Mamy dla Ciebie ponad 2500 dostępnych filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
Cena - 390 zł netto Regeneracja i czyszczenie filtrów DPF FAP i katalizatorów
-
check
CZAS REALIZACJI 1-2 dni robocze
-
check
Cena - 550 zł netto Nowe filtry DPF FAP i katalizatory
-
check
GWARANCJA 2 lata bez limitu kilometrów
-
check
Stan dostępne
Jeśli doszło z Twojej strony do kupna auta z wyciętym DPF-em, ratuje Cię tylko ponowne zamontowanie podzespołu do układu wydechowego, aby uniknąć kar związanych z jego brakiem. Filtr cząstek stałych to taki podzespół, który ma za zadanie wyłapywać szkodliwe cząstki PM, które dopala je, powodując, że nie dostaną się one do atmosfery. Obecność tego podzespołu jest bardzo ważna, ponieważ odkąd obowiązują już od wielu lat normy emisji spalin, sprawdzane są spaliny i ich ilość emitowana na zewnątrz. Jeżeli samochód nie spełnia określonych norm, to tak naprawdę nie ma prawa poruszać się po drogach publicznych, dlatego warto przed dokonaniem zakupu z drugiej ręki pojazdu, sprawdzić wszelkie informacje o nim, żebyś później nie miał kłopotów, tym bardziej, że użytkownicy swoich aut, masowo pozbywają się filtra DPF. Musisz mieć też w świadomości, że ponowny montaż DPF wiąże się z dużymi kosztami.
1. DPF - w jakich samochodach go znajdziesz?
Filtr cząstek stałych znajdziesz we wszystkich pojazdach powstałych po 2006 roku, ponieważ od tamtego momentu rozpoczęto obowiązkowe umieszczanie podzespołu w układach wydechowych aut. Natomiast nadal możesz posiadać lub kupić pojazdy ze starszych roczników i wtedy tego elementu nie mieć. W Internecie możesz znaleźć listę samochodów, które nie zostały wyposażone w filtr DPF / FAP, więc warto się z nią zapoznać.
2. Jak sprawdzić, czy auto ma DPF – podpowiadamy
Możesz bez problemu umieścić chusteczkę w końcówce układu wydechowego i sprawdzić, jak dużo jest sadzy. Jeśli okaże się, że układ wydechowy jest mocno zanieczyszczony sadzą, to może być to przejaw braku filtra albo jego niesprawności. Lepszym rozwiązaniem jest udać się do serwisu i tam na podstawie numeru VIN zostanie sprawdzone, czy samochód ma DPF-a, czy też nie.
Brak DPF a przegląd techniczny 2020 / 2021 – kiedy wystąpi problem?
Jeżeli auto nie zostało fabrycznie wyposażone w filtr cząstek stałych, nie musisz się obawiać, że wykonanie badania technicznego będzie dla Ciebie problematyczne. W momencie, gdy oddasz pojazd na przegląd i zostanie zweryfikowany brak podzespołu, który powinien tam być, to z pewnością nie uda Ci się przejść badania pomyślnie.
Tak więc, jeżeli nie masz filtra DPF w aucie, bo go wyciąłeś albo usunąłeś w inny sposób, musisz na nowo go zamontować.
Komentarze