie kryteriów dotyczących norm Tier 4 Final/Stage IV zostało przez brytyjski koncern maszyn przemysłowych rozwiązane bardzo skutecznie, a zintegrowany z systemem katalizator DOC można w szybki sposób i w korzystnej cenie przywrócić do pełnej funkcjonalności, dlatego też warto zwracać uwagę na to, czy kontrolka AdBlue nie pojawia się na konsoli w koparce. Jeżeli nastąpi jej aktywacja, zapraszamy do szybkiego kontaktu z serwisem, który zajmuje się na co dzień regeneracją katalizatorów i filtrów cząstek stałych w maszynach budowlanych, autobusach, samochodach osobowych, ciężarowych i dostawczych wszystkich marek.

Urządzenie diagnostyczne

Udostępnij

Co o tym myślisz?

Komentarze

Bodzio
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie sądziłem, że w mojej koparce JCB tak szybko dojdzie do zapchania filtra DPF. Dobrze, że jest opcja regeneracji, bo wydałbym chyba majątek na nową część :/
Kazik
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie znam się na czyszczeniu dpf-a w koparce. Jest to drogi sprzęt, więc gdyby tego wymagała oddałbym jej dpf-a na czyszczenie do serwisu. Szkoda coś popsuć.
Bogdan
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Koparki JCB są dość popularne, a mimo tego, nie mogłem znaleźć żadnych informacji o naprawie DPF. Już myślałem, że tylko ja mam filtr DPF w swojej koparce haha.
Stach
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Czyściłem na postoju dpfa w koparce JCB. Trochę to trwało i mi się dłużyło, ale wiem, że teraz DPF jest sprawny :D
Remek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wypalanie serwisowe DPF to nie jest niestety dobra opcja w przypadku maszyn budowlanych, więc dobrze, że ktoś tu w okolicy oferuje też czyszczenie.

Popularne wpisy

5 listopada 2021

Konsekwencje wycięcia DPF

Usunięty filtr cząstek stałych z pojazdu przysporzy Ci masę problemów, ponieważ jest to czynność nielegalna, która grozi otrzymaniem mandatu oraz utratą świadectwa homologacji, jak również przyczynia się to do zanieczyszczania środowiska, a także powstania usterek silnika i układu wydechowego. ...