Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
W dalszym ciągu można kupić pojazd z silnikiem wysokoprężnym, który jest wolny od filtra cząstek stałych i takimi przykładowymi autami są: 1.3 Multijet sprzed 2009 roku, 1.9 Multijet, 1,4 HDI, 1.6 HDI od PSA, 1.7 CDTI od Opla, motory od Toyoty: 1.4D-4D, 2.0 D-4D, 1.9 TDI od Volkswagena, jak również 2.4D5 Volvo. Jak widać, wybór jest całkiem spory, a Ty będziesz mógł odetchnąć z ulgą z powodu braku filtra cząstek stałych, który jest wymagającym podzespołem, jeśli chodzi o eksploatację. Według nas użytkowanie samochodów z DPF i FAP nie jest trudne, ponieważ wystarczy stosować się do kilku zasad od producenta i problem z tym elementem układu wydechowego byłby znikomy. Ponadto w razie zapchania filtra cząstek stałych należy go wypalić lub umówić się na fachowe oczyszczanie w serwisie, którego koszt to zaledwie kilkaset złotych. Widoczne efekty po przeprowadzonej regeneracji są warte każdej wydanej złotówki.
Najlepsze silniki Diesla bez filtra DPF - Lista aut bez DPF
Lista aut bez DPF, które mają wbudowaną wysokoprężną jednostkę napędową, ale nie wmontowano w nich filtrów cząstek stałych, została wypisana w powyższym akapicie, tak więc, jeśli należysz do tych kierowców, dla których kłopotliwe jest użytkowanie auta z DPF, to jest na to doskonałe rozwiązanie.
Co to jest filtr cząstek stałych i do czego służy? - Auto bez DPF - co to znaczy?
Auta wyposażone w filtr cząstek stałych nie nadają się do jazdy po mieście, ponieważ podzespół nie ma warunków do swobodnego wypalania. Proces ten jest konieczny do przeprowadzenia, ponieważ Diesle mają tendencję do wytwarzania bardzo dużo sadzy, w której znajdują się toksyczne dla zdrowia i środowiska pierwiastki chemiczne. Obecność DPF w pojeździe ma pomóc w zatrzymaniu cząstek stałych i dopaleniu ich wewnątrz filtra DPF. Należy jednak pamiętać, że właśnie wskutek wypalania powstaje popiół, który zatyka kanaliki filtra. Może się to objawiać np. spadkiem osiągów czy zwiększonym zużyciem paliwa, tak więc wizyta w serwisie na diagnostykę oraz regenerację tego podzespołu jest obowiązkowa. Jeśli uważasz, że samochód z DPF lub FAP nie jest dla Ciebie, to pomyśl o zakupie auta z motorem, w którym producent nie umieścił w układzie wydechowym filtra cząstek stałych. Nie poniesiesz z tego tytułu żadnych konsekwencji, zatem bez obaw będziesz mógł nim jeździć.
Konsekwencje usunięcia filtra DPF - Fabrycznie bez DPF
Jeśli zakupiłeś pojazd, w którym producent celowo nie zamontował filtra cząstek stałych, to nie masz powodów do zmartwień, ponieważ nie grożą Ci żadne konsekwencje prawne. Natomiast w przypadku gdy samochód miał od samego początku istnienia DPF i został on z niego wycięty, podlega to karom. Przede wszystkim taki kierowca może stracić prawo do prowadzenia auta, dopóki ponownie nie zamontuje filtra DPF, nie przejdzie przeglądu technicznego oraz zapłaci wysoki mandat. Ponadto za granicą auto może zostać zaholowane na Twój koszt.
Komentarze