Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Volvo jest szwedzkim koncernem produkującym nie tylko samochody osobowe i ciężarowe, ale również: autobusy, silniki morskie (Volvo Penta), a także koparki Volvo. Czyszczenie DPF w maszynach budowlanych jest niezmiernie ważne, aby maszyna taka jak koparka mogła pracować bez zastrzeżeń nawet w trudnych warunkach. Dodatkowo to właśnie w Polsce, a dokładniej we Wrocławiu znajduje się jedyna na świecie fabryka koparko-ładowarek Volvo.
1. Wkład DPF | VOLVO
W 2019 roku Volvo Construction Equipment zaprezentowało na największych targach maszyn budowlanych w Monachium silniki spełniające aktualne przepisy dotyczące emisji spalin (Stage V) między innymi poprzez zastosowania w nich filtra cząstek stałych, który jest obowiązkowy we wszystkich maszynach, jak i pojazdach. Wśród wyposażonych w filtry DPF koparek Volvo znajdą się modele takie jak EC480, ECR305 czy też Volvo E0C220.
Poniżej zostały zaprezentowane metody pozwalające na wypalanie filtra cząstek stałych Volvo:
1. Wypalanie w trakcie pracy
W przypadku komunikatu „Filtr sadzy pełny” operator koparki pod żadnym pozorem nie powinien przerywać pracy silnika. Volvo opracowało proces regeneracji pozwalający na odroczenie wypalania filtra bez zakłócenia oraz bez pogorszenia pracy i wydajności maszyny. Nagromadzone zanieczyszczenia w filtrze poddawane są wypalania średnio co 6 -10 godzin.
2. Wypalanie na postoju
Jeśli nie mamy możliwości kontynuowania pracy, można, a nawet należy wymusić wypalanie filtra DPF na postoju. Jak wymusić wypalanie DPF? Przez kilkanaście minut (30 min – 40 min) należy utrzymać odpowiednio wysokie obroty, które pozwolą na wywołanie procedury wypalania filtra cząstek stałych. Również i w tym przypadku, oczyszczanie filtra nie wpłynie na wydajność maszyny. Układ regeneracji DPF oprócz filtra i katalizatora, wyposażony jest w palnik, który podnosi temperaturę podczas procedury wypalania filtra cząstek stałych.
3. Komputerowe wypalanie DPF Volvo
Ten sposób oczyszczania filtra cząstek stałych z nagromadzonej sadzy i popiołu jest określany mianem metody alternatywnej. Dlaczego? Ponieważ negatywnie wpływa na silnik – obciąża go.
4. Serwisowe czyszczenie filtra DPF
Przy użyciu maszyny do czyszczenia i regeneracji filtra DPF, ale i katalizatorów nasz serwis jest w stanie przywrócić elementy układu wydechowego niemalże do stanu fabrycznego. Jest to znacznie bezpieczniejszy sposób oczyszczania filtra DPF niż komputerowe wypalanie. Wymontowany filtr czy też katalizator, można dostarczyć nam osobiście bądź za pośrednictwem kuriera, którego my zamawiamy. Filtr DPF zostanie zregenerowany i odesłany do klienta w przeciągu 2 dni roboczych.
W ten sposób zregenerować można między innymi DPF Volvo EC220DL bądź filtr cząstek stałych DPF Volvo EC750 oraz z modeli im pokrewnych wyposażonych w ten system oczyszczania spalin.
Nie tylko filtr DPF odpowiedzialny jest za eliminację cząstek stałych przedostających się do atmosfery, układ wydechowy wyposażony jest również w katalizator, który również przyczynia się do ochrony środowiska.
2. Diesel Oxidation Catalyst (DOC) | Katalizator Volvo
Katalizator utleniający (DOC) montowany jest między innymi w koparkach Volvo z silnikami D3.3M. Zadaniem katalizatora utleniającego jest neutralizowanie węglowodorów i tlenków węgla znajdujących się w spalinach, wspomniany katalizator wytwarza dwutlenek azotu, który wymagany jest w celu efektywnego opalenia zalegających zanieczyszczeń w filtrze cząstek stałych. Podobnie jak w przypadku filtra cząstek stałych, również i katalizator może ulec zapchaniu.
Jeśli chodzi o element układu wydechowego, jakim jest katalizator, forum również przepełnione jest „sprawdzonymi” poradami, które nie zawsze są rozsądne, do takich zaliczyć można np. rozwiercanie katalizatora w Volvo, co pozwoliłoby na „lepszy” wylot spalin. Nie trzeba wspominać, że takim zabiegiem na pewno nie przyczynimy się do ochrony środowiska, a dodatkowo podczas przeglądu technicznego maszyny możemy uzyskać wynik negatywny.
W przypadku podejrzenia, że jest zapchany katalizator Volvo, najlepszym rozwiązaniem będzie oddanie go do serwisu specjalizującego się w regeneracji układów wydechowych, gdzie z zachowaniem należytej staranności, zostanie przeprowadzony zabieg, jakim jest czyszczenie katalizatora, a regeneracji zostanie poddany zarówno wkład katalizatora Volvo, jak i jego filtr DPF.
Układ SCR - co to jest?
Selective Catalytic Reduction (SCR), czyli układ selektywnej redukcji katalitycznej, którego zadaniem jest zminimalizowanie emisji cząsteczek stałych oraz tlenków azotu w gazach wylotowych. Szwedzkie przedsiębiorstwo dla silników D16K750 opracowało układ oczyszczania spalin, w skład którego wchodzą: DOC, filtr DPF, układ SCR, a także ASC (katalizator nieprzereagowanego amoniaku)
Nierozłącznym elementem układu SCR w silnikach Volvo Construction Equipment, jest wodny roztwór mocznika o stężeniu 32,5% - nazwa handlowa NOXy, znanego bardziej pod nazwą AdBlue. Producent wspominanego roztworu w warunkach technicznych zaleca przechowywanie w specjalnych zbiornikach z tworzywa sztucznego, ponieważ AdBlue powoduje korozje. Kolejne zalecenie dotyczy temperatury przechowywania. W temperaturze poniżej – 11,5 stopni Celsjusza następuje krystalizacja AdBlue, natomiast w temperaturze powyżej + 35 stopni zachodzi reakcja chemiczna, która powoduje ze płyn AdBlue traci swoje właściwości.
Dozowanie płynu AdBlue do układu SCR, odbywa się przy pomocy odpowiedniej dyszy, która tak samo, jak i inne przewody może zostać zapchana skrystalizowanymi cząsteczkami AdBlue. W takim przypadku czyszczenie wtryskiwacza AdBlue można spróbować przeprowadzić samemu przy użyciu ciepłej wody i sprężonego powietrza. Oczywiście układ SCR wyposażony jest w grzałki, których zadaniem jest odmrażanie płynu – zaczynają działać po kilku minutach, od uruchomienia silnika koparki, dlatego zaleca się odczekanie chwili po odpaleniu koparki. Opisany w ten sposób moduł SCR AdBlue występuje między innymi w modelu Volvo EC300EL Final Tier 4.
Komentarze