Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Co zrobić, kiedy awaria filtra cząstek stałych zaczęła dotyczyć także Twojej koparki? Czyszczenie DPF w maszynach budowlanych, w tym dostępnych na rynku koparek, to usługa, którą wykonujemy na najwyższym poziomie dzięki zastosowaniu specjalistycznej aparatury oraz dedykowanych preparatów. Warto wiedzieć, że czyszczenie i regenerację DPF przeprowadza się nie tylko w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. Filtry cząstek stałych oraz katalizatory z powodzeniem czyści się także w innych urządzeniach i maszynach, które działają dzięki silnikom spalinowym. W kontekście koparek filtry DPF czyścimy z zastosowaniem metody termodynamicznej, która pozwala na przywrócenie ich fabrycznych parametrów w niemalże 99%. Chcesz przekonać się, dlaczego regeneracja DPF jest tak ważna i jakie przynosi efekty? W takim razie z pewnością lektura naszego artykułu poświęconemu regeneracji DPF w koparkach będzie dla Ciebie interesująca.
Skuteczne czyszczenie filtrów cząstek stałych | Koparki
Każdego dnia w Polsce intensywnej eksploatacji poddawane są liczne maszyny budowlane, wśród których nie brakuje koparek oraz koparko-ładowarek. Wiele maszyn tego typu działa dzięki silnikowi Diesla, są one zatem wyposażone w filtry cząstek stałych. Problemy zaczynają się, gdy zatkany cząsteczkami sadzy i popiołem filtr DPF przestaje działać tak, jak powinien. Zazwyczaj dopiero wtedy użytkownik maszyny zaczyna interesować się tym, jakie są metody czyszczenia DPF, ile kosztują oraz jakiego rodzaju efekty przynoszą.
Prace, w których użytkuje się maszyny budowlane, nie mogą się opóźniać, dlatego też najlepiej jest znaleźć szybkie, skuteczne i długofalowe rozwiązanie na problemy z elementami układu oczyszczania spalin. Usługa regeneracji filtrów cząstek stałych realizowana w naszym serwisie obejmuje dedykowany koparkom wszystkich marek DPF – Caterpillar, Komatsu, Hitachi, Volvo, John Deere, Doosan czy Liebherr. W sytuacji, gdy wydajność maszyny spada, silnik się dławi i jej użytkowanie staje się uciążliwe, poszukiwanie przyczyny tej sytuacji warto rozpocząć od sprawdzenia sprawności układu wydechowego. O ile nowe Diesle bez AdBlue i bez DPF uznawane są za mniej problematyczne, o tyle większą popularnością cieszą się jednak te wyposażone w wymienione systemy – na rynku jest ich po prostu więcej.
Etapy czyszczenia i regeneracji DPF z koparek
Filtry cząstek stałych DPF JCB, Sany czy też Hitachi można regenerować, stosując w tym celu metodę wodną. Podzespoły są czyszczone w specjalistycznym urządzeniu, jakim jest maszyna do czyszczenia DPF. Opinie po zastosowaniu tego zabiegu, który trwa zaledwie jeden dzień, są naprawdę pozytywne, ponieważ po ponownym montażu DPF działa tak, jak fabrycznie nowy podzespół. Co czeka filtr cząstek stałych zdemontowany z Twojej koparki w autoryzowanej pracowni? Scharakteryzujmy regenerację DPF w koparkach i innych maszynach budowlanych krok po kroku!
-
Dostarczenie filtra DPF do serwisu. Nie musisz sam szukać kuriera ani zawozić przesyłki na pocztę – zamówimy kuriera, który odbierze zapakowany DPF ze wskazanego przez Ciebie adresu.
-
Sprawdzenie stanu technicznego filtra cząstek stałych. Za pomocą specjalistycznych urządzeń badamy poziom uszkodzenia DPF i określamy, czy kwalifikuje się on do regeneracji. Zdecydowana większość filtrów DPF, a także katalizatorów SCR AdBlue nadaje się do tego, by czyścić je bezinwazyjną metodą wodną.
-
Badanie przepustowości DPF przed czyszczeniem.
-
Montaż filtra cząstek stałych w maszynie. Odpowiedniej wielkości kabina do czyszczenia DPF gwarantuje skuteczne wypłukanie filtra nie tylko z popiołu i sadzy, ale także z nagromadzonych nagarów oraz resztek niespalonego oleju.
-
Suszenie następujące po zakończonym myciu DPF. Tylko całkowicie wysuszony filtr cząstek stałych może zostać ponownie zamontowany w koparce.
-
Pomiar przepustowości filtra cząstek stałych po przeprowadzonym czyszczeniu.
-
Zapakowanie zregenerowanego filtra DPF wraz z pisemną gwarancją; przygotowanie paczki do wydania Klientowi bądź do wysyłki na wskazany przez Klienta adres.
Opłacalność czyszczenia DPF w koparkach i innych maszynach budowlanych
Działanie filtra cząstek stałych DPF oraz układu SCR określanego jako selektywna redukcja katalityczna jest takie samo w odniesieniu do każdego pojazdu z silnikiem spalinowym. Wymienione podzespoły zazwyczaj różnią się jedynie wielkością, podczas gdy ich funkcje pozostają takie same. Rozmowy z naszymi Klientami wskazują na to, że wielu kierowców pracujących na tak fachowym sprzęcie, jakim są chociażby koparki, nie wie, co się stanie, jak zabranie AdBlue, a także jak wypalić DPF podczas jazdy czy też jak wymusić wypalanie DPF. W tym momencie można nieco przekształcić znane wielu osobom powiedzenie i uznać, że nieznajomość działania układu oczyszczania spalin szkodzi. W rzeczy samej zaniedbany katalizator czy też filtr DPF CAT, Volvo czy Doosan, może stanowić źródło poważnych wydatków, a przede wszystkim – spowoduje poważne przestoje w pracy. W ten sposób straty się mnożą i frustracja narasta, a można temu szybko i skutecznie zapobiec.
Zapchany DPF w koparce – czy da się zregenerować?
Na pytanie o zapchany filtr cząstek stałych w koparce zawarty w nagłówku z pełną satysfakcją odpowiadamy twierdząco, ponieważ jesteśmy w stanie dzięki regeneracji przywrócić do pełnej sprawności każdy SCR czy DPF. Jeżeli wypalanie DPF w pojeździe okazuje się już nieskuteczne, a moc koparki pozostawia wiele do życzenia, a dodatkowo za urządzeniem pojawia się smuga czarnego dymu, warto zainteresować się opcją regeneracji filtra cząstek stałych w serwisie. Bez obaw, koszt czyszczenia DPF Liebherr, Atlas czy Takeuchi okaże się zaskakująco niski w odniesieniu do ceny, jaką przyszłoby zapłacić za fabrycznie nowy podzespół.
Towarzyszące filtrom cząstek stałych DPF lub SCR problemy niektórzy rozwiązują w dość nierozsądny sposób, a mianowicie – poprzez fizyczne wycięcie lub programowe wyłączenie DPF. Niestety, koparka nie spełnia wówczas norm ekologicznych, co może przysporzyć nie lada problemów podczas kontroli. Co więcej, jakikolwiek błąd w przeprowadzaniu tego nielegalnego procederu sprawia, że silnik może wykazywać zaburzone funkcjonowanie. W kontekście wszystkich rodzajów spalinowych maszyn budowlanych, w tym koparek, lepiej będzie zregenerować filtr cząstek stałych, zamiast go usuwać. Przysłuży się to nie tylko jakości powietrza, ale także funkcjonalności i opłacalności użytkowania koparki w codziennej pracy.
Komentarze