Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Na czym polega problem z AdBlue?
Bardzo często się zdarza, iż kierowcy są sceptycznie nastawieni do korzystania z Diesla z układem SCR, ponieważ zniechęca ich między innymi krystalizacja AdBlue. AdBlue zimą i forum jest pełne zapytań przerażonych kierowców o to w jaki sposób zabezpieczyć swoje samochody przed mrozem. Krystalizacja płynu AdBlue pojawia się w temperaturze – 11,5 stopnia Celsjusza, a polega ona na wytrącaniu z płynu katalitycznego się kryształków, które to nie tylko zatykają swój zbiornik, ale tym samym zagradzają naszemu płynowi katalitycznemu drogę do układu wydechowego. Ponadto bardzo często zapychają również pompę i przewody doprowadzające płyn do wtryskiwaczy, a i zdarza się także, że i same wtryskiwacze. Jak możemy się domyśleć, uszkodzony system AdBlue i naprawa takich usterek nie będzie należała do najtańszych. Należy jednak pamiętać, iż nie wolno zwlekać z naprawą, ponieważ jazda z takich zapchanym układem nie tylko uszkodzi kosztowną pompę, ale wprowadzi nasz samochód z czasem w tryb pracy awaryjnej. W tym miejscu należy pamiętać, iż nie warto zastanawiać się na własną rękę, jak sprawdzić wtryskiwacz AdBlue. Najlepiej w tym celu udać się do ASO i nie eksperymentować. Jak wiemy bowiem, od odpowiedniej pracy wtryskiwaczy zależy, czy dawki płynu, które podaje, są odpowiednie i pozwalają na efektywną pracę całego układu SCR. Odpowiedni serwis zaś pozwoli na dokładne oszacowanie stanu naszego układu i powiązanych z nim podzespołu. Nie przerażajmy się wysokimi kosztami związanymi z ewentualną wymianą wtryskiwaczy, czy też pompy Adblue na nową, istnieje bowiem możliwość regeneracji takich podzespołów w o wiele niższej cenie!
SCR – co to jest za układ?
Jak już rozeznaliśmy się z problemem krystalizacji AdBlue, warto również zdać sobie sprawę, do czego służy układ SCR i dlaczego, pomimo wszelkich wad, jest obowiązkowym wyposażeniem nowoczesnych Diesli. Otóż system selektywnej redukcji katalitycznej – bo tak brzmi pełna nazwa, ma za zadanie niwelować ilość szczególnie szkodliwego tlenku azotu, który wychodzi z naszego układu wydechowego. W tym celu właśnie układ ten korzysta z płynu AdBlue, który przez zawarty w sobie mocznik, pod wpływem temperatury zamienia się w amoniak i wówczas jest w stanie wchodząc w reakcję ze szkodliwym tlenkiem azotu, zamienić go w neutralną parę wodną i czysty azot. Układ ten stanowi wsparcie dla pracy filtra cząstek stałych, który to po kolejnej, wprowadzonej normie Euro VI nie był w stanie w pojedynkę im sprostać. Na uwagę zasługuje fakt, iż nie sposób mu odmówić skuteczności, ponieważ jest on w stanie zniwelować ilość trujących tlenków nawet o 90%!
Komentarze