Krystalizacja AdBlue

Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    Cena - 390 zł netto  Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów

  • check

    CZAS REALIZACJI  1-2 dni robocze

  • check

    Cena - 550 zł netto  Nowe filtry DPF FAP i katalizatory

  • check

    GWARANCJA  2 lata bez limitu kilometrów

  • check

    Stan dostępne

Image City 1 Image City 2
Serwis regeneracji katalizatorów

Na czym polega problem z AdBlue?

Bardzo często się zdarza, iż kierowcy są sceptycznie nastawieni do korzystania z Diesla z układem SCR, ponieważ zniechęca ich między innymi krystalizacja AdBlue. AdBlue zimą i forum jest pełne zapytań przerażonych kierowców o to w jaki sposób zabezpieczyć swoje samochody przed mrozem. Krystalizacja płynu AdBlue pojawia się w temperaturze – 11,5 stopnia Celsjusza, a polega ona na wytrącaniu z płynu katalitycznego się kryształków, które to nie tylko zatykają swój zbiornik, ale tym samym zagradzają naszemu płynowi katalitycznemu drogę do układu wydechowego. Ponadto bardzo często zapychają również pompę i przewody doprowadzające płyn do wtryskiwaczy, a i zdarza się także, że i same wtryskiwacze. Jak możemy się domyśleć, uszkodzony system AdBlue i naprawa takich usterek nie będzie należała do najtańszych. Należy jednak pamiętać, iż nie wolno zwlekać z naprawą, ponieważ jazda z takich zapchanym układem nie tylko uszkodzi kosztowną pompę, ale wprowadzi nasz samochód z czasem w tryb pracy awaryjnej. W tym miejscu należy pamiętać, iż nie warto zastanawiać się na własną rękę, jak sprawdzić wtryskiwacz AdBlue. Najlepiej w tym celu udać się do ASO i nie eksperymentować. Jak wiemy bowiem, od odpowiedniej pracy wtryskiwaczy zależy, czy dawki płynu, które podaje, są odpowiednie i pozwalają na efektywną pracę całego układu SCR. Odpowiedni serwis zaś pozwoli na dokładne oszacowanie stanu naszego układu i powiązanych z nim podzespołu. Nie przerażajmy się wysokimi kosztami związanymi z ewentualną wymianą wtryskiwaczy, czy też pompy Adblue na nową, istnieje bowiem możliwość regeneracji takich podzespołów w o wiele niższej cenie!

DPF FAP Katalizator AdBlue

SCR – co to jest za układ?

Jak już rozeznaliśmy się z problemem krystalizacji AdBlue, warto również zdać sobie sprawę, do czego służy układ SCR i dlaczego, pomimo wszelkich wad, jest obowiązkowym wyposażeniem nowoczesnych Diesli. Otóż system selektywnej redukcji katalitycznej – bo tak brzmi pełna nazwa, ma za zadanie niwelować ilość szczególnie szkodliwego tlenku azotu, który wychodzi z naszego układu wydechowego. W tym celu właśnie układ ten korzysta z płynu AdBlue, który przez zawarty w sobie mocznik, pod wpływem temperatury zamienia się w amoniak i wówczas jest w stanie wchodząc w reakcję ze szkodliwym tlenkiem azotu, zamienić go w neutralną parę wodną i czysty azot. Układ ten stanowi wsparcie dla pracy filtra cząstek stałych, który to po kolejnej, wprowadzonej normie Euro VI nie był w stanie w pojedynkę im sprostać. Na uwagę zasługuje fakt, iż nie sposób mu odmówić skuteczności, ponieważ jest on w stanie zniwelować ilość trujących tlenków nawet o 90%!

Podniesiona maska samochodu
Co o tym myślisz?

Komentarze

Piotr
star star star star star
Wystawiono Rok temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Krystalizacja AdBlue jest procesem, w którym ciecz zamienia się w stałą formę krystaliczną. AdBlue jest składnikiem, który jest stosowany w samochodach z silnikami diesla, aby zmniejszyć emisję tlenków azotu. AdBlue jest składnikiem płynnym, ale jest podatny na krystalizację, gdy jest przechowywany w niskich temperaturach. Krystalizacja AdBlue może prowadzić do następujących problemów: Blokada układu: Jeśli krystalizacja nastąpi w układzie AdBlue, może to prowadzić do blokady układu, uniemożliwiając normalne działanie pojazdu. Uszkodzenie układu: Krystalizacja AdBlue może prowadzić do uszkodzenia elementów układu, takich jak pompy, wtryskiwacze itp. Zwiększone zużycie:Krystalizacja AdBlue może prowadzić do zwiększonego zużycia AdBlue i konieczności częstszego uzupełniania płynu. Aby uniknąć krystalizacji AdBlue, należy przechowywać płyn w odpowiedniej temperaturze (poniżej 25 stopni Celsjusza) i zużyć go przed datą ważności.
Mateusz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Te nowe układy potrafią zapewnić naprawdę sporo problemów. Jak kupuje się Diesla z adblue, wtryskami i dpf, warto uprzednio poczytać, jak go poprawnie użytkować.
Romek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Wychodzi na to, że pojemnik z AdBue trzeba naprawdę dobrze przechowywać, żeby w zimie nie zamarzł, a w lecie nie zmienił swojej konsystencji, która by doprowadziła do utraty właściwości. Co prawda ja jeszcze tego systemu AdBlue nie mam w samochodzie, ale skoro jest on już w nowszych autach, to może kiedyś na niego trafię.
Olek
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Chyba dwa razy miałem sytuację gdzie doszło do krystalizacji AdBlue. Ogólnie temat nie jest za przyjemny i w moim przypadku skończyło się na dosyć kosztownej wizycie u mechanika.
Grzegorz
star star star star star
Wystawiono 2 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Nie mam na szczęście auta z Adblue, ale warto sobie poczytać na czym polega krystalizacja tego płynu. Dość ciekawy temat.
leszek
star star star star star
Wystawiono 3 lata temu
Czy ten komentarz był pomocny?
Uszkodzony system AdBlue to niestety nie jest lekki temat, bo uszkodzenie AdBlue może także doprowadzić do zatkania, a nawet uszkodzenia filtra cząstek stałych, a wtedy już tylko jedyną opcją jest wymiana na nowy, a znowu nowe to nie są już takie małe koszty.

Popularne wpisy

28 kwietnia 2021

Filtr DPF 1K0254705HX

Szybki czas realizacji zamówienia – jeśli złożysz zamówienie tuż przed 11:00, filtr DPF odbierzemy od Ciebie jeszcze tego samego dnia.  Sprzedawane przez nas filtry DPF posiadają: → homologację; → spełniają normy EURO! ...