Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Wielu kierowców nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że kradzież katalizatora to problem, który ich dotknął. Świadomość na temat roli, jaką odgrywają w samochodach katalizatory, z biegiem czasu wzrasta, o czym świadczy obecność reaktorów katalitycznych w wielu pojazdach. Dla osób zajmujących się nielegalnym pozyskiwaniem katalizatorów stanowią one potężne źródło dochodów. Z uwagi na to, że proceder, jakim jest kradzież katalizatora (YouTube dysponuje licznymi filmikami wskazującymi na pomysłowość złodziei), staje się coraz częściej spotykanym zjawiskiem, postanowiliśmy opracować artykuł na ten temat. Spróbujemy znaleźć odpowiedzi na pytanie, po co kradną katalizatory, jak kradną katalizatory, jak sprawdzić, czy jest katalizator w samochodzie oraz czy istnieje zabezpieczenie katalizatora przed kradzieżą. Zapraszamy do lektury opracowania, dzięki której zwiększysz swoje szanse na uniknięcie kradzieży katalizatora z pojazdu.
1. Skradziony katalizator
Czy powinniśmy się przejmować, gdy mechanik stwierdzi brak katalizatora? Skutki wycięcia, usunięcia czy kradzieży katalizatora mogą być naprawdę poważne. Oprócz tego, że brak katalizatora i objawy związane z tym faktem znacznie pogorszą jakość użytkowania pojazdu, mogą spotkać nas problemy podczas kontroli drogowej lub przeglądu technicznego. Tutaj argument taki jak Kupiłem auto bez katalizatora, niewiele nam pomoże. Brak reaktora katalitycznego, który zostanie zweryfikowany chociażby dzięki przeprowadzonemu pomiarowi czystości spalin, poskutkuje nałożeniem mandatu karnego, a w skrajnych przypadkach – odholowaniem pojazdu. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że jazda bez katalizatora w wielu przypadkach nie jest winą właściciela samochodu. Spotykamy się z sytuacjami, w których to mechanik ukradł katalizator, gdy samochód pozostawał w warsztacie o wątpliwej renomie. W innych sytuacjach złodzieje wycięli katalizator wówczas, gdy samochód był po prostu zaparkowany w miejscu, które sprzyjało kradzieży – na niestrzeżonym lub słabo oświetlonym parkingu, wzdłuż rzadko uczęszczanego chodnika. Osoby zajmujące się nielegalnym pozyskiwaniem katalizatorów z pojazdów dysponują odpowiednimi narzędziami, wiedzą w zakresie tego, jak ukraść katalizator szybko i niepostrzeżenie, a także doskonałą orientacją na temat tego, gdzie jest katalizator w samochodzie każdej marki. Co sprawia, że kradzież katalizatorów samochodowych jest tak częstym zjawiskiem? Decyduje o tym fakt, jakie metale szlachetne są w katalizatorze. To właśnie ich obecność jest kryterium wysokich cen reaktorów katalitycznych. W zależności od rodzaju katalizatora z jego wnętrza można odzyskać platynę, rod i pallad. Złodzieje wiedzą, co grozi za kradzież katalizatora, jednakże udowodnienie, że określony katalizator pochodzi z kradzieży, jest wręcz niemożliwe.
Zapchany katalizator | Objawy | Diesel
Wielu naszych klientów zastanawia się, co jest gorsze – brak katalizatora czy zapchany katalizator. Co zrobić, jeśli w katalizatorze kanaliki zostaną zablokowane zanieczyszczeniami? Jak profesjonalny serwis regeneracji filtrów cząstek stałych DPF/FAP i katalizatorów mamy na to sprawdzone sposoby, które pokrótce scharakteryzujemy poniżej. Po jakich symptomach możemy twierdzić, że spotkała nas awaria katalizatora? Objawy uszkodzonego lub zapchanego katalizatora są bardzo charakterystyczne. Diesel lub samochód z silnikiem benzynowym wyposażony w katalizator, którego działanie odbiega od normy, będzie miał problemy z odpalaniem, utrzymaniem pożądanej mocy, przyspieszaniem i zwiększonym zużyciem paliwa. Mało tego, brak katalizatora w pojeździe znajdzie odbicie w głośniejszej pracy samochodu i w zapachu paliwa unoszącym się zwłaszcza wtedy, gdy pojazd przez dłuższy czas nie był użytkowany. Osoby, które dokonują zakupu diesla z rynku wtórnego, często zwracają się do nas z zapytaniem o to, jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany. Najbardziej rzetelną i skuteczną metodą na to, jak sprawdzić, czy katalizator jest pełny, jest diagnostyka wykonana w serwisie. Jako kupujący powinniśmy zwrócić uwagę na to, czy samochód nie pracuje głośno, nie kopci, nie dławi się podczas próby generowania wyższych obrotów. Warto także skontrolować zawartość sadzy w rurze wydechowej – gruby nalot może świadczyć o braku katalizatora, jego uszkodzeniu lub braku drożności. Zakup pojazdu z uszkodzonym lub wyciętym katalizatorem praktycznie zawsze wiąże się z koniecznością zainwestowania dodatkowych kosztów w samochód. Samodzielna wymiana katalizatora nie jest dobrą opcją dla osób, które nie znają się na mechanice samochodowej. Fachowo przeprowadzona wymiana katalizatora – robocizna polegająca na wspawaniu reaktora katalitycznego oraz zaprogramowaniu go zgodnie z czujnikami wymaga umiejętności praktycznych, wiedzy w zakresie budowy i funkcjonowania układu wydechowego oraz współpracujących z nim podzespołów. W pojazdach montować można nowe, regenerowane lub używane katalizatory, najskuteczniejsze będą jednak dwie pierwsze opcje. Jeśli przez zapchany katalizator szarpanie i pozostałe objawy odbierają nam przyjemność z jazdy, a co gorsza, znacznie wpływają na zanieczyszczenie środowiska, warto zregenerować reaktor katalityczny lub zakupić katalizator nowy bądź po regeneracji. Zarówno brak katalizatora, jak i posiadanie uszkodzonego katalizatora to problemy, z którymi pomożemy Ci się uporać!
Komentarze